Lappi vítězem Circuit of Ireland
O tomto víkendu pokračoval seriál Mistrovství Evropy v Irsku, kde se jela jedna z nejstarších soutěží na světě – Circuit of Ireland. Oproti předchozím soutěžím se na Britských ostrovech prezentovala o něco slabší konkurence, ale z pohledu mnoha diváků nechybělo to hlavní, tovární posádky Škody Peugeotu. Kromě nich vážil cestu do Irska Consani či Vizin, který letos přesedl do P207 S2000 a konkurenci chtělo čeřit několik domácích posádek – Barrable s Fiestou R5, Simpsnon s Fabií S2000 či Moffett s Fiestou RRC. Circuit of Ireland byl také druhým podnikem, kde se na start postavili evropští junioři, kterých se oproti Lotyšsku na startu prezentovalo o několik méně.
V pátek do soutěže nejlépe vstoupil Lappi, který si po celou první sekci pomalu, ale jistě budoval náskok na dvojici pronásledovatelů z Peugeot Rally Academy, z nichž byl opět tím rychlejším Abbring, ale od třetího Breena jej v polovině pátku dělily necelé dvě sekundy. V RZ6 domácí jezdec dostal před Holanďana na druhou příčku, ale to už pomalu nastával konec Abbringova učinkování v soutěži, protože na následujícím testu ztratil tři minuty a v RZ8 se už neobjevil, protože musel odstoupit opět kvůli chlazení, které se stává Achillovou patou nových Peugeotů. Na čele nadále bez potíží zůstával Lappi, kterého stíhal Breen a v polovině soutěže měl Fin v českých službách náskok 12 sekund na Ira. Třetí byl další domácí pilot, ze startů ve WRC2 známý, Barrable, který však na posádky před sebou ztrácel minutu a půl. Osm sekund zpět byl čtvrtý Wiegand a pátou příčku držel po pátku další domácí zástupce Moffett s Fiestou RRC.
V sobotu ráno přišel Lappi o posledního soupeře, protože do cíle soutěže se odmítl povídat i Peugeot Breena a Fin měl rázem na čele více jak minutu a půl k dobru na Barrabla, který si držel konstantní odstup od třetího Wieganda. Čtvrtou příčku si hlídal Consani a pátý jel Simpson. Závěrečné tři rychlostní zkoušky už žádné změny na čele nepřinesly a Lappi si dojel pro další vítězství v ME, ale jméno druhé se změnilo, protože Wiegand v předposlední zkoušce soutěže udolal Barrabla a slavil tak stříbro. Na domácího pilota tedy zbyl bronz. Pro nejlepší výsledek v ME v kariéře si dojel na čtvrté příčce Consani a pátý byl domácí Simpson. O druhou polovinu TOP 10 se z větší části postarali dvoukolkaři, kteří se na této soutěži dokázali probojovat hodně vysoko. V ERC 2WD zvítězil a celkově byl šestý McKenna, sedmý absolutně dojel Moffett s Lancerem, ale na osmé příčce byla druhá nejlepší dvoukolka a vítěz JERC Jana Černého, který si i ze druhé soutěžeme veze plný počet bodů mezi juniory.
Devátý byl Greer a nejrychlejší desítku uzavřel Parpottas. Nyní se ještě krátce ohlédněme za JERC. Jak již bylo zmíněno, zvítězil Černý, kterému byl po celou soutěž více než vyrovnaným soupeřem Ingram s Twingem, ale Brit boj o vítězství nezvládl a na RZ13 skončil v kotrmelcích. Druhé místo v JERC tedy bral Parpottas, třetí příčku obsadil Kristiansen. Čtvrtý byl Wright, pátý Zawada a posledním juniorem, který dorazil do cíle byl Bux.
Circuit of Ireland – konečné výsledky | |||
---|---|---|---|
1. | Esapekka Lappi | Škoda Fabia S2000 | 2:06:15,5 |
2. | Sepp Wiegand | Škoda Fabia S2000 | +1:50,0 |
3. | Robert Barrable | Ford Fiesta R5 | +1:57,5 |
4. | Robert Consani | Peugeot 207 S2000 | +5:34,0 |
5. | Neil Simpson | Škoda Fabia S2000 | +6:33,5 |
6. | Daniel McKenna | Citroen DS3 R3T | +10:46,5 |
7. | Josh Moffett | Mitsubishi Lancer Evo IX | +11:00,6 |
8. | Jan Černý | Peugeot 208 R2 | +12:57,4 |
7. | Jonathan Greer | Citroen DS3 R3T | +13:50,1 |
10. | Alex Parpottas | Ford Fiesta R2 | +15:10,1 |
Kompletní výsledky naleznete jako vždy na serveru eWRC-results.com.