Vyjádření Autoklubu ČR k akci Revival Praha
Vzhledem k hysterické a mnohdy zcela nemístné kampani ohledně akce Rally Revival, považuje Autoklub ČR za potřebné se k této záležitosti vyjádřit.
Autoklub ČR je na základě rozhodnutí příslušných mezinárodních organizací jako jediný oprávněn řídit oblast motoristického sportu v České republice v rozsahu jimi stanoveném, a činí tak v souladu s platnými právními předpisy. Stejný postoj pak doporučuje i svým subjektům a spolupracujícím organizacím. Přitom nic nezakazuje, ani nemá k zákazům žádnou pravomoc, a už vůbec ne legendám evropského autosportu.
Že Autoklub ČR nechce mít s Rally Revival a s podobnými akcemi nic společného a nepodporuje je, pochopí každý, kdo je obeznámen s problematikou rally a schvalováním sportovních vozidel do provozu. Postoj Autoklubu ČR vychází z toho, že velká část účastníků zmíněných akcí porušuje zákony a další právní předpisy, že by se tedy správně se svými vozy neměli v provozu na pozemních komunikacích vůbec objevit.
Ve startovním poli těchto akcí jsou i auta upravená pro závodění. Mají namontovány vnitřní rámy, závodní sedačky apod., ale jsou to vozy s běžnými registračními značkami. To znamená, že úpravy nejsou schváleny a vozidla neprošla technickou kontrolou. Jinak by musela být na speciálních registračních značkách buďto veteránských (V), pokud jde o historické závodní vozy, nebo rallyových (R) u soudobých strojů.
Ještě větším prohřeškem proti předpisům je pak účast vozů na trvale manipulačních registračních značkách, které jsou přidělovány z úplně jiných důvodů než umožnit jejich pohyb v běžném silničním provozu při sportovní akci – viz § 21 vyhlášky č. 243/2001 Sb. Jde tedy opět o vozy, které by se podobných akcí neměly v žádném případě účastnit.
Pokud pořadatel umožní takovýmto vozům účast na motoristických akcích a vědomě přehlíží porušování předpisů, sám tím poškozuje motorsport. A první by se proti tomuto jednání měly postavit právě legendy motorsportu, které si musí být uvedených skutečností vědomy a měly by být vzorem jak pro mladé závodníky, tak i pro širokou motoristickou veřejnost.
A ty myslíš, že to lidem v Autoklubu bude vadit, když posádky budou jezdit venku? Dostanou stejné dotace... Doplatí na to jen pořadatel.
Pořadatelé na jednání a nenažranost FAS už doplácí dneska a jak je vidět, někteří už i skončili. A časem nebudou jediní!! Zásadní věc pro posádku je dobře si zazávodit za slušný peníze a hlavně z toho mít radost! A to jim pomalu náš mistrák už nenabídne. Stejně jako pořadatel neřeší problémy a budoucnost posádek, tak proč by měli jezdci řešit problémy a budoucnost pořadatelů? Ať děláš co chceš v tomhle sportu jede každej za svý!!
A že se tu mnohým nelíbí anonymní vyjádření AČR? Když na ewrc nějaký den zpět napsala do diskuze redakce příspěvěk, že by se měli vyjadřovat lidi, kterých se to týká a mají k věci co říci, ne ti, co jsou mimo mísu, téměř nikdo se proti tomu neohradil! Jen někdo reagoval, že se stěží sešla "redakční rada" a tak se konkrétní osoba skryla za redakci. Diskuze u článku byla otevřena a redakci naráz vadilo, že se tam melou nesmysly, jako u témeř každé diskuze. Takže já se divím, že se ještě někdo diví, ať už jde o AČR nebo cokoliv, co se týká i třeba rally.
ECV má Véčka? Já sem ji viděl na erkách
A druhá věc ktera mi unikla je zakaz pořadaní akce v uzavrenych arealech? Co s tim ma společneho toto vyjadřeni autoklubu?
Nechtěl jsem se učastnit teto diskuse ale mam dva postřehy: buzekpar jak mužeš strovnavat vyjadřeni ewrc tedy soukromeho servru nebo tady diskutujcich a autoklubu jako mezinarodní autority motosportu v ČR?
A druhá věc ktera mi unikla je zakaz pořadaní akce...
Narážím na to, že právě sabotage je držitelem licence AČR a hlavně od lidí z Autoklubu by měla vzejít nějaká akce. Všichni čekají na Pateru? Ale co je Paterovi do Ječmínka? Nic. Pokud ho nechá dejchat, tak je mu Ječmen i s Novákem víte kde...Patera se ozval, a...