Redakce - eWRC.cz
9. 4. 2014 09:58 − 2290× − 0

Swiftíkova první nedokončená

Nově složená posádka Jiří Hladík – Ondřej Krajča vyrazila testovat na Valašskou Rally.

Nově složená posádka Jiří Hladík – Ondřej Krajča vyrazila testovat na Valašskou Rally.

Valašku jste absolvovali se stejným vozem už loni, můžeš oba ročníky porovnat?

Myslím, že tratě obou ročníků jsou moc hezké. Puntík a Hukvaldy jsem nikdy nejel, takže jsem nevěděl, co očekávat, ale musím říct, že obě vložky jsou fajn a Bystřička je klasika. Letos nám ovšem pořadatel nachystal malé překvapení hned v servisní zóně pro HA. Nejdřív jsme (stejně jako ostatní) museli uklidit místo od hlíny písku a kamení a potom se dal servis i postavit. Za tento smetákový balet jsme pořadateli zaplatili pouhých 100,- kč. Ono to bylo spíš na lopatu, ale tu jsme v tomto ročním období nějak opomněli přibalit. V dnešní době nelze žádnému pořadateli upřít snahu, takže se sluší poděkovat za uspořádanou soutěž. Prostě díky za KAŽDOU rally.

Nevadil ti rychlejší charakter dvou úvodních vložek?

Vůbec ne, naopak. Puntík se mi strašně líbil, ale určitě bych zde jinak umístil retardéry – když už tam tedy vůbec musí být, jako bezpečnostní prvek. Celkově je mi jedno, jestli je vložka rychlá nebo technická, hlavně, že vůbec nějaká je. Hezký dojem z Puntíku nám poněkud pokazil fakt, kdy nám byl zapsán čas 7:01 a v přeskupení jsem si ve výsledcích přečetl 7:10. Tohle už se mi stalo potřetí (samozřejmě nejen mě) a vždycky jsem nad tím jenom mávnul rukou, což asi není úplně správně. Příště už to budeme řešit, i když těžko předjímat, s jakým výsledkem.

Vnímal jsi, že oproti loňsku přibylo hodně havárií?

Jistě. Můžu se klidně mýlit, ale domnívám se, že mimo jiné k tomu výrazně přispívá letošní systém najíždění RZ a také místy totálně nesmyslné katování, víc k tomu nemám co dodat. Snad jen to, že přeji všem zraněným brzké uzdravení a návrat na závodní tratě. Vnímali jsme také hodně diváků, ovšem místy to bylo takové dálkové vnímání. A když jsme odstavili auto, Ondra mi říkal, ať se podívám, kde jsou diváci. Musím říct, že jsem se divil, jaká velká vzdálenost je dělí od tratě. Velice dobře chápeme, proč se tohle děje, ale někdo by se tím už měl zabývat, jinak diváky nebudeme vnímat vůbec, protože nebudou. Co by bylo dál, je každému jasné.

Vám se sice havárie vyhnula, ale do cíle jste nedojeli…

Bohužel. Po startu třetí rychlostky nám na konci rychlé pasáže praskl obal převodovky a olej vytekl na spojku a výfuk. S takovým poškozením se pokračovat nedalo a swiftík tak poprvé nespatřil cílovou rampu. Stejná závada nás vyřadila z boje v Kostelci, ale tam se nám podařilo alespoň dojet. Bylo nám to hodně líto, nejenom protože jsme odstupovali z prvního místa ve třídě a druhého absolutně, ale hlavně jsme s Ondrou chtěli najet maximum kilometrů před prvním pohárovým závodem a vyzkoušet změny na podvozku.

I s jednou odjetou vložkou musím změny v nastavení hodnotit kladně. Podařilo se nám zlepšit trakci a auto se v rychlých pasážích chová ještě lépe. Před Kopnou chceme také zapracovat na zadní nápravě, ale především je nutné vyřešit praskání karteru převodovky. Na autě se přes zimu repasoval motor, tlumiče, podvozek, byla nově poskládaná převodovka, atd., tak doufám, že jsme si smůlu vybrali hned na začátku.

Musím ještě zmínit, že na předzávodním testování nám praskla poloosa, ale Radim Mach a Lukáš Folvarský nám ochotně pomohli, abychom mohli na valašce startovat. Nemalou zásluhu na tom má také firma ND Scan Services s.r.o. Hradec Králové, která nám ochotně a na počkání provedla magnetickou, ultrazvukovou a rentgenovou zkoušku poloos, abychom dalšímu prasknutí mohli předejít. V případě, že by poloosy neprošly zkouškou, byli nám připraveni pomoct i Pavel Nováček a kdo jiný, než Dušan Breicha. Pánové, velice si toho vážíme a všem děkujeme.

Valašský test byl sice krátký, přesto, jak funguje spolupráce s novým spolujezdcem?

Nad očekávání dobře. Musím říct, že mě Ondra příjemně překvapil svým přístupem a nadšením pro závodění. Dokáže zařídit spoustu věcí a dobře zapadne do týmu. Pochopitelně, že se má ještě co učit, ale na první závod, klobouk dolů.

Závěrem chci poděkovat Mírovi Maňasovi a Vaškovi Pospíšilovi s Martinem Čapákem – tedy mechanikům, kteří se perfektně starali o auto.

Foto: Tomáš Brázdil a Pavel Pumprla

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!