Peugeot 208 T16 má díky Breenovi první vítězství
Ani šotolinová část se nepostavila do úspěšné cesty Peugeotu 208 T16 kategorie R5 a Breen si splnil své předstartovní přání, že by mu bylo ctí získat pro nový vůz premiérové vítězství. Ale pojďme se podívat na to, jak vůbec druhá etapa Rally Acropolis probíhala. V RZ7 – úvodní nedělní zajel nejlepší čas Breen a opět mírně navýšil náskok na dvojici svých pronásledovatelů, kteří však bojovali spolu o druhou příčku a Kajetanowicz po sedmém testu byl po sedmém testu o deset sekund před Bouffierem. To další zkoušce se pořadí zase změnilo, na stříbrný post šel Francouz a po následujícím testu byl na druhé příčce zase zpět Polák. Minutu za třetím Bouffierem jel Lappi a páté místo si hlídal Magalhães.
V poslední sekci soutěže se začalo stejně, jako skončilo a opět se měnilo jméno majitele druhé pozice. K RZ10 je třeba dodat, že ji vyhrál náš Tarabus, ale vítězství mu později pěkně zhořklo, protože na super speciální zkoušku použil pneu neodpovídající zvláštním ustanovením. RZ11 byla první nedělní kdy se neměnil jezdec na druhé příčce a v posledních dvou testech se Bouffier ještě pokusil zatáhnout a eliminovat Breenův náskok, ale nakonec mu chybělo osm sekund a mohl tak pouze litovat včerejšího defektu. Vítězem se tedy stal Breen, který vybojoval čtyři nejrychlejší časy pro nový vůz a následován byl Bouffierem, který si zpravil chuť po nevydařeném Lotyšsku. Třetí příčkou potvrdil Kajetanowicz, že jeho přestup na mezinárodní scénu nebyl od věci a že se s ním musí počítat.
Pod pódiem skončil čtvrtý Lappi, kterému se tak nepovedl boj o stupně vítězů, na které chtěl dnes útočit. Pátý byl Magalhães, za ním po dalším pěkném výkonu následoval Gryazin a sedmá příčka znamenala první českou vlajku, když svou Fabii S2000 dovedl do cíle za mladým Rusem Orsák. Osmý byl Raoux, který profitoval stejně jako valašský jezdec z Tarabusovy penalizace a právě želechovický jezdec byl nakonec devátý s deseti sekundami ztráty na Raouxe. Elitní desítku uzavřel Consani. Na dvanáctém místě dokončil náročnou rally Tlusťák a Hudec byl třetí v ERC Production Cupu, čímž se posunul na průběžnou druhou příčku tohoto hodnocení.
Rally Acropolis – konečné výsledky | |||
---|---|---|---|
1. | Craig Breen | Peugeot 208 T16 | 2:21:20,2 |
2. | Bryan Bouffier | Citroen DS3 RRC | +8,1 |
3. | Kajetan Kajetanowicz | Ford Fiesta R5 | +42,1 |
4. | Esapekka Lappi | Škoda Fabia S2000 | +1:33,0 |
5. | Bruno Magalhães | Peugeot 207 S2000 | +4:40,0 |
6. | Vasilij Gryazin | Ford Fiesta S2000 | +6:11,8 |
7. | Jaroslav Orsák | Škoda Fabia S2000 | +7:51,2 |
8. | Jean-Michel Raoux | Peugeot 207 S2000 | +9:08,6 |
9. | Jaromír Tarabus | Škoda Fabia S2000 | +9:18,4 |
10. | Robert Consani | Peugeot 207 S2000 | +9:52,9 |
Kompletní výsledky z Rally Acropolis a z mnoha dalších soutěží naleznete na eWRC-results.com.
Na to ze ma Peugeot R5 o 2mm vetsi restriktor nez Citroen RRC, teda zadny zazrak.
S prominutím si teď napsal docela slušnou blbost..RRC je v podstatě WRCo s motorem udělaným na míru, kdežto u R5 motor vychází ze série atd atd..restriktor je to "poslední"..
Ze je restriktor to posledni, to je taky pekna blbost. Ten je na motoru to nejdulezitejsi a omezuje vykon jednoznacne. I kdyby za nim byl 5l desetivalec, tak vetsi vykon mit nebude. Motor z WRC bude lehci, ale auto R5 je dle pravidel tezsi asi jen o 20kg. Diky vetsimu restriktoru to je tak 25 koni navic a prevodovka je stejna (akorat 5kvalt misto6)