9. 4. 2014 09:59 − 17646× − 57

Vyjádření Autoklubu ČR k akci Revival Praha

Vzhledem k hysterické a mnohdy zcela nemístné kampani ohledně akce Rally Revival, považuje Autoklub ČR za potřebné se vyjádřit.

Vzhledem k hysterické a mnohdy zcela nemístné kampani ohledně akce Rally Revival, považuje Autoklub ČR za potřebné se k této záležitosti vyjádřit.

Autoklub ČR je na základě rozhodnutí příslušných mezinárodních organizací jako jediný oprávněn řídit oblast motoristického sportu v České republice v rozsahu jimi stanoveném, a činí tak v souladu s platnými právními předpisy. Stejný postoj pak doporučuje i svým subjektům a spolupracujícím organizacím. Přitom nic nezakazuje, ani nemá k zákazům žádnou pravomoc, a už vůbec ne legendám evropského autosportu.

Že Autoklub ČR nechce mít s Rally Revival a s podobnými akcemi nic společného a nepodporuje je, pochopí každý, kdo je obeznámen s problematikou rally a schvalováním sportovních vozidel do provozu. Postoj Autoklubu ČR vychází z toho, že velká část účastníků zmíněných akcí porušuje zákony a další právní předpisy, že by se tedy správně se svými vozy neměli v provozu na pozemních komunikacích vůbec objevit.

Ve startovním poli těchto akcí jsou i auta upravená pro závodění. Mají namontovány vnitřní rámy, závodní sedačky apod., ale jsou to vozy s běžnými registračními značkami. To znamená, že úpravy nejsou schváleny a vozidla neprošla technickou kontrolou. Jinak by musela být na speciálních registračních značkách buďto veteránských (V), pokud jde o historické závodní vozy, nebo rallyových (R) u soudobých strojů.

Ještě větším prohřeškem proti předpisům je pak účast vozů na trvale manipulačních registračních značkách, které jsou přidělovány z úplně jiných důvodů než umožnit jejich pohyb v běžném silničním provozu při sportovní akci – viz § 21 vyhlášky č. 243/2001 Sb. Jde tedy opět o vozy, které by se podobných akcí neměly v žádném případě účastnit.

Pokud pořadatel umožní takovýmto vozům účast na motoristických akcích a vědomě přehlíží porušování předpisů, sám tím poškozuje motorsport. A první by se proti tomuto jednání měly postavit právě legendy motorsportu, které si musí být uvedených skutečností vědomy a měly by být vzorem jak pro mladé závodníky, tak i pro širokou motoristickou veřejnost.

Komentářů celkem: 57
10. 4. 2014 00:4041 Upraveno 00:42
0 0
Původně napsal Shacki
A ty myslíš, že to lidem v Autoklubu bude vadit, když posádky budou jezdit venku? Dostanou stejné dotace... Doplatí na to jen pořadatel.

Pořadatelé na jednání a nenažranost FAS už doplácí dneska a jak je vidět, někteří už i skončili. A časem nebudou jediní!! Zásadní věc pro posádku je dobře si zazávodit za slušný peníze a hlavně z toho mít radost! A to jim pomalu náš mistrák už nenabídne. Stejně jako pořadatel neřeší problémy a budoucnost posádek, tak proč by měli jezdci řešit problémy a budoucnost pořadatelů? Ať děláš co chceš v tomhle sportu jede každej za svý!!
10. 4. 2014 06:3342
0 0
Věřím, že jsme nebyli jediní z pořadatelů, komu skutečně šlo především o to, aby si u nás (ať už ve Vyškově nebo Tišnově či Brně) posádky zazávodily za slušné peníze, za férových podmínek a hlavně z toho měly radost. A co na to FAS AČR?
10. 4. 2014 07:3943
0 0
Opět se ukazuje arogance vedení AČR. Ihned napadnou pořadatele. Kauza se ,,zvláštními" registračními značkami se již několikrát řešila. Tyto značky si vlastně vymyslela soukromá organizace (AČR) a ministerstvo to odsouhlasilo. Takto označená auta musí jednou ročně na ,,Zvláštní" STK, zde zaplatí mnohem větší poplatek, v podstatě za nic a auto je otestováno a schváleno, aby se třeba na prvním závodě dotyčná posádka dozvěděla, že to či ono je v rozporu s řády, ale na STK a testování před sezónou si toho asi nikdo nevšiml. V zahraničí závodí auta i na normálních značkách i na různých zvláštních značkách a jsou registrována v jedné zemi a jde to. Co se týká ochranných rámů ve vozidlech a jejich zákazu používání v běžném provozu, nevím tedy jak se řeší např. to, když někdo zakoupí vůz Porsche, jehož jeden typ je pro běžný provoz vybaven ochranným rámem v sériovém provedení . Je škoda, že se spíše na AČR nezabývají tím, že úroveň našich šampionátů klesá a počet posádek budeme za chvíli počítat na prstech ruky. V současné situaci opravdu posádky nemají zbytečné finance např. na používání pneumatik FIA i v závodech, kde to řády FIA nenařizují, ale FAS ano. Zamysleme se spíše nad tím, jak opět našemu mistrovství vrátit bývalou úroveň.
10. 4. 2014 07:4744
0 0
Mě se nejvíc líbí podpis pod tímhle blábolem, děkujeme pane Autoklube ČR, ale když už někdo podobný blábol vyplodí měl by se pod něj i podepsat.
10. 4. 2014 08:4345
0 0
jednoduché....když se za svůj názor stydím, tak se radši nepodepíšu
10. 4. 2014 10:1446
0 0
Hodně ubohé. Nicméně řešit toto přes média je taktéž ubohé. Tak se nic nevyřeší. Co takhle aby odpovědní zasedli k jednacímu stolu a tam si vše vyříkali, udělali z toho zápis a případně konali jinak... smajlík
10. 4. 2014 10:4847
0 0
K problému AČR mám neutrální postoj. Ne proto, že jim věřím, ale kvůli tomu, že o situaci vím jen z těchto stránek a informace si o tomhle hledat nechci, což je moje volba případně můj problém. Tak proto neutrální.
A že se tu mnohým nelíbí anonymní vyjádření AČR? Když na ewrc nějaký den zpět napsala do diskuze redakce příspěvěk, že by se měli vyjadřovat lidi, kterých se to týká a mají k věci co říci, ne ti, co jsou mimo mísu, téměř nikdo se proti tomu neohradil! Jen někdo reagoval, že se stěží sešla "redakční rada" a tak se konkrétní osoba skryla za redakci. Diskuze u článku byla otevřena a redakci naráz vadilo, že se tam melou nesmysly, jako u témeř každé diskuze. Takže já se divím, že se ještě někdo diví, ať už jde o AČR nebo cokoliv, co se týká i třeba rally.
10. 4. 2014 11:1348
0 0
Pan Singer to vystihl velice trefně. Nikde na světě není oficiální registrace a provoz sportovních vozidel spojený s tak složitou byrokracií a finanční zátěží, jako u nás. Díky Autoklubem nastavenému systému! A věřím, že nejeden z účastníků zamýšlí svůj start s jinými, než R-značkami, i jako určitou formu protestu proti tomuto samolibému debilnímu systému. Protože pane Autoklube, ruku na srdce - my půjdeme, postavíme svá auta na R-ka, ale kromě toho, že vám tím přitečou korunky se nezmění nic, jelikož vy si s námi i pak můžete kdykoliv utřít řiť s "pádným" argumentem, že na R-značkách musíme jet jen akce pod hlavičkou FAS-AČR. A na tenhle systém my KÁLÍME !
10. 4. 2014 15:1649
0 0
Jesef, vidíš tam nějaký podpis?? Já ne, takže je to anonym. Podpis není ani na zdrojové stránce....
ECV má Véčka? Já sem ji viděl na erkách
10. 4. 2014 15:1750
0 0
Mohl sem se pochopitelně seknout
10. 4. 2014 15:5751
0 0
10. 4. 2014 17:0652
0 0
Nechtěl jsem se učastnit teto diskuse ale mam dva postřehy: buzekpar jak mužeš strovnavat vyjadřeni ewrc tedy soukromeho servru nebo tady diskutujcich a autoklubu jako mezinarodní autority motosportu v ČR?

A druhá věc ktera mi unikla je zakaz pořadaní akce v uzavrenych arealech? Co s tim ma společneho toto vyjadřeni autoklubu?
10. 4. 2014 17:3353
0 0
Původně napsal mikal
Nechtěl jsem se učastnit teto diskuse ale mam dva postřehy: buzekpar jak mužeš strovnavat vyjadřeni ewrc tedy soukromeho servru nebo tady diskutujcich a autoklubu jako mezinarodní autority motosportu v ČR?

A druhá věc ktera mi unikla je zakaz pořadaní akce...
pan AČR se vyjadřuje k hysterii a k nebezpečné akci,proč vydírá své kluby a omezuje některé motoristy to se od něj oficiálně určitě nedozvíš,na to nemá koule a navíc by se odkopal jak porušuje vlastní stanovy
10. 4. 2014 17:4354
0 0
No jo Oldo, máš pravdu.... no, je vidět, že když se chce... tak to prostě pod AČR jde!
10. 4. 2014 21:1855
0 0
Jo hoši! Fofrem všecky káry na R značky!!!! Potom se nechte oloupit na STK, testování, hans, přilby, startovné, pneumatiky, pojištění, co na tom, že chceš jezdit jen sprint? Výbavu budeš mít jako mistři světasmajlík Co na tom, že je to předepsané do mezinárodních podniků, budeš to mít a nedebatuj. Nemůžeš přeci přijít o zkušenost se zlomeným chrbátem. Svezeš se celkem prd, ale plať a drž hubu, autoklub má málo sám pro sebe. Už i ty legendy pochopily, že se dá za daléko méně peněz zůčastnit hezké profesionálně uspořádané akce a vzorem jim možná byly právě naopak ti mladí talentovaní jezdci na které Autoklub z vysoka kálí a používá je jen dle potřeby jako terorista živý štít. Hoši z autoklubu. Kdo tohle sepsal ať skočí do zdi. Prostoduché, zaslepené, nic neřešící a neříkající. Přestaňte být nenažraní, poslouchejte taky lidi okolo sebe, a začněnte pro ty lidi taky něco dělat, aby Vás mohli začít brát za tu jedinou a nejsprávnější a nejférovějsí organizaci, která kromě jiného podporuje talenty v širší míře než jen repre. Ječmínek to myslí vždycky s každým dobře, tak bych poprosil ať se zaměří na Lesotho, Mali, Senegal a další. Tam je problémů tolik, že to nějské, desetiletí potrvá. S profinancovaní nemůže mít přeci problém. V tom je nélepčííííísmajlík.
14. 4. 2014 15:4656 Upraveno 15:47
0 0
Guma omyl. Už druhou sezónu nejsem držitelem žádné licence.

Původně napsal guma
Narážím na to, že právě sabotage je držitelem licence AČR a hlavně od lidí z Autoklubu by měla vzejít nějaká akce. Všichni čekají na Pateru? Ale co je Paterovi do Ječmínka? Nic. Pokud ho nechá dejchat, tak je mu Ječmen i s Novákem víte kde...Patera se ozval, a...
15. 4. 2014 14:3957
0 0
Původně napsal SABOTAGE
A to vysvětluje to, co jsi napsal?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!