Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
14. 3. 2014 18:25 − 3524× − 1

Jiří Zahrádka: Snad už jsme si smůlu s technikou vybrali

Naposledy jsme na startu mohli Jirku Zahrádku spatřit v Kostelci a rally pro něj znamenala konec sezóny. Letos se však na tratě vrací.

Jméno Jirky Zahrádky se po loňské Rally Kostelec n/Orlicí vytratilo ze startovních listin Poháru ČR. Ti pozornější, co četli ohlédnutí za soutěží důvody zjistili, ti ostatní se to dozví nyní. Po vynechání zbytku sezóny 2013 se na tratě Poháru Jiří Zahrádka vrací a v tomto rozhovoru jsme se bavili o posledních odjetých soutěžích a zejména o přípravě a plánech pro sezónu letošní.

Naposledy jsme na eWRC hodnotili Thüringen Rallye, jaké byly zbylé soutěže?

Thüringen Rallye byla v podstatě jediná soutěž, která se nám v roce 2013 vydařila. Po Thüringen Rallye následovaly "domácí" Krkonoše, tam jsme se přetahovali o první místo až do průtrže mračen, kde jsme nechali na jedné RZ téměř 2 minuty a bylo po výsledku, nakonec jsme zajeli alespoň krásné 3. místo. V Hustopečích jsme odstupovali z prvního místa na alternátor – preventivně vyměněný před soutěží. Což bylo velké zklamání!

Co vedlo k předčasnému konci sezóny po Kostelci, který se ne zrovna vyvedl?

V Kostelci bohužel problémy pokračovaly. Nejen, že bylo obrovské vedro, ale ještě jsme si museli s Honzou celý závod topit do auta, protože motor se nestíhal chladit! Na první RZ nám odešla dvojka v převodovce, na další RZ problém se škrtící klapkou (provizorní oprava na přejezdu), na další RZ pro změnu odešel alternátor, což tady dlouho nebylo… Po výměně altíku v depu přestalo auto startovat, taky radost):-)

Na RZ5 nám odešla další rychlost v převodovce, tentokrát čtyřka, tak to už jsme řadili pouze 1, 3, 5 a 6 . My se s Honzou nechtěli vzdát za žádnou cenu a jeli jsme dál! Po dojezdu poslední RZty se rozsvítila kontrolka mazání (prasklý náhon čerpadla) a těsně před rampou se motor přidřel, ale my se stále nevzdávali a závodničku jsme dotlačili až na rampu! To už jsme prostě vzdát nemohli! Po dojetí z rampy jsme ještě zjistili, že máme defekt zadní pneu! Prostě když se to s*re, tak se to s*re!

V Kostelci jsi také startoval s novým spolujezdcem, lze přiblížit čtenářům co vedlo ke změně mitfáry? Můžeš nám Honzu Hlouška trochu představit? Dle ewrc-results.com jde o docela novou tvář v našich rally.

Honza se mnou jezdil už dva roky jako mechanik a do rally je opravdový blázen. :-) Doma pomalu staví Áčkového Favorita, takže v budoucnu nejspíš přesedne za volant. Premiéru si odbyl už na Rally Liberec s pronajatou eNkovou felícií. Už v roce 2012 jsme spolu "jeli" domácí Rally Bohemia, je nám moc líto, jak tento závod dopadl! Po Hustopečích jsme se s Davidem dohodli, že každý půjde svou cestou. Honza se mi nabídl, že se mnou odjede zbytek sezóny jako mitfára. Po bláznivém Kostelci jsem se dohodli, že spolu pojedeme celou sezónu 2014.

Jak probíhá dlouhá "zimní" přestávka, mezi Lužickými horami a loňským Kostelcem to bude skoro třičtvrtě roku. Pilná práce na autě?

Po Kostelci pro nás sezóna skončila a začaly práce na autě, které probíhají až do současnosti. Motor, převodovka, tlumiče, brzdy a celý podvozek prošel kompletní repasí, elektrika je natahaná do drátku nová a předělal se samozřejmě i alternátor, který nás vypekl už 3x. Po odstranění závady na klapce a odzkoušení v garáži se jela závodnička poprvý projet…

Po cca třech kilometrech se začal linout hrozný smrad, po zastavení začala Felinka hořet v motorovém prostoru, naštěstí jsem stačil rychle požár uhasit hasičákem a škody jsou minimální. Chytla tepelná izolace mezi sáním a výfukem, která měla být nehořlavá. Takhle jsem si rozhodně první projetí po "celozimní" práci nepředstavoval! Snad už jsme si smůlu s technikou vybrali…

Jaké máš pro letošní sezónu plány a cíle?

Chtěli bychom odjet alespoň pět závodů Poháru České republiky a hlavně všechny dojet do cíle!!! :-) Moc se těšíme na souboje se všemi z Poháru, ale hlavně s Davidem Kovářem, Kubou Stránským a ostatními borci ze třídy, o podium! Moc nás mrzí, že se nejedou Rally Lužické hory, moc jsme se na tento závod těšili. Je to téměř domácí závod a přijelo by se podívat spousta mých sponzorů, kteří jsou většinou z okolí… Holt bulvár udělal z našeho sportu v očích veřejnosti zabijáckou zábavu pro "snoby" a místo toho, aby města, vesnice a občané byli rádi, že se u nich koná nějaká zajímavá sportovní akce a zviditelní je to, tak nám hází akorát klacky pod nohy! Dříve byli rádi, že se u nich rally koná a najednou je vše jinak. Nechápu, jak někdo může číst, s prominutím, debilní bulvár a natož se jim nechat ovlivnit!!!


Bojové barvy pro letošní sezónu

I vzhledem k peripetiím loňské sezóny a náročnosti přípravy auta na letošek, chtěl bys někomu poděkovat za podporu, spolupráci apod?

Chtěl bych poděkovat hlavně mým sponzorům: Nábytek ŠAFR, Millers Oils, Fintex Chemie, R.F. Profi, RZ1 rally shop, ETT Etimex Transped, PS Graph, OLKNE, Pivovar Rohozec, ZETA Benátky, Stavební stroje Jičín, Kovoobráběčství Pavel Hrdlička a město Sobotka za finanční, nebo materiální podporu. Milanovi Váňovi za perfektně odvedenou práci při tahání nové elektroinstalace, Jirkovi Náhlovskýmu za grafické práce, Honzovi, Kunsťákům a všem, co mi pomáhají s přípravou závodničky, rodině a přítelkyni za toleranci. :-) A samozřejmě tobě za nabídku k rozhovoru.

Komentářů celkem: 1
16. 3. 2014 19:091
0 0
Tak to je mrda kámo :D já se taky těším smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!