4. 3. 2014 21:15 − 3760× − 40

Populární „Lužičky“ letos neodstartují

Není to aprílový žert, ale holá skutečnost.

Není to aprílový žert, ale holá skutečnost. Po zvážení všech okolností a důležitých faktorů došel organizační výbor 17. ročníku GRS Galaxy Rally Lužické hory 2014 k závěru, že v současných podmínkách a atmosféře, které v našem státě panují, nelze letošní ročník této u posádek, činovníků i diváků populární automobilové soutěže, jehož centrem je Hrádek nad Nisou, uskutečnit. „Přes velké úsilí se nám nepodařilo dotáhnout zdárně do konce všechna povolení potřebná k uspořádání naší rally,“ sdělil v úterý 4. března zástupce ředitele připravované soutěže Jan Krečman mladší.

„Věnovali jsme přípravě mimořádné úsilí i velké množství času. Podstoupili jsme řadu složitých jednání. Ve chvíli, kdy se měla rozjet závěrečná fáze se schválením bezpečnostního plánu, s tiskem všech potřebných materiálů, přihlašování posádek, zajišťování složek záchranného systému, delegovaných činovníků, jsme po rozumné úvaze byli nuceli vyhlásit stop-stav. Děkujeme všem úřadům, firmám i jednotlivcům, kteří nám při přípravě vycházeli vstříc a jakkoliv nám pomáhali,“ dodává dále Jan Krečman.

Tyto řádky se mi nepsaly vůbec radostně. GRS Galaxy Rally Lužické hory se měla uskutečnit ve dnech 18. a 19. dubna jako druhá soutěž zařazená do Mistrovství České republiky ve sprintrally, Poháru ČR v rally a jako úvodní soutěž mezinárodního Lužického poháru.

Komentářů celkem: 40
6. 3. 2014 11:3821
0 0
Před nějakým rokem jsem se zde kvůli debatě o hansu zaregistroval a ptal se co se udělá pro větší bezpečnost diváků, protože nás jezdce už snad nejde lépe ochránit a maximalně zabalit a omotat do molitanu, tak jsem se se zlou potázal. Celé roky se z jezdců tahají nesmyslné prachy a osvěta pro diváky byla mrzká. Maximálně se natiskl nějaký leták s 5-ti P nebo jak to bylo? Sem tam se lidi zahnali dál a to bylo vše. Jasně vždy jsou po ruce bezpečnostní plány a mnoho dalších na papíru sepsaných osnov, ale osvěta nula. Následky jsou dnes naprosto zřejmé, bohužel. Proti mediální masáži a překrucování faktů se nedá moc udělat. Pokud bude nejprodávanější denník BL...K a podobné sra..ky tak to samo o sobě vypovídá co lidi zajímá a chamtivá media se podle toho chovají. Rozhodně tomu dopomohlo vystoupení p. Pátla a Ječmínka v TV krátce po neštěstí v Lopeníku. Každý, ale naprosto každý tiskový, mediální mluvčí dotčené organizace Vám nedá i přes velký tlak žádnou rozumnou odpověď a už vůbec ne proč se co stalo. Tihle dva hned zahlásili, že se zpřísní postup udělování licencí, budou školy, kurzy a potom nešťastné vystoupení v rádiu a ta úžasná 50km/h rychlost ve vesnicích a představa toho jak by to šlo udělat. Každý neznalec rally a půl poloznalců kteří na rally zajdou, ale moc toho o tomto sportu neví si po tomhle řekli, aha, tak to bude asi pravda když hned nabízejí nápravu. Zřejmě v těch autech sedí opravdu jen zakešovaní, vyžraní a prachatí borci kteří si kdykoliv zamanou tak si koupí nebo půjčí auto a jedou si poléčit svoje pochroumané ego. Jedině pan Vrátil a Schovánek rally podrželi. Vrátil celkem razantně a Schovánek opatrně, ale aspoň to mělo hlavu. Problémů je víc, nejde to házet jen na jedince, ale nechtějte, aby jezdci vymýšleli a radili. Hlasy jezdců se použijí jen když se to hodí a hlavně proč bychom to měli dělat když se celé roky jen nařizuje a teď by se mělo něco změnit? Nic se nezmění. Jeden hezký závod se nepojede, nedej bože letos ještě někdo z pořadatelů vypadne, ale co? Zdražíme startovné, předepíšem nějaké hybridy místo dosavadních lešení na krku a prachy budou na prezidiu stále stejné a vlastně za míň běhání. No a ve finále když těch zrušených bude víc tak se osloví pořadatelé do teď zakázaný erzetek a volných poháru a místo se zaplácne. Už dávno zde měl být systém: nejhroší podnik roku šup dolů a nejlepší z nižšího stupně nahoru. Nejezdily by se aspoň pořád tolik kritizované a stejné erzety. Přeji všem okolo rally pevné nervy do budoucna, protože my už na to nemáme, ani ty nervysmajlík
6. 3. 2014 11:5122
0 0
Bohužel to u nás funguje tak, že za rok si nikdo ani nevzpomene, jak si třeba Nova vymýšlela své vlastní experty na rally. Běžný "novák" tomu stejně nerozumí, a je mu to i šumák. Hlavně, že máme problém a s ním i zároveň rychlé řešení. Všimněte si jak často speciálně Nova používá při reportážích otázku: "Co s tím budete dělat?" a očekává okamžité, instantní, řešení problému, byť třeba i nereálné a nerealizovatelné a to z mnoha důvodů (platné zákony třeba). Ale "novák" je spokojen, jak s těma grázlama zbohatlickejma zas někdo zatočil. Proto taky po tragédii v Lopeníku nezapomněli zdůrazňovat, že posádkou dotčeného vozu byli dva právníci, byť to s nehodou nijak nesouviselo.
6. 3. 2014 12:3623 Upraveno 12:41
0 0
Původně jsem nechtěl vůbec tuto diskusi navštívit, ale nějak mi to nedá. Neustále tu někteří odborníci na všechno omílají: a) média - tam je, bohužel, veliká síla, kterou nikdo neprorazí. Systém plopravd, lží, překrucování, vymyšlených odborníků a obrovský prostor dopadu, s tím se nedá bojovat.; b) pánové Pátl, Ječmínek, Vrátil, Schovánek st. - chápu, že některým lidem hrozně leží v žaludku ať pro to, či ono. Já mám pocit, že řada "chytrých" by nedokázala ani to, co oni. Co konstruktivního zaznělo zde? Ono to nejde jednoduše, a už vůbec ne hned. c) Lopeník - to se neustále omílá všude, to je šílená zbraň všech neznalých a nepřátelských subjektů.
Vyjděme ale ze zásadního faktu. Zde diskutuje a horuje komunita milovníků rally a autosportu. S lítostí nutno konstatovat, že ta opravdu aktivní skupina je, v porovnání s počtem obyvatel, velmi slabá a máločetná. Věřte tomu, že zahrádkářů a chatařů je víc. No, a ti diváci, kteří se jdou jen podívat, ti půjdou stejně klidně na cyklistiku. Z vlastní dlouholeté zkušenosti znám názory mnohých domorodců i lufťáků na různé, byť minimální, uzávěry komunikací, přístupových cest, atd.. Nejsou vůbec pozitivní a příznivé, samozřejmě s výjimkou oblastí se silných vztahem k autosportu. Pamatuji si, jak na Berounka Revival házeli na projíždějící auta šutry, protože jim narušovala víkendový klid. V Krkonoších, na Šumavě i jinde to vedlo k hazardnímu průniku cyklistů i pěšáků, mnohdy s dětmi, na trati RZ. Smiřme se s faktem, že náš milovaný sport má více odpůrců, nebo zmanipulovaných neutrálů, než opravdových fandů.
Dalším faktorem je termín. Velikonoce, prodloužený víkend. Vajíčkáři vyjíždějí, navštěvují se rodiny, které se celý rok nevidí, a je zrovna nutno "odzimovat " chatu. No, a pak stačí jeden ukřivděný strejda, který je někde výbor, spojí se s chovateli a následnými zabijáky zvěře, kde někoho má, a tím najde živnou půdu. A je to v řiti. Podívejte se, kolik lidí, a pod jakými záminkami, brání výstavbě silnic a dálnic. A nezmůže s tím nic ani stát.
Posledním faktorem je pak současný trend: Co mi to přinese? A jsme u jádra pudla.
Proto prosím všechny pozůstalé po mé milované Rally Lužické hory. Truchlete, ale zachovejte si soudnost a bez rozmysle neobviňujte. Spíš zkuste pomoci. smajlík
6. 3. 2014 13:4124
0 0
Taky jsem původně nechtěl reagovat a zapojovat se. Myslím, že zmínění některých jmen neznamenalo v této diskuzi obviňovaní. To co se stalo v Lopeníku znamenalo zásadní obrat v pohledu veřejnosti na rally ať si o tom myslí kdo chce co chce o tom není třeba pochybovat. A od toho momentu se vše změnilo. Bylo zde zmíněno, že pánové z Fasu reagovali více než amatérsky kdy to zapůsobilo na lidi jako přiznání pochybení. Toto přece neznamená, že za to můžou, je to pouze názor. Aspektů je víc než mnoho. To, že se obce, rybáři, ekologové a další ptají co z toho budu mít není nic nového. Ptali se vždy a vždy se kompromis našel, dle síly finančního zajištění pořadatele. Tak co se změnilo v té otázce, co z toho? Asi v tom bude ještě něco? Kdo ten náhled změnil? Vrátil, Schovánek? To si nemyslím, ale nechám se poučit. Rozhodně mi ani Pátl ani Ječmínek v Žaludku neleží. Ti si žijí svůj sen a mě jsou šumák. To, že media sílu mají asi rozebírat nemusíme a dá se to maximálně omílat pořád dokola a takové konstatování nikoho nepasuje do role odborníka.. Pokud máte někdo recept jak na nepravdy, lži, a překrucování tak sem s tím. Na Ukrajině by se jim to zrovna hodilo. Jestliže jsou problémem ukřivdění strejdové, lufťáci, cyklisti tak tam je potřeba dělat osvětu. Co je samotná rally, co znamená spojovací úsek, co erzeta, kde je bezpečné stát a kde naopak. Hlavně je potřeba vysvětlit co si může závodník dovolit při seznamovacích jízdách a co při závodě. Vytipovat kritická místa, domy a zahrádky a upozornit, že i za plotem není bezpečno, prostě mluvit s lidmi a úplně nejlepší by bylo využít k tomu ty zatracovaná média, aby to bylo co nejplošnější. Udělat krátké pořady se skutečnými záběry z vozidel kde je vidět jak kolikrát diváci špatně stojí i s dětmi a dalo by se dělat mnoho pro osvětu u veřejnosti. Tam je potřeba pracovat, a to mají dělat jezdci, nebo zde diskutující nebo kdo? Co jsi myslel tou pomocí. Jak moc se přihlédlo na názory asociace jezdců? Mizivé procento. Pouze pokud se to hodilo tak se asociací Fas zaštítil, že jako, to oni nechtějí ten či onen závod. Tak jaká větší pomoc? Celé roky nikdo z kompetentních nechtěl nic slyšet a nemám pocit, že by se něco měnilo. Fas by měl být ten hlavní tahoun v napravení reputace náhledu na rally. Pokud se to podaří tak zůstane už jen ta jediná otázka: co z toho budu mít a to už je boj pořadatelů který se dá zvládnout stejně jako kdysi před Lopeníkem. Tak pomahájeme. Lužiček je škoda stejně jako Vyškova a dalších. Nebo je to jen realita dnešních dnů a to bych potom zvláště moc rád slyšel jak pomoci.
6. 3. 2014 14:1025 Upraveno 14:17
0 0
Zbynek Hary: ....jak chceš dělat osvětu u ukřivděných strýců, lufťáků, cyklistů a podobných? Je jim to (musím napsat) u prdele. Nezajímá je to a proč by z jejich pohledu mělo? Opravdu si tady myslíme, že rally je něco víc a my ty "nefans" můžeme nějak vychovat a pochopit, co je rally?
6. 3. 2014 14:2226
0 0
Je hezké, co tady dlouhosáhle píšete a pravda, je to stále dokola. Já osobně sdílím názor, že rally není ničím špatným či ukončeníhodným a to, že mnoho lidí rally nevnímá tak, jako jezdci, fandové a zastánci rally samotní, neznamená, že se musí podniky rušit. Ano jsou-li vzneseny námitky, trať se upraví, zkoušky zkrátí, rozpůlí a podobně, ale aby se ze situace okolo Lužiček stal příklad pro obce jak postupovat, s tím nesouhlasím. Je třeba se negativy zamyslet, popřemýšlet a využít zlepšováky tak, aby na odpůrce měly podniky co nejmenší dopad a oni dále neprotestovali takovou měrou.
6. 3. 2014 14:5627
0 0
buzekpar: Já nevím jak a koho žádat o pochopení. Jen nevidím cestu v tom, že se nařídí pořadatelům hromada nových předpisů, výrazně se jim tím přitíží při schvalování tratí a to stejně řeší pouze bezpečnost přímo při konání podniku. Zjednodušeně. Dřív chtěl každý úřad, lesáci, ochranáři a jiní dát do hromady rozbité cesty po rally a nebo zaplatit opravu. Na tom se nezměnilo nic do dneška, snad jen narostli sumy za takové opravy. Takže pokud pořadatel má silného partnera tak se do toho pustí. Pokud, ale narazí na neochotu spolku, obce a jiných tak s tím moc neudělá. Potom může mít peněz kolik chce. Čili, je to o veřejném mínění a povědomí. Podle čeho si děláš obrázek o danné situaci kdekoliv na světě. Díky TV, rádiu, čtení. Tak by měl zapracovat nejvyšší orgán a něco pro to udělat, to přece není v silách jezdců, diváků a nevím koho ještě. Pomoci můžeme,ale zřejmě jen lokálně a ne celoplošně. Prostě dnes s každým musíš mluvit a mluvit, ale jestli je to ta správná cesta to nevím. Hlavně tím nechci říct, že zrovna Lužičky kvůli tomu nejedou. O tom proč nejedou nevím zhola nic a tak mi nepřísluší se k tomu vyjadřovat. Mě příjde logické, že pokud se někdo škaredě otírá o moji firmu tak se ohradím jako majitel a nemůžu to chtít přece po dělnících. Stejně tak je to s prezentací. A co je Fas? Je to firma vlastnící práva na rally a nemůžu si pomoc, ale nevidím žádnou snahu směrem ven, ale jen represe směrem dovnitř a dolů mezi účastníky. Není to žádný návod tyto moje žgryndy, jen mě to tak lítá hlavou a tak jsem to i napsal a řídit se podle toho nikdo nebude. jen mi vadí, že návrh napíše málo kdo, ale hned je mrak kritiků proč to nepůjde a do koho se tím navážíš. Do nikoho a taky mě díky všem těmto okolnostem přestala rally dávat to co mi dávala a budu ji sledovat už jen z povdálí.
6. 3. 2014 15:2728 Upraveno 15:29
0 0
Už jsem to psal, ale zopakuji to. Obec by NEMĚLA mít pravomoc zakázat na svém území sportovní podnik,povolený nadřízeným orgánem. Logika věci je podle mě jednoduchá. Nelze vytvářet oázy ticha, klidu a nesportování v obcích typu Dolní-horní a spol. a tíži využívání všech vymožeností moderní doby nechat na někom jiném.Tím myslím auta, dopravu, el.proud,televizi,možnost si nakoupit v nejbližším supermarketu i tak běžné věci ,jako je pečivo či potraviny vůbec... Totiž elektřina se někde musí vyrábět a prostě někdo má za humny at.elektrárnu či i komíny tepelné, někde se musí vyrobit auta, někde se musí upéct rohlíky ,někde televizory atd.,atd.,atd. Nelze prostě toto vše využívat a přitom se nepodílet na zátěži takové výroby či souvisejících činnostech.Taky bych coby brňák mohl nadávat na letadla nad hlavou, kterými odlétají obyvatelé těchto oáz na dovolenou, či na 24 hodin hlučící dálnici,po které sviští opět tito "oázané" kdoví kam, či na místní průmyslovou výrobu a velkou dopravní zátěž, aby si ostatní z oáz mohli něco koupit a v klidu si žít...
Přitom my, coby motorističtí sportovci chceme pouze mírnou toleranci v konkrétní oblasti na max. 2 dny za rok, nepotřebujeme výstavbu stadionů či tréninkových center , jak je tomu běžné v ostatních sportech, o ostatních nákladech státu ani nemluvě, ani nedochází k demolicím či výtržnostem, jak je taky u ostatních sportech, zejména "lidově-masových" dost běžné...
Ano, chce to jistě osvětu, ale pokud obyvatelé takových oáz chtějí mít svůj klid, pak jim nezbyde žít jinak než jak ti pověstní amišové či jak se ti nepoužívači aut, proudu a ostatních moderností v USA jmenují...Motoristický sport je přes 100 let běžnou součástí moderního světa....
6. 3. 2014 15:2929
0 0
Malá aktuality, údajně by se místo Lužiček měla konat akce Ve stopách Rally Lužické Hory. Termín je 19. dubna, ale oficiální až koncem týdne.
6. 3. 2014 15:4430
0 0
Vrátníček: pokud je někdo vlastníkem čehokoliv tak mu nějaký "nadřízený" orgán nemá právo cokoliv nařizovat v souvislosti s využitím tohoto majetku. Ten začátkek tvého příspěvku je nesmírně nesmyslný, víc k tomu nemá cenu něco dodávat.
6. 3. 2014 15:5731
0 0
buzekpar: No, pokud nechceš nic dodávat, nedodávej....ale nějak nechápu, jaký majetek a jeho využívání máš na mysli...
6. 3. 2014 16:0332
0 0
...kdo je vlastníkem místních dotčených komunikací? Asi obec. Ty sice nechápeš, ale přečti si ty své 2 věty o pravomoci a nadřízeném orgánu...
6. 3. 2014 16:2833
0 0
buzekpar: Myslím, že ač nejsem úplný odborník na tuto oblast práva, že ty komunikace byly obcím svěřeny spíše do správy,protože původně ty obce určitě tyto komunikace nebudovaly, alespoň ne v tom stavu, v jakém jsou nyní, tedy většinou asfalt apod.,ale i tak neměly by obce mít absolutní právo určovat, kdo se na těchto komunikacích bude či nebude pohybovat podle toho, co si kdejaký obyvatel usmyslí,zvlášť, když je to 1x do roka....taky nedám na dálnici závoru a nebudu povolovat průjezd jenom tomu ,kdo splní nějaké mé místní požadavky a jenom tehdy, kdy se mi to hodí..... Nejsme nějaký Svaz spojených samostatných obcí, tady jsme v České republice,hraní si místních potentátů na vladaře musí mít své meze,tudíž,pokud je závod povolen krajem či státem,obec nemá mít možnost to zakázat.
6. 3. 2014 16:4534
0 0
buzekpar: Doporučuji nerozvíjet další debatu s panem Vrátníčkem. Já si nejdřív myslel, že si dělá srandu, ale pak jsem prozřel. Smutné prozření. smajlík
6. 3. 2014 16:4835
0 0
Ano. Doufal jsem, ale marně
6. 3. 2014 19:2136 Upraveno 19:23
0 0
Pivas,buzekpar: No, chlapci, doporučujte si, co chcete, ale tak mi zkuste odpovědět či sdělit místo stesků svůj názor na to, zda má mít obec právo zakázat jednorázové a časově omezené použití silnic či ne. Stačí prosté buď ano, či ne.Díky.
A již jenom okrajově,já prostě nechápu, že myslivec,který často drahná léta nebyl u doktora a je často nebezpečný nejenom ostatním, ale i sám sobě, tak když nahání ozbrojen nějakou ubohou zvěř, tak může vstoupit na cizí pozemek a dokonce střílet jenom pár desítek metrů od obytných budov, aniž se kohokoliv zeptá a to je o.k.? Ale 1x za rok použití místních silnic pro sport je fuj?
Možná je i příčina v tom, že dříve měla taky skoro každá obec nějakou tu svépomocnou svazarmovskou dílnu, která sloužila jako další centrum dění v obci a to po hospodě,hasičské zbrojnici či nějakém folk.spolku..tam při opravách místních aut se taky někde v rohu takové dílny chystala často i nějaká ta škodovka či žigul do oblasti či i případně vyšších soutěží a tak bývávalo místní obyvatelstvo daleko více přirozeným způsobem informováno a i často díky místním svazarmovcům často vtaženo do organizování soutěží,podotýkám, že bývaly tři oblasti po často 4-5 soutěžích, pak 4-5 přeborových pro Česko a 5 až 7 federálů pro celé Československo, tedy výrazně více, než se pořádá nyní...
6. 3. 2014 21:1437
0 0
Odpověď: Ano, obec má právo, jako osoba dotčená, neodsouhlasit konání soutěže na svém území, současně má právo prostřednictvím odboru dopravy iniciovat nevydání souhlasu s uzávěrou, pokud toto není v obecném (ne obecním) zájmu. Proto je naprosto běžné, že pořadatel musí od obce ( a nejen od ní) dostat povolení ke konání soutěže. A zde je i jádro problému. Obec vydala povolení, které bylo následně napadeno jako svévolné a neoprávněné, protože nebylo řádně projednáno se všemi osadami (Víska, atd.). To mělo zřejmě za následek změnu v přístupu obecních orgánů. To, zdali inicioval jednání nějaký dotčený strejda z osadního výboru, či myslivecký spolek, je zde jedno. Zaobírat se právem nosit zbraň, zabíjet zvěř, event. kolegy myslivce a jiné přihlížející není předmětem diskuse o rally. Jinak i myslivost, lovectví a střelba má svá pevná a tvrdá pravidla, která mnozí z jmenovaných nedodržují, stejně jako řidiči, kteří jezdí 80 a více v obcích. Ale neb nejsem nevinen, nebudu moralizovat.
6. 3. 2014 21:1438 Upraveno 21:16
0 0
Odpověď II: Taky je mi ....smajlík
6. 3. 2014 21:3439
0 0
Pivas:Šlo mi o princip, jednou zakážeme aut.sport,jindy podle obsazení obecního zastupitelstva třeba chalupáře,cyklisty či vyženeme houbaře či turisty z lesa, neb plaší zvěř a parkují nám na cestách,případně zakážeme pohyb aut z vedlejší obce,protože jsme se při poslední zábavě nepohodli... atd.,prostě rozhodování podle nálady či podle osobních či místních,často i sobeckých zájmů . To není využívání zákona, ale jeho zneužívání. Dále už se k tomu nebudu vyjadřovat,nechci zbytečně jitřit situaci, neb tento web je veřejný a naše názory jsou často zneužité,každopádně zatím obce vyhrávají...bohužel...přitom ale v každé stodole většinou stojí auto...kůň už nikoliv, tak o to je to smutnější,kdyby nebylo aut. sportu, tak by ta auta potřebovala snad ještě uhlí...a nemyslím to dřevěné...
7. 3. 2014 07:2640
0 0
Bohužel Pivas má naprostou pravdu.Po všech doopravdy hodně složitých jednáních s obcemi musí organizátor akce donést všechny potřebné povolení a hlavně ty od obcí na odbor dopravy příslušného kraje a ten vydá konečné rozhodnutí o pořádání akce.
Jen se obávám,že to nebude poslední hřebík do rakve naši rally obecně.Co jsem se dozvěděl,tak jen krajská správa silnic Lib.Kraje tak zásadním způsobem zpoplatnila dotčené komunikace,že je to pro organizátora a nebo pro jezdce(výše startovného) doopravdy likvidační.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!