11. 4. 2014 07:00 − 1348× − 0

Rebenland za námi, Lavanttal před námi

Šumavský tým Voldřich Motorsport má za sebou vstup do Evropy na Rebenland Rallye.

Šumavský tým Voldřich Motorsport má za sebou vstup do Evropy na Rebenland Rallye. Premiéra mimo Českou republiku nedopadla nejhůře, avšak potíže s technikou tým v prvním dnu velmi potrápily a mechanici měli plné ruce práce.

Jakub Voldřich s Janem Mikulíkem byli totiž nuceni odevzdat jízdní výkaz již po druhé rychlostní zkoušce kvůli problémům s převodovkou. Ihned poté, co se vůz dostal zpět do servisní zóny se pustili mechanici do práce a převodovku vyměnili za sériovou, kterou měl tým s sebou. Aby ale smůly nebylo málo, při rychlé výměně převodovky se podařilo prorazit chladič. Ten ale naštěstí bylo možné zalepit. Peugeot 206 RC byl tak umístěn do uzavřeného parkoviště jen pár desítek vteřin před limitem a protože se jednalo o premiéru mimo ČR, při které šlo zejména o posbírání co nejvíce zkušeností, rozhodl se Jakub Voldřich pro pokračování druhý den v rámci Rally2.


Foto: Daniel Kocher

Druhý den se odehrál bez závažnějších potíží a celý tým si tak soutěž nakonec přecejen užil. Domů odvezl z Leutschachu 30. místo v absolutním pořadí, 11. místo v hodnocení Mitropa Rally Cupu, kterého se tým v letošní sezoně účastní, 5. místo ve své třídě a 4. místo mezi juniory.

Jakub Voldřich po návratu odpověděl na několik otázek. Co říkáš na Rebenland Rallye z pohledu organizace?

"Velice nás překvapili milí a ochotní pořadatelé. Na všechno, na co jsem se jako tamní nováček zeptal mi bylo zodpovězeno tak, jak jsem potřeboval. S ničím nebyl problém. Tratě rychlostních zkoušek byly naprosto odlišné od těch u nás. Jelo se od zatáčky do zatáčky, z kopce do kopce. Bylo zde spoustu specifických katovacích zatáček. Rovněž nás překvapila kilometráž soutěže. Z celkových 240 km se jelo 170 km jako ostrých. Nejdelší přejezd jsme naměřili asi 10 km."

Jaké to pro tebe bylo, startovat poprvé mimo ČR?

"Měli jsme z toho respekt, nevěděli jsme do čeho jdeme. Nicméně jsme neměli vůbec žádný problém."

Jak fungovala spolupráce mezi tebou a Honzou v autě?

"Jedním slovem výborně – sedli jsme si. Při trénincích panovala velká pohoda a mnoho srandy."


Foto: Daniel Kocher

Jak tedy celkově hodnotíš Rebenland Rallye 2014?

"Jeli jsme tam s jediným cílem – soutěž dokončit. To se povedlo, za což jsme moc rádi. O výsledek ani tak nešlo, protože jsem si byl jistý, že nás místní borci seřežou. Jsem rád, že jsme to v pátek nezabalili a nejeli domů."

A co říkal Jan Mikulík? "Mnoho lidí mi před odjezdem říkalo, že se mi už u nás nebude chtít závodit. Nerad to přiznávám, protože mám ČR rád, ale v Rakousku bylo vše lepší. Tratě byly velmi náročné, místy až tak, že jsem se ani nestíhal dívat ven z auta. Určitě jsem nabral spoustu nových zkušeností."

Dalšího závodu, kterého se tým zúčastní bude již o tomto víkendu 11. – 12. 4. rakouská Lavanttal Rallye s centrem ve městě Wolfsberg. Posádka Jakub Voldřich – Jan Mikulík vyrazí ze startovní rampy již v pátek po půl čtvrté odpoledne se startovním číslem 79. Držme klukům palce!

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!