22. 2. 2014 14:35 − 2920× − 0

Únorový rozjezd ruského mistrovství

Hned o prvním únorovém víkendu odstartoval nový ročník ruského šampionátu, který vloni ovládnul Andrey Zhigunov.

Hned o prvním únorovém víkendu odstartoval nový ročník ruského šampionátu, který vloni ovládnul Andrey Zhigunov. Pilot Mitsubishi ovšem na start nové sezóny nenastoupil a stejně tak chyběli v prvních dvou podnicích i vloni druhý Dmitriy Tagirov, třetí Gennadiy Broslavskiy a čtvrtý Nikita Filippov. Pokud vycházíme z loňských výsledků, pak se stal papírovým favoritem Grigoriy Trebugov, pátý muž loňské sezóny. Na start úvodní soutěže Rally Gorniy Len se sice postavil stejný počet jedenapadesáti dvojic jako vloni, ale pouhých dvanáct z nich soutěžilo o body do ruského mistrovství. Zbytek zůstal zařazen do poháru. Konfrontace mistrovských a pohárových posádek nakonec vyzněla lépe pro druhou skupinu.


Foto: www.art.eu

Andrieje Truchina za volantem Mitsubishi Lancer EVO VII k vítězství výrazným způsobem posunuly problémy dvou nejsilnějších mistrovských posádek. Jako favorit číslo 1 na start nastoupil Alexey Lukyanuk se svým tradičním náčiním Mitsubishi Lancer EVO X. Jezdec ze St. Petersburgu sice vyhrál obě dvě sobotní zkoušky, ale pak se jeho spolujezdec dopustil chyby a kvůli předčasnému vjezdu do servisu posádka spadla na jedenácté místo. V neděli Lukyanuka pro změnu postihly technické problémy s transmisemi. V převodovce ruskému divočákovi zbyly jen dva stupně, ale i tak se dokázal dostat až do cíle. Povedlo se mu to na šestém místě celkově a třetím v hodnocení mistrovství.

O pozici výše v ruském šampionátu a bronzovém stupínku celkově se umístil Grigoriy Trebugov, i když motor jeho Subaru Impreza Sti N12 v závěru pracoval jen na tři válce. Největší bodový obnos si z Asbestu odvezl Vadim Makarov s Mitsubishi Lancer EVO X. Kvůli defektu v první a poškození dvou kol v druhé zkoušce ale musel na absolutní vítězství zapomenout. O dva týdny později se ruští soutěžáci přesunuli do Piena, kde proběhla druhá zimní soutěž. I zde se střetli mistrovští jezdci s těmi pohárovými. Tentokrát už ale nejrychlejší pohárista Stanislav Travnikov s Mitsubishi Lancer EVO VIII na vítězství nedosáhnul. Až do poslední zkoušky, po které spadnul na třetí místo, se ale držel na skvělém stříbrném stupínku.


Foto: www.art.eu

Nejrychleji vstoupil i do druhé soutěže Lukyanuk. Až do šesté zkoušky stabilně navyšoval svůj náskok, který tou dobou už čítal více než jednu minutu. Následně se posádky vydaly na trať kilometr a půl dlouhé superspeciálky. O takových zkouškách platí, že se na nich dá víc ztratit než získat. A Lukyanuk to bohužel jen potvrdil, když skončil mimo trať a soutěž pro něho předčasně skončila. Stříbrný stupínek až v úplně posledních kilometrech ukořistil spoluorganizátor této rally Sergey Uspenskiy pilotující obligátní Subaru Impreza. Vítězem druhé ruské soutěže se stal Trebugov, jenž přesedlal do modernějšího Mitsubishi Lancer EVO X. Jelikož vítěz úvodní rally Makarov do bojů o přední příčky vůbec nezasáhnul, novým lídrem šampionátu se stal Trebugov.

Výsledky soutěží ruského šampionátu naleznete na ewrc-results.com

Stav šampionátu: 1. Tregubov 108, 2. Makarov 100, 3. Bakulin 51, 4. Pietrov 49, 5. Uspienskiy 48, 6. Kovalenko 45

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!