Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
3. 4. 2014 18:18 − 3402× − 4

U Bočků se přes zimu rozhodně nespalo

V roce 2013 se po dvou letech vrátil dieselový titul k bratrské posádce Bočkových a přes zimu se pracovalo zejména na stavbě nového Seatu.

Posádku Oldřicha a Jiřího Bočkových jistě není nutné představovat, pokud by však někdo potřeboval nějaké informace, stačí se podívat na profil na eWRC-results.com a zjistíme, že se jedná o zkušenou posádku s více jak stovkou startů a zejména o nejvýraznější vládce mezi naftovými automobily na našich soutěžích. Pro rok 2013 v Boček motorsportu připravili nový vůz v podobě SEATu Leonu a i když vše nebylo optimální, dokázali na své konto po dvouleté odmlce vybojovat další titul ve třídě 11. Letošní zimní přestávka pak znamenala stavbu druhého španělského vozu, se kterým bude startovat posádka Horák – Fryč. V tomto rozhovoru jsme se zaměřili právě na loňský rok a pokusili se nastínit, jaké plány má tým pro rok letošní.

Po dvou letech se titul mezi nafťáky vrátil do Ústí nad Labem. Parafrází slov známého zpěváka, čekali jste to s novým vozem?

Tajně jsme doufali, že se nám povede vrátit titul zpátky do Ústí nad Labem, i když jsme věděli, že to bude těžké, protože jsme vyjeli na trať po roční pauze s novým vozem.

Navažme na první otázku, v roce 2013 jste učili závodit novotou vonícího SEATa Leona. Bylo něco, co vás v sezóně překvapilo, něco co jste při stavbě vozu nečekali?

Auto jsme se snažili postavit co nejlépe. Očekávali jsme, že bude mít dětské nemoci, ale tolik problémů, co se během sezóny objevilo, jsme nečekali. Průběžně jsme auto zdokonalovali, odhalovali menší i větší problémy. Nečekali jsme takto vysokou finanční nákladnost a nesmyslnost řádů a homologací či nových zákonů.

A jak se teď, téměř po roce nasazení auto jeví v porovnání s Octavií, se kterou jsme vás na tratích vídali dlouhé roky?

Se Seatem se jedná o velký skok dopředu. Hlavním handicapem Octavie byly brzdy, což u Leona větší problémy být nemůžou (máme v něm maximum co lze vůbec v závodním autě použít). Rozdíl v motoru TDi a PD je také zřejmý, rozsahy otáček a výkonnosti jsou jinde postaveny a nelze je tak moc srovnávat. Bylo by třeba neustále testování a vyvíjení, ale bohužel na to nejsou finance ani čas. Testujeme a vyvíjíme během sezóny a doufáme, že s vývojem končíme a nyní se budeme jen vozit. Přesto, že jsme si vyjeli titul, sponzoři se nehrnou a zůstává jich málo, ale věrných (pracujeme s nimi několik let), např. firma Riwax, Valar, brzdy.cz, ASK Motorsport, Elit a několik kamarádů, kteří na autě nejsou vidět, ale přesto velmi pomáhají. Stěžejní nejdražší položkou pro provoz automobilu jsou pneumatiky, proto jsme obě posádky přihlásili do Pirelli a na těchto pneumatikách také všechny závody pojedeme. Největším sponzorem tedy i nadále zůstává společnost Boček motorsport – sponzorujeme drtivou většinu sami z našich výdělků.

Jak ukázalo testování vozů na Chodovci, v týmu přes zimu přibyl další SEAT. Lze jej čtenářům blíže představit?

Pro naše (leč soupeře) kamarády jsme postavili nový vůz, v podobě nové modifikace Seatu Leon. Stavěli jsme ho tak, jako bychom ho stavili sami pro sebe. Auto není pouze komerční na pronájem apod., ale snažíme se ho udělat co nejatraktivnější a konkurenceschopné. Na druhou stranu doufáme, že nás Libor s Ivanem nebudou moc prohánět. Pokud testování proběhne bez poruch karoserie, Ivan s Liborem se s novým vozem objeví na rallye na Kopné :) (k poruše karoserie při testování může samozřejmě dojít i naší vinou, aby se Libor neurazil). Pevně věříme, že auto bude od prvního závodu fungovat bez problémů, nic jsme neponechali náhodě, využili jsme dlouholetých zkušeností se stavbami závodních vozů.

Jelikož Valašská rally klepe nad dveře, jaké jsou plány pro nadcházející sezónu?

S oběma vozy a oběma posádkami – Boček, Boček; Horák, Fryč bychom se chtěli zúčastnit rallysprintů, eventuálně vybraného podniku, který je prozatím otazníkem.

Co dodati závěrem, je někdo komu chcete poslat nějaká poděkování, vzkaz či podobně?

Poděkovat bychom chtěli především klukům z týmu, mechanikům. Dík patří i bráchovi, který mě více méně pokaždé dovezl bezpečně do cíle. Také Liboru Horákovi a Ivanu Fryčovi za to, že nám důvěřují a nechali si od nás postavit nový vůz. Jsme rádi, že kluci našemu týmu věří a doufáme, že budou oni i jejich sponzoři s naší prací i nadále spokojeni. V neposlední řadě patří také rodinám, které pro nás (občas) mají pochopení.

Závěrem dodejme, že pokud by někoho četba navnadila k tomu, že by si chtěl vyzkoušet, jak se pilotuje dieselový soutěžní vůz, tak má možnost i u týmu Boček motorsport, protože tým nabízí k pronájmu či prodeji jednak svou mistrovskou Škodu Octavii TDi a také Fabii TDi po Jiřím Kulhanovi. Tímto malým inzerátem se už ale dostáváme k úplnému závěru článku a doplňme poslední informaci. Na Valašské rally, která se jede již o tomto víkendu odstartuje posádka bratrů Bočkových se startovním číslem 37 vstříc obhajobě mistrovského titulu.

Komentářů celkem: 4
3. 4. 2014 19:201
0 0
Můžu se jen zeptat - věta rozdíl mezi motory TDI a PD - mám chápat jakože rozdíl mezi PD a Common railem? Tak to by byl motor z okruhů WTCC, nebo ne? Díky
3. 4. 2014 19:272
0 0
Já tomu rozumím tak,že je to srovnání motoru PD (čerpadlo-tryska) v Leonu a motoru TDI (rotačka) v jeho bývalé Octavii.
3. 4. 2014 19:403
0 0
A tak je to spravne smajlík
3. 4. 2014 23:384
0 0
tak na to 1P se těšm moc! super! smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!