Ondřej Plšek - eWRC.cz
14. 4. 2014 13:39 − 4520× − 10

Mikko Hirvonen si stěžoval na seznamovací jízdy

V Portugalsku byl Finský jezdec jediným ze špičky, kdo si nemohl prohlédnout rychlostní zkoušku Ourique po ukončení silných dešťů.

Před samotným začátkem Portugalské rally se v regionu spustil silný déšť, který změnil potoky v řeky a mnohé rychlostní zkoušky doslova zmizely pod vodou. Znamenalo to velké potíže v seznamovacích jízdách, některé zkoušky byly skoro nesjízdné. To se týkalo i testu Ourique, kde voda špičce v úterý znemožnila druhý průjezd a skoro všichni se ho dočkali až ve středu za mnohem lepších podmínek. Smůlu měl ale Mikko Hirvonen. Finský jezdec totiž jako jediný z jezdců s vozem WRC absolvoval dva průjezdy již v úterý za silného deště. Když zjistil, že ostatní mohou trať natrénovat ještě o den později za mnohem lepších podmínek, požádal o další průjezd. Jenže nepochodil.

"Všichni ostatní mohli jet podruhé ve středu po dešti. Viděli aktuální stav tratě, kde kus silnice zmizel a kde se objevily kameny, což jsme my v úterním dešti neměli šanci vidět," řekl Mikko Hirvonen wrc.com. "Promluvili jsme si s FIA, která s naším třetím průjezdem souhlasila, takže bych viděl aktuální podmínky, ale pořadatelé řekli ne. Když jsou podmínky extrémní, tak by pořadatelé měli změnit harmonogram seznamovacích jízd a my je mohli dokončit po špatném počasí. Na některých soutěžích to není možné, ale když je čas k dispozici, tak by se nám to mělo umožnit. Dochází k tomu málokdy, že je počasí tak zlé, že nejde absolvovat řádně seznamovací jízdy, ale nyní jsme viděli, že k tomu dojít může."

"Po seznamovacích jízdách máme málo informací o tom, co na trati napáchalo počasí. Nevíme jestli nedošlo k erozi půdy, zanesení trati bahnem. Mohly na ní padnout kameny a my nevíme, kde taková místa jsou," dodal Mikko Hirvonen. Žádost finského jezdce na přídavný třetí průjezd byla prodiskutována na zasedání týmových manažerů a dle mlůvčího portugalského autoklubu to byl ředitel soutěže, který extra průjezd jedničky týmu M-Sport zakázal.

Komentářů celkem: 10
14. 4. 2014 13:46
0 0
Jak to je, oni nemájí špiony kteří trať projedou před uzavřením ?
14. 4. 2014 13:54
0 0
Špioni se používají jen na asfalt..
14. 4. 2014 14:48
0 0
Zas tak špatně si to Mikko ale nenapsal, když zajel v prvním průjezdu 3.čas a ve druhém dokonce 2.čas...
DND
14. 4. 2014 14:58 Upraveno 14:59
0 0
Technická poznámka: Co ten tag (štítek) "Volkswagen"? smajlík
14. 4. 2014 15:38
0 0
Nevím, o kolik se mohla změnit trať oproti předchozímu ročníku...Ale i přes to jezdci používají noty z minulých ročníků, tzn., že napsat si dobře obtížnost otáček, vzdálenost mezi nimi, horizonty atd je dnes asi to nejmenší na seznamovačkách. Ale právě to, na kolik se od předchozího ročníku změnil stav tratě je v tento moment asi důležité...
14. 4. 2014 15:48
0 0
To je ta dnešní doba, kdy se místo selského rozumu rozpitvávají právnicky napsané regule a kdy se všichni snaží jen něco ojebat. Myšleno v obecné rovině.

Docela by mě zajímalo zdůvodnění proč mu to pan ředitel nepovolil.
14. 4. 2014 18:27
0 0
myslím, že rozhodnutí by se dalo zdůvodnit úsporou (čehokoli, včetně času posádky), všichni přece víme, jak moc žerou treninkový auta, jedoucí na nízký i vysoký kvalty a to nemluvím o gumách. taky by se hodilo vysvětlení zamítnutí z hlediska bezpečnosti, přeci jen se třetí průjezdy jezdí výrazně rychleji než první, nebo druhé. mimo mísu by nebylo ani sportovní hledisko, protože by měl výhodu třetího průjezdu, oproti těm, kteří si počkali, nebo se báli projet ty peřeje. A taky je třeba brát ohled na místní obyvatele a lesní i domácí zvěř, ti všichni jsou průjezdem tréninkových aut neúměrně zatěžováni a zvířena dokonce ohrožována i na životě
14. 4. 2014 22:58
0 0
Slyšeli jsme slovo boží!
14. 4. 2014 23:28
0 0
Jen frustrace, že mu to "blbci" z FIA povolili a nejde si do ní kopnout!
15. 4. 2014 00:43
0 0
že ty máš reakce na mě předepsaný jako součást terapie? tak jen dál, až budeš ve formě, dej vědět smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!