Jiří Uhlíř - eWRC.cz
10. 3. 2014 21:48 − 3104× − 14

Chci porazit Ogiera a být mistrem světa, plánuje Latvala

Patřil k největším talentům. K těm, kteří měli porážet Sébastiena Loeba. Jenže Jari-Matti Latvala ho celkově nikdy neporazil.

Patřil k největším talentům. K těm, kteří měli porážet Sébastiena Loeba. Jenže Jari-Matti Latvala ho celkově nikdy neporazil. A když z MS WRC legendární pilot odešel, nahradil ho další Francouz – Sébastien Ogier, úřadující šampion. „Je velmi silným jezdcem. Já ale nesmím mít strach, chci se už stát mistrem světa,“ tvrdí v rozhovoru pro Sport finský pilot týmu Volkswagen.

Poslední Fin, který ovládl mistrovství světa automobilových soutěží, byl Marcus Grönholm v roce 2002. „Už je to nějaký čas. Každých dvacet let se stal nějaký Fin mistrem světa v rallye. Přiznávám, že mě to dostává pod tlak,“ tvrdí Latvala, který se soutěžním vozem Polo R WRC zvítězil v poslední Švédské rallye a v současné době je ve vedení šampionátu.

Musel jste se střetávat s devítinásobným šampionem Sébastienem Loebem. A když odešel, vládne suverénně jeho krajan Sébastien Ogier. Jak náročné je soutěžit v mistrovství světa v rallye?

„Ano, Sébastien je velmi silným jezdcem. I po mentální stránce. Cítí se dobře na jakémkoli povrchu. Člověk ale nikdy nesmí mít strach, když ho má, vůbec ničeho nedosáhne. Můžete mít respekt před ostatními soupeři, ale rozhodně ne žádný strach.“

Dobře, ale jak ale chcete svého týmového kolegu z Volkswagenu porážet a narušit tím hegemonii úspěšných francouzských pilotů?

„Je to jednoduché – podávat konstantní výkony na všech površích. Rychle se přizpůsobit a nedělat chyby. Chtěl bych ale ještě zdůraznit, že Volkswagen dává všem svým jezdcům stejné šance. Každý z nás má možnost bojovat o vítězství, bez jakýchkoli příkazů ze strany týmu. Přesto je velmi složité Sébastiena porážet. A když si vzpomeneme na uplynulou sezonu, získáme dojem, že Ogier nedělá žádné chyby.“ (vyhrál devět soutěží)

V minulé soutěži ve Švédsku však jednu propadl a vy jste vyhrál…

„Jsem však přesvědčen o tom, že každý jezdec udělá občas v nějaké rallye chybu. Všichni jsme jen lidé. Vítězství ve Švédsku bylo pro mě mimořádným okamžikem. Je to jediná soutěž v mistrovství světa, kterou jsem vyhrál třikrát.“

Byl jste považovaný za velký talent světové rallye. První soutěž jste vyhrál ve 22 letech (Švédská rallye), čímž jste se stal nejmladším vítězem. Titul však nemáte. Mohly za to časté chyby?

„V minulosti jsem chtěl některé soutěže bezpodmínečně vyhrát. Často se to nepovedlo – chtěl jsem příliš mnoho. V takových momentech klesne sebedůvěra na nulu. Nyní se ale snažím více poslouchat svou intuici. To mě naučil můj mentální trenér.“

Celý rozhovor najdete ZDE:


Jari-Matti Latvala obdržel za překonání hranice 300 vyhraných RZ dort…

Komentářů celkem: 14
10. 3. 2014 22:221 Upraveno 22:22
0 0
Jarimu už bych to konečně přál smajlík smajlík JML smajlík !!
10. 3. 2014 23:042
0 0
"Na Rallye Mexiko jsme se připravovali dva dny ve Španělsku. Jeden den jsem seděl za volantem já, druhý Ogier. Séb se dokáže neuvěřitelně rychle přizpůsobit novým podmínkám. Rychleji než já. Já potřebuji na šotolině trochu rozběhu." Tak tahle slova od seveřana šotolináře dokreslují to, jaký je "Pan čistá stopa" formát!

No a tohle je vzkaz-nejen-"shiftimu": „V mistrovství světa v rallye jsou čtyři značky. Když se podívám na Hyundai, pak musím říci, že jsou už na dobré cestě, ale na vrchol budou asi potřebovat ještě trochu času. Volkswagen měl před svým debutem mnohem více zkušeností. Jsem však přesvědčen o tom, že každý tým se může v této sezóně ještě blýsknout.“ smajlík
11. 3. 2014 00:233
0 0
Patvalíku a co tak se konečně probudit z toho snu a stát nohama na zemi???smajlík
11. 3. 2014 00:274
0 0
V současné formě je Ogier neporazitelný. Jari musí ještě počkat smajlíksmajlík.
11. 3. 2014 00:295
0 0
Realita je, že VW je trošku dál než ford či citroen. To je prostě momentální rozložení sil. Latvalovo komentář je hezky politicky korektní, ale upřímně, on dobře ví, že sedí v nejlepšim autě. A že je týmová dvojka. To je realita. Hyundai máme všichni rádi, všichni jsme si přáli další značku v ms. Třeba se ukáže, proč ne, ne? smajlík
11. 3. 2014 08:066
0 0
Nechci nijek snižovat jeho kvality, je to jistě velice dobrý pilot a dokázal, že umí i vyhrát závod, ale vyhrávat stabilně a vyhrát MS je nejen o rychlosti, ale hlavně o hlavě a v tomhle směru na to prostě Jari stále ještě nemá a pokud si nepospíší ujede mu vlak. Ovšem není to jen jeho problém, je to všeobecně problém velké části profesionálních sportovců. Ti co pochopili, že psychická odolnost a příprava je neméně důležitá jako ta fyzická jsou dnes na vrcholu.
11. 3. 2014 09:567
0 0
Nemyslim si, že by byl až zas tak zásadní rozdíl mezi těmito piloty. Až do současnosti mi to přijde spíš o štěstí než o rychlosti...Koukněte se, jakým způsobem v posledních soutěžích JML odstoupil! A co krizovka, kterou měl Ogi v Mexiku. Věřim tomu, že tuhle mít JML, tak je auto rozvěšený po půlce Mexika, ale Oži prostě ne, tomu se to nějakým zázračným způsobem vždycky na silnici udrží. A že těch krizovek od Ožiho už pár bylo. Jede se hroznej kalup a právě to štěstíčko rozhoduje! Pokud JML vydrží v tlaku na Ožiho, věřím, že se o titulu bude rozhodovat do posledního závodu, protože i sám velký pan frantík pod tlakem kupí chyby...
11. 3. 2014 10:178
0 0
Já si naopak myslím, že VW zas tak lepší není. Věřím, že kdyby Ogier startoval s Citroenem, tak by byl pořád nejlepší. Jinak Jarimu bych ten titul moc přál, ale je k němu ještě dlohá cesta
11. 3. 2014 11:379
0 0
Nejakou prevahu mit musi. Malcolm nema tolik penez, Citroni zastavili vyvoj a VW od lonska auto jeste vylepsil. Ale souhlasim s tim, ze nejvetsi rozdily sedi za volantem smajlík
11. 3. 2014 12:2510 Upraveno 12:35
0 0
S vědomím toho, že jsou letos odjety jen 3 soutěže, kde podle podrobného results Ogier nedal JML téměř šanci, ten plán(přání) Jariho vidím jako velmi málo pravděpodobný. Jediná jeho šance je ve větším počtu Ogierových chyb s odstoupením v soutěžích. A to nás čekají ještě 3 asfalty, kde si na Ogiho asi neškrtne, i když se hodně zlepšil.
11. 3. 2014 13:0311
0 0
Ogier je hodně dobrej, ale doufam, že tlak nebude ustávat tak suveréně jako Loeb. Nepřeju mu rány, to vůbec, ale pro zajímavost šampionátu by to bylo fajn, kdyby zase nebyla jednostraná dominance jednoho nejlepšího pilota. A na těch asfaltech to bude....rodeo smajlík
11. 3. 2014 15:3312
0 0
Musel sem se podívat na datum jestli není Apríla..smajlík
11. 3. 2014 17:1013
0 0
Tak on to Jari říká úplně v pořádku... jezdec jeho formátu nemůže říct: "Na něho nemám, budu bojovat tak o druhý místo..." Respekt-ano, strach-ne. Ta mentální příprava mu může hodně pomoct. Jak už píše někdo přede mnou-vzpomínám třeba na belgickýho šampiona v cyklokrosu-tuším Nyjs-kterej byl mistr světa v tréninku, ale na šampionátech se ne a ne prosadit... než se začal připravovat i mentálně pod dohledem odborníka. Taky si myslím, že JML oproti Ogimu zase až tak nezaostává-ani na tý silnici-tam se loni hódně zlepšil. Zrychlovat-spolu s autem-by měl postupně i Neuville a ani kluci od Citroenu-a nakonec ani od Fordu-nejsou předem out-to s ním taky souhlasím. Myslim, že ani ty auta nebudou-i přes ten rozpočet VW-zase až tak rozdílný... snad mimo motoru komponenty víceméně stejný pro všechny a nevěřím, že se něco podstatnýho konstrukčně dá ještě vymyslet. Spíš pořád-pokud můžou-testovat, hledat možnosti v nastavení podvozku... Uvidíme-rozhodně je co sledovat!
12. 3. 2014 09:1014
0 0
Dokud se bude hýbat s pravidly viz. super stage ve Francii ,co kdyby ogi nedojel a nestal se MS?!,tak to asi neklapne ,ale když ho opustí smula je všechno možné. Myslím ,že právě na asfaltu dospěl a to je jeho jediná šance. Držím mu palce.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!