Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
30. 3. 2014 19:48 − 2993× − 20

Peugeot 208 T16 má díky Breenovi první vítězství

Craig Breen dovezl na Rally Acropolis nový Peugeot 208 T16 na první příčce a postaral se o úspěšný mezinárodní debut vozu.

Ani šotolinová část se nepostavila do úspěšné cesty Peugeotu 208 T16 kategorie R5 a Breen si splnil své předstartovní přání, že by mu bylo ctí získat pro nový vůz premiérové vítězství. Ale pojďme se podívat na to, jak vůbec druhá etapa Rally Acropolis probíhala. V RZ7 – úvodní nedělní zajel nejlepší čas Breen a opět mírně navýšil náskok na dvojici svých pronásledovatelů, kteří však bojovali spolu o druhou příčku a Kajetanowicz po sedmém testu byl po sedmém testu o deset sekund před Bouffierem. To další zkoušce se pořadí zase změnilo, na stříbrný post šel Francouz a po následujícím testu byl na druhé příčce zase zpět Polák. Minutu za třetím Bouffierem jel Lappi a páté místo si hlídal Magalhães.

V poslední sekci soutěže se začalo stejně, jako skončilo a opět se měnilo jméno majitele druhé pozice. K RZ10 je třeba dodat, že ji vyhrál náš Tarabus, ale vítězství mu později pěkně zhořklo, protože na super speciální zkoušku použil pneu neodpovídající zvláštním ustanovením. RZ11 byla první nedělní kdy se neměnil jezdec na druhé příčce a v posledních dvou testech se Bouffier ještě pokusil zatáhnout a eliminovat Breenův náskok, ale nakonec mu chybělo osm sekund a mohl tak pouze litovat včerejšího defektu. Vítězem se tedy stal Breen, který vybojoval čtyři nejrychlejší časy pro nový vůz a následován byl Bouffierem, který si zpravil chuť po nevydařeném Lotyšsku. Třetí příčkou potvrdil Kajetanowicz, že jeho přestup na mezinárodní scénu nebyl od věci a že se s ním musí počítat.

Pod pódiem skončil čtvrtý Lappi, kterému se tak nepovedl boj o stupně vítězů, na které chtěl dnes útočit. Pátý byl Magalhães, za ním po dalším pěkném výkonu následoval Gryazin a sedmá příčka znamenala první českou vlajku, když svou Fabii S2000 dovedl do cíle za mladým Rusem Orsák. Osmý byl Raoux, který profitoval stejně jako valašský jezdec z Tarabusovy penalizace a právě želechovický jezdec byl nakonec devátý s deseti sekundami ztráty na Raouxe. Elitní desítku uzavřel Consani. Na dvanáctém místě dokončil náročnou rally Tlusťák a Hudec byl třetí v ERC Production Cupu, čímž se posunul na průběžnou druhou příčku tohoto hodnocení.

Rally Acropolis – konečné výsledky
1.Craig BreenPeugeot 208 T162:21:20,2
2.Bryan BouffierCitroen DS3 RRC+8,1
3.Kajetan KajetanowiczFord Fiesta R5+42,1
4.Esapekka LappiŠkoda Fabia S2000+1:33,0
5.Bruno MagalhãesPeugeot 207 S2000+4:40,0
6.Vasilij GryazinFord Fiesta S2000+6:11,8
7.Jaroslav OrsákŠkoda Fabia S2000+7:51,2
8.Jean-Michel RaouxPeugeot 207 S2000+9:08,6
9.Jaromír TarabusŠkoda Fabia S2000+9:18,4
10.Robert ConsaniPeugeot 207 S2000+9:52,9

Kompletní výsledky z Rally Acropolis a z mnoha dalších soutěží naleznete na eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 20
30. 3. 2014 20:44
0 0
Letošní sestava ŠM mi opravdu přijde po letech nejslabší.Poslat Honzu do Asie nebyla dobrá volba.
30. 3. 2014 20:49 Upraveno 20:50
0 0
Já si zase myslím, že ŠM toho dokázala už celkem dost a to, že Honza bude někde rok pryč mu jen prospěje a zase si trošku zajezdí na šotolině. S Fabií R5 budou snad zase atakovat příčky nejvyšší a já si na to rád počkám i za cenu toho, že ten letošní rok bude tak nějak nic moc. Bohužel Wiegand je spíš jezdec do počtu, než aby bojoval o podium. Lappi zatím trošku zklamání, ale on se ten kluk snad ještě rozjede smajlík ještě je taky možný, že ta S2000 prostě není tak konkurenceschopná jako R5ky
haq
30. 3. 2014 21:09
0 0
Asi to bude kombinace jak rychlosti nastupujících R5 tak slabšího Lappiho, ale zatím je dost mladej tak bude mít dost času se poučit a přidat. Wiegand se snad ještě taky předvede, ale zdá se že za posledních pár let nejslabší jezdec Škodovky... Peugeot nasadil laťku docela vysoko tak jsem zvědav jak se s tím Škodovka popasuje smajlík
30. 3. 2014 21:11
0 0
já vám nevím, mi zas nepřijde nijak špatný, vždyť kromě loňského Finska a letošní Akropole byl pokaždé v cíli na stupních, buď celkově nebo třídy (Portugalsko). A v Evropě mu to jde dobře, tři vítězství, jedno druhé a jedno čtvrté místo z šesti startů v továrních barvách, co se vám nelíbí?smajlík
30. 3. 2014 21:19
0 0
Taky si nemyslím, že by Škodovka v Lappim neměla velký talent a záruku výsledků do budoucna, ale je tam jaksi sám. Wiegand ač jezdí dlouho a je nesporně dost talentovaný, nijak výrazně do pódií pravidelně nepromlouvá, a tak si myslím, že investice do nějakých dalších dvou jezdců by nebyla pro Škodu na škodu. Peugeot má tým složený z dvou velmi silných jezdců. Breen má mnoho zkušeností s evropou i světem ve WRC i S2000 a touhy po velkých úspěších netají, Abbring zase dlouho let touží po tovární sedačce a je vysoce motivován, v porovnání s nimi, je relativně málo zkušený Lappi v nevýhodě. Netvrdím, že Škoda je slabá, ale tu výhodu široké testovacích/zkušebních škály jezdců nelze přehlížet. Důkazem toho jsou právě Peugeot, VW či Hyundai.
30. 3. 2014 21:37
0 0
Tak on Wiegand je tam spíš na přání VW, který se ho snad stále snaží vychovávat v rámci akce Německý jezdec do německého auta (Polo WRC, aby mě tu někdo nechytal na majetkové vztahy v Schade). Jinak, ač Honza není můj nejoblíbenější český jezdec, neměl bych obavy, že by konkurenci v ERC nadále nestačil a ono široká jezdecká základna, kdy to Škoda v tomto tisíciletí měla? Přijde mi, že od doby nástupu Octavie WRC je to vždy o dvou/třech jezdcích a nikdo víc. V tomhle ohledu mi spíš chybí nějaká továrensky podporovaná malorážka po vzoru Peugeotu a jejich cupu Volant Peugeot a podobně...
30. 3. 2014 21:59
0 0
To ano, takový přidružený Škoda cup by byl ideální, nebo si z národních šampionátů nebo mezinárodních vyhlédnout někoho, kdo by stál za investici do budoucna a zkusit to i s dalším továrním autem, popřípadě další testovací silou a novým přínosem do testů.
30. 3. 2014 22:15
0 0
Na to ze ma Peugeot R5 o 2mm vetsi restriktor nez Citroen RRC, teda zadny zazrak.
30. 3. 2014 23:22
0 0
Původně napsal Dizzy
Na to ze ma Peugeot R5 o 2mm vetsi restriktor nez Citroen RRC, teda zadny zazrak.
S prominutím si teď napsal docela slušnou blbost..RRC je v podstatě WRCo s motorem udělaným na míru, kdežto u R5 motor vychází ze série atd atd..restriktor je to "poslední"..smajlík
31. 3. 2014 00:02
0 0
já myslím, že do velkých talentů nám roste Jakeš s Černýmsmajlík bylo by hezké je vidět v tovární škodovce, ale to asi zatím nehrozí smajlík
31. 3. 2014 00:07
0 0
Jo Jakeš a Černý to by bylo, ale rozjetý ten Junior ERC a řekl bych, že touží po Peugeotu a Míra Jakeš může udělat díru do MMČR, když se mu s DS3 R5 zadaří.
31. 3. 2014 09:22
0 0
Nevím proč, ale mám pocit, že Breenovy ruce nejsou až tak fenomenální. Auto je možná dobré a on je neskutečně zkušený a vyježděný, ale když vzpomenu na rok 2011 a tempo, jež udávali Mikkelsen a Neuville...Tím chci říct, že můj osobní tip (možná špatný) je, že ho Abbring bude pravidelně porážet. Lappiho výsledky v Evropě až doteď byly až neskutečně dobré, tenhle víkend bylo něco špatně. Čert ví, co. Souhlasím s dvěmi věcmi: Je mladý a má talent. Ovšem musí nezbytně Škoda spoléhat jen na tohoto mladíčka? Nešlo by najmout ještě jednoho silného matadora? Protože Wiegand tam je a bude jen do počtu. Wiegand je kluk, co má celkem talent a jednou (ale nikoliv v nejbližších letech) z něj možná bude i multišampión německa, ale nikdy ne mistr evropy, či něco víc.
31. 3. 2014 11:11
0 0
Škoda by určitě ocenila "matadora" ve svých službách. Nový styl i novou krev, třeba takový Meeke v Peugeotu. Mladý, perspektivní a k práci v TOP týmu dobře motivovaný. Mnoho zkušeností s evropskou i světovou rally. Testoval a podílel se na vývoji mnoha vozů. DS3 R3T zajížděl mezi prvními, stál u zrodu projektu MINI, který byl co do rychlosti velmi dobrý v tehdejší konkurenci WRC, a pro svůj titul v IRC také ledacos natestoval s 207 S2000. Stejně je na tom Kopecký, který svou precizností, nadšením a zkušenostmi dokáže vývoji velmi pomoci, ale někdo nový. Neotřelý a s výhledem do budoucna by se hodil. Ale nevím, jestli bych někoho z aktuální rally scény (kdo není zadán u jiného týmu) na tuto úlohu vybral.
31. 3. 2014 11:28
0 0
Myslím, že i Loix něco přispěje k vývoji Fabii R5.
31. 3. 2014 11:47
0 0
Je pravda, že nadprůměrných pilotů je v Evropě resp. na světě dost, ale na poražení Peugeotů je potřeba letos někdo víc, než jen třeba nasadit Loixe na asfalty. Petter Solberg to má podle mě za sebou (a kdybych byl šéf týmu, osobně se přiznám, že bych mu šanci nedal ani v jeho nejlepších letech smajlík )A tak mě napadá asi jediné jméno, za které bych dal ruku do vlažné vody: P.G. Andersson.
31. 3. 2014 11:57
0 0
Loix je záruka. Je mnoho mladých, kteří chtějí prorazit, ale stále a dokola brázdí nižší třídy. Těch je dost, ale je to sázka na nejistotu.
31. 3. 2014 13:00
0 0
Myslím, že Honza je na správném místě, ví co dělá. Přeji mu mnoho úspěchu do budoucna smajlíksmajlík.
31. 3. 2014 13:10
0 0
To nepochybně, Honza je skvělý jezdec.
31. 3. 2014 21:59
0 0
Původně napsal ráfek
S prominutím si teď napsal docela slušnou blbost..RRC je v podstatě WRCo s motorem udělaným na míru, kdežto u R5 motor vychází ze série atd atd..restriktor je to "poslední"..

Ze je restriktor to posledni, to je taky pekna blbost. Ten je na motoru to nejdulezitejsi a omezuje vykon jednoznacne. I kdyby za nim byl 5l desetivalec, tak vetsi vykon mit nebude. Motor z WRC bude lehci, ale auto R5 je dle pravidel tezsi asi jen o 20kg. Diky vetsimu restriktoru to je tak 25 koni navic a prevodovka je stejna (akorat 5kvalt misto6)
31. 3. 2014 23:02
0 0
Prevodovka je stejna, akorat 5tikvalt misto 6tikvaltu.. to je zajimava uvaha smajlík Srovnavas dve tak dramaticky rozdilna auta, ze do jake miry je mensi restriktor nevyhodou se tu muzes dohadovat do nekonecna..
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!