25. 2. 2014 21:57 − 2748× − 0

Rali Serras de Fafe – komentář

Oblast Fafe dříve hostila nejlepší světové soutěžáky, kteří se na tamních atraktivních šotolinách prali o body do mistrovství světa.

Oblast Fafe dříve hostila nejlepší světové soutěžáky, kteří se na tamních atraktivních šotolinách prali o body do mistrovství světa. Portugalský díl tohoto šampionátu se ale po nevydařeném ročníku 2001 přesunul do Algarve a dnes můžou diváci z okoli města Porto tyto elitní jezdce vidět v akci jen při exhibičním Fafe sprintu. Na tamních cestách ale také startuje portugalské mistrovství a to si mohli diváci vychutnat právě o uplynulém víkendu. Na portugalské tratě už zavítali i nové speciály R5 a to hned v počtu tří exemplářů. Zatímco Joao Barros a Diogo Salvi patří spíše k průměrným jezdcům, od Ruie Madiery coby někdejšího domácího šampióna se daly očekávat velké věci. Zkušený matador ovšem na soutěžní tratě zavítal po pětileté pauze a navíc si musel zvykat na novou techniku Fiestu R5.

Pro mistrovský titul si na domácí půdě v dávných dobách dojel i Adruzilo Lopes, který rovněž na startu nové sezóny nemohl chybět. Stejně jako někdejší vicemistr José-Pedro Fontes usedl do produkčního Subaru Impreza Sti. S produkčním vozem konkurenční značky Mitsubishi se do národního mistrovství vrátil Ricardo Teodósio, který poslední roky strávil v regionálních soutěžích s Lancerem čtvrté evoluce. Obhajoba titulu letos čeká Ricarda Mouru, který jej vloni získal za volantem Škody Fabia Super 2000. S tímto vozem se představil i ve Fafe, ale zároveň jej nabízí k prodeji a v příštích podnicích se může představit s někdejším Lancerem EVO IX nebo novým speciálem R5. Služeb mladoboleslavského speciálu bude druhým rokem využívat Pedro Mereiles. A prohnat portugalské jezdce přijel Estonec Martin Kangur, který zde testoval novou techniku Ford Fiesta Super 2000 před plánovanými starty v ME.

Úvod soutěže patřil dvěma škodovkám, které postupně začaly soupeřům odjíždět. Od prvních kilometrů jel nejrychleji Moura, ale Meireles se nechtěl nechat zahanbit a svého kolegy se držel jako klíště. Když vyhrál pátý test, snížil před druhým servisem svůj odstup na rovných deset vteřin. K pokračování výborně rozehraného duelu už ale nedošlo, neboť Moura v šesté zkoušce prorazil olejovou vanu a z rally musel předčasně odstoupit. Meireles se rázem objevil na čele osamocen s půlminutovým náskokem na Kangura. Estonec si ale postupně zvyknul na nový speciál a závěrečnou sekci o čtyřech rychlostních zkouškách zcela ovládnul. V posledních kilometrech se dokonce dostal do boje o vítězství, ke kterému mu nakonec chybělo nicotných 1,3 sekundy. Na bednu se vešel i Madeira, který ukázal, že ze svých někdejších kvalit nic neztratil a překvapivě hodně rychle si zvyknul na nový vůz. Pokud bude v účasti v domácím mistrovství pokračovat, je třeba sním počítat do boje o titul. Zato Ford jeho týmového kolegy Barrose si vybral horší chvilku, když se zastavil s poruchou transmisí. Vítězně každopádně novou sezónu odstartoval Meireles se Škodou Fabia Super 2000.

Výsledky této rally portugalského šampionátu si můžete prohlédnout na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!