16. 4. 2014 14:41 − 1523× − 1 0

Poprvé spatřil cíl Valašské rally, s premiérou je spokojen

Spokojen je se svou premiérou na úvod Mistrovství ČR ve Sprintrally zlínský závodník Martin Vopatřil.

Spokojen je se svou premiérou na úvod Mistrovství ČR ve Sprintrally zlínský závodník Martin Vopatřil. Nejenže poprvé ve své kariéře spatřil cíl Valašské rally, ale navíc vybojoval ve své třídě 6 bronzovou příčku, mezi dvojkolkami dojel pátý a v absolutním pořadí závodu na Vsetínsku byl na 22. místě.

„Byl to pro mě krásný závod plný velkých soubojů, mezi desítkou konkurentů celý den panovala super nálada,“ pochvaloval si 32letý pilot Škody Fabia R2 týmu MonTraGo-Racing. „Do páté rychlostní zkoušky, kdy jsme byli třetí, nebylo nic rozhodnuto. Před námi měl Ondřej Bisaha náskok 3,2 sekundy, na záda nám dýchal Míša Srb se ztrátou 1,7 sekundy. Na suverénního Zedníka s fiestou kit car jsme ale ztráceli už 20 sekund. Jeho technika je totiž hodně odlišná od naší R2. Ale když se nám na jednom měřeném úseku podařilo jej porazit o vteřinu, moooc nás to těšilo,“ smál se Vopatřil, podle kterého o osudu závodu rozhodl právě měřený úsek Bystřička. „Bisahovi sedla lépe, získal navrch o dalších pět vteřin a naše touha po druhém místu se rozplynula. Na druhou stranu jsme poodjeli i našim konkurentům, proto jsme v posledním dějství již kontrolovali svou třetí příčku,“ popsal Vopatřil, jenž si pochvaloval předsezonní změny nejen na voze, ale i na místě spolujezdce.

„První dvě erzety jsme s Míšou Večerkou vsadili na jistotu, abychom si pořádně osahali vylepšený vůz a lépe se poznali v ostrém závodě,“ přiznal Vopatřil. „Po první měřené části jsme oba cítili, že to nebylo úplně ono, že jsem nejel tak, jak jsem si představoval. Druhý úsek už se nám líbil víc, ale čas paradoxně ukázal, že naše pocity se neshodují s výsledky,“ pousmál se pilot. „V dalších úsecích ale šly naše výkony jen nahoru.“

Velký díl na úspěchu posádky připisuje Vopatřil právě svému novému parťákovi Michalu Večerkovi. „S jeho výkonem jsem byl na 110 procent spokojen, ani sekundu jsem neměl pocit, že bych mu nevěřil, prostě je to profík,“ neskrývá nadšení po loňském hledání ideálního spolujezdce zlínský pilot. „Již teď mohu říct, že jsem si vybral správně. Přístup a chování Michala, stejně jako nálada ve voze, mně vyhovují. Po odchodu Lukáše Kostky z kokpitu závodního vozu mi podobná pohoda chyběla,“ konstatoval.

Dobré rozpoložení ve voze a v celém týmu dokládá nejen pohoda během celého soutěžního dne, ale i humorná situace při jednom ze servisů. „Při jedné asi ze tří krizovek jsem si mohl vybrat – buď spadnu do škarpy nebo žduchnout do balíku slámy. Samozřejmě jsem zvolil balík . Na časovce jsem říkal Míšovi: Uvidíš, že se mi v servise budou mechanici smát, že jsem opět promáčkl blatník, nárazník a světlo. A co se dělo, když jsem zajížděl pod stan a z blatníku mi čouhala sláma? Obrovský výbuch smíchu,“ neubránil se úsměvu ani sám pilot, jenž už v minulé sezoně proslul tím, že závod co závod opíral svou závodničku o balíky slámy. „Jak říkám – balík vrací do hry, tak si s ním pomáhám,“ dodává s úsměvem.

Současně si po prvním závodě nemůže vynachválit nové nastavení vozu, na kterém se podepsal specialista na tlumiče od firmy REIGER Rostislav Šašek. „Auto se chovalo opravdu parádně. Jsem přesvědčen, že nebýt dobrého nastavení, v kritických okamžicích bych asi nedopadl tak dobře, jak jsem dopadl,“ uznal.

Jednu zásadní změnu na autě má však MonTraGo-Racing team přece jen po Valašce v plánu. „Samozřejmě, že jsme se zajímali, proč nám konkurenti s citroënem či peugeotem ujíždějí. Po zhlédnutí onboardů kolegů ze třídy 6 jsme zjistili, že soupeři brzdí dříve, což svědčí o naší nižší maximálce. Proto do nového závodu vyměníme stálý převod, což by nás mělo zrychlit,“ věří Vopatřil, jenž při zrušení klání v Lužických horách opět usedne za volant ostrého závodu až koncem května na domácím Rallysprintu Kopná.

„Do té doby si půjdu párkrát zajezdit na motokáře, abych mimo jiné potrénoval ruce a reakce na brzdy. Jelikož ale mám dva sviště, tak se budu snažit věnovat i jim a mé ženě Martince. A v neposlední řadě bych rád opět shodit nějaké to kilo,“ s úsměvem zakončil povídání Martin Vopatřil.

Komentářů celkem: 1
17. 4. 2014 16:32
0 0
Pěkný závod a dobrá jízda, viděl jsem na vlastní oči. Martine, výměna stálého předvodu bude dobrá a shození kil pomůže v lepším brzdění, tzn. posunutí brzdného bodu.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama