Hyundai motorsport vstupuje na české tratě
Před několika dny byl zveřejněn seznam přihlášených posádek na Valašskou rally a pohled na jména účastníků nabídl nejedno příjemné překvapení z nichž se za jedno z největších dá počítat start Mathiase Kahleho s Fabií WRC. A jak ukázaly nedávné informace, mohla být již na populární Valašce odpálena mnohem větší bomba, neboť vzhledem k dosavadním neuspokojivým vystoupením týmových posádek na soutěžích Mistrovství světa se rozhodl tým Hyundai motorsport startovat na podnicích sprintového mistrovství. Vše mělo vypuknout právě již na úvodním podniku MČR-S, nasvědčovalo tomu i vypasání Poháru pořadatele, kam mohou i nové speciály WRC, ale ke smutku českých fanoušků vše ještě neklaplo.
Důvody, proč ke startu nedošlo, se po menším naléhání podařilo získat zástupci našeho serveru přímo v Nošovicích, kde si tým vybudoval svou utajenou českou pobočku, odkud bude i20 WRC vyrážet na soutěže. "Není tajemstvím, že ve všem, co značka Hyundai dělá, chce patřit mezi nejlepší a rallysport není výjimkou. Bohužel dosavadní výsledky tomu nenasvědčují a korejská centrála se rozhodla k ráznému řešení, aby značka Hyundai dokázala konkurovat Volkswagenu na tratích MS stejně, tak jako německému výrobci konkuruje na poli prodejů dopravních prostředků," začal opatrně dávkovat informace zaměstnanec marketingového oddělení Fab Ul Uje.
Ale tohle info nám samozřejmě nestačilo, zkoušeli jsme se dál a po chvíli se Fab Ul Uje zlomil a pověděl co ví. "Prostě jim ta kára nedrží a sype se. To se nikomu nelíbí a bylo potřeba vymyslet, jak a kde najíždět další kilometry. Kdosi zmínil Česko, že je tu rally na dobré úrovni, slovo dalo slovo a i20 WRC stojí v jedné z dílen v areálu." A jak to tedy bude se starty? "Na Valašce nestihneme odstartovat – nejsou k dispozici karoserie, ale na Kopnou již dorazíme a budeme chtít získat vítězství. Zatím pojedeme s jedním pilotem, kterého budeme vybírat dle aktuální formy, ale do Slušovic by měl dojet Thierry, s tratěmi má zkušenost díky startům na Barum rally."
Říkáte si, že tohle snad ani nemůže být pravda? Novinkám ještě není konec. Když se poněkud tajemně Fab Ul Uje loučil, tak mezi řečí pronesl, že to není vše a ještě můžeme další novinku čekat. "Pečlivě sledujeme české jezdce a nevylučujeme druhý vůz. Získat český titul s českým pilotem v domovině Škody Auto, co více si můžeme přát? Konečně by zákazníci viděli, kde je ta skutečná kvalita…" Jak to tedy vypadá, boj značek Škoda a Hyundai, který zuří nějakou dobu na poli marketingu a v showroomech by se brzy mohl přesunout i na české tratě a je bez debat, že by na tom vydělal domací fanoušek.