Tomáš Tkadlec - eWRC.cz
21. 4. 2014 10:17 − 9471× − 18

Gemini Clinic Rally Team před sezonou – I. část

Už jen necelých 14 dní zbývá do startu Rally Český Krumlov, prvního podniku Mezinárodního mistrovství České republiky na našem území.

Už jen necelých 14 dní zbývá do startu Rally Český Krumlov, prvního podniku Mezinárodního mistrovství České republiky na našem území. Momentálně veškeré úsilí GEMINI Clinic Rally Teamu, který budou stejně jako v loňském roce reprezentovat úřadující vicemistři České republiky ve sprintrally Miroslav Jakeš – Jaroslav Novák , směřuje právě k tomuto závodu. Dvojnásobný juniorský mistr České republiky v rally Mirek Jakeš zde představí ve středoevropské premiéře speciál DS3 třídy R5, horkou novinku francouzské automobilky Citröen. Mezi množstvím telefonátů a zařizováním nezbytných věcí si na rozhovor o nadcházející sezoně stačil najít chvíli času šéf týmu Milan Pantálek.

Milane, mezi několika změnami – mj. nový vůz, nové personální složení týmu i jeho název, se nejdříve zastavme u jména soutěžícího. Nově tedy startuje posádka Mirek Jakeš – Jarda Novák za GEMINI Clinic Rally Team.

Milan Pantálek (dále MP): „Je to sice jen drobná změna, každopádně nový název má ještě jednoznačněji vyjadřovat vzájemný vztah týmu a oční kliniky Gemini. Definitivní rozhodnutí měl v tomto směru pan primář Pavel Stodůlka, světová kapacita v oboru očního lékařství, současně ale také velký fanoušek automobilových rally.“

Na konci loňského roku jste již oznámili, že od této sezony se představíte s francouzskou novinkou třídy R5, vozem Citröen DS3 R5. Každopádně ještě jste v té době nesdělili, kdo se bude o vůz starat. Proč tedy už ne litvínovský AP Motorsport?

MP: „Lidem okolo Vaška Arazima patří obrovský dík za to, jakým způsobem pro nás připravovali své mitsubishi v loňském roce. Dokončili jsme všech devět závodů, do kterých jsme odstartovali, přitom se za celý rok neobjevil u jejich vozu byť jen jediný technický problém. A to musím připomenout, že Mirek jel s lancerem absolutně na limitu a doslova na hraně možností vozu. Důvod, proč už nebudeme využívat jejich služeb, je jediný – vzdálenost 400 kilometrů ze Zlína do Litvínova. Chtěl jsem, abychom měli nové auto u sebe, protože vídat jej jen pár dní před závody na testech by nebylo ideální. Proto jsem udělal zásadní rozhodnutí a rozhodl se vybudovat vlastní tým.“

Pro „dé-es trojku“ už máte připraveny prostory v dílnách zlínského Apidu. Jaký je vztah vašeho týmu k této stáji?

MP: „Společné máme pouze to, že momentálně máme pronajaty prostory v jejich dílnách. Kromě toho nám Mirek Jandík bude pomáhat s logistikou, o vůz se ale postarají naši vlastní mechanici.“

O koho se tedy bude jednat?

MP: „Šéfmechanikem týmu, který bude mít současně odpovědnost za motor, je Richard Duroň. Pracoval v rally týmech u Vildy Loveckého, AT Motorsport, u Romana Kresty či v německé firmě Gätmo. Jezdil ale také třeba po podnicích světového mistrovství v týmu Martina Prokopa. Dostal za úkol vybrat si k sobě další čtyři mechaniky, ke každému kolu jednoho. Do jeho výběru jsem mu nemluvil, on sám musí mít důvěru ve své lidi. Další dva mechanici, Tomáš Klička a Pavel Bártík, přecházejí z našeho loňského týmu. Konečně nesmím opomenout Petra Pokoru, specialistu na elektroniku, jehož většina jezdců zná pod přezdívkou Butul. Bude s námi přítomný jak na závodech, tak i testech, teď navíc pojede s týmem do Francie na přebírání vozu.“

Předběžné plány Vašeho týmu hovořily o šesti startech v MMČR a třech závodech rakouského mistrovství. Změnilo se něco na těchto plánech?

MP: „Šest startů v mezinárodním mistrovství zůstává, lehce pozměnit musíme jen starty v rakouském mistrovství. Homologace vozu totiž měla proběhnout původně už v lednu, pak se ale posunula nejdřív na březen, aby se nakonec vše stihlo až k 1. dubnu. V tuto chvíli jsme už měli mít odjetou rakouskou Lavanttal rally, kterou jsme chtěli pojmout tak trochu jako test před Krumlovem. K rakouským soutěžím Rallye Weiz a Liezen rallye proto ještě hledáme nějakou třetí soutěž.“

Co třeba v rámci testování nějaký český spritový podnik?

MP: „To určitě ne. Při sprintech uvažujeme maximálně tak o pronájmu, ale jen v případě opravdu vážného zájemce z okruhu top jezdců.“

Přiznám se, že mne dost překvapil postoj Federace automobilového sportu, která pro Mirka Jakeše neschválila příspěvek na státní reprezentaci. Znáte důvod, proč se tak stalo?

MP: „ Zamítnutí příspěvku absolutně nechápu. Jsem přesvědčený, že Česká republika má v Mirkovi jednoho z největších talentů, který se tady za poslední roky objevil. Vždyť například už v 18 letech se stal vůbec nejmladším mistrem Evropy v závodech do vrchu v celé historii tohoto mistrovství. A o tom, jakým způsobem se dokázal prosadit i v rally s produkčním vozem mezi mnohem silnějšími speciály, se snad nemusíme bavit. Když o něm Jean Pierre Nicolas, jedna z velkých legend světových rally, při předávání ocenění Colin McRae Flat Out Trophy po loňské Barum rally hovořil jako o velkém talentu, myslel jsem si, že to bude dostatečné doporučení pro naše funkcionáře. Žádost o příspěvek na reprezentaci jsme sice posílali v sedmi vyhotoveních, bohužel se nám ale nedostalo vůbec žádné odpovědi. Chápu, že pro FAS nemusí být rakouské mistrovství dostatečně atraktivní, mohli jsme tedy společně bavit například o startech v Chorvatsku či Slovinsku v rámci Evropského poháru. Mrzí mne to jak kvůli Mirkovi, tak kvůli naší republice, které by Mirek určitě dělal v zahraničí dobrou reklamu.“

Předběhnu trochu dobu a zeptám se na budoucnost. Smlouva týmu Gemini s Mirkem Jakešem je čtyřletá na období let 2014 – 2017. Už jste uvažovali o plánech na další roky?

MP: „Teď je naší prioritou sezona 2014. Bylo by od nás asi trochu troufalé tvrdit, že hned první sezonu zaútočíme na titul, každopádně o dílčí úspěchy na jednotlivých soutěžích se určitě pokusíme. Krumlov teď bude ještě trochu hektický, vždyť vůz se do České republiky dostane teprve týden před startem soutěže. Na druhou stranu se moc těším na domácí Barum rally a pevně věřím, že při ní se už můžeme měřit i s těmi nejlepšími. Co bude za rok, to je ještě daleko. Každopádně za sebe chci říct, a to zvláště při současném postoji FASu, že se maximálně vynasnažím, aby letošní sezona byla naší poslední tady v České republice.“

Pokračování příště…

Komentářů celkem: 18
21. 4. 2014 13:11
0 0
Pro rok 2015 by byla ideální volba ERC.
21. 4. 2014 15:22
0 0
rozhovor plný informací, tak to má být smajlík
Milanovi ještě jednou díky, že dal Mírovi šanci místo sebe a Mírovi můžeme jen držet palce, všechno ostatní (hlavu, ruce, tým, auto) už má
21. 4. 2014 18:43
0 0
Docela me zarazila ta zminka o ne-reprezentaci. Kdo tedy tu podporu dostal na letosek? Prispevek, ackoli nevim v jake je vysi, by meli dostavat mladi a perspektivni jezdci.
21. 4. 2014 19:00
Upraveno 19:00
0 0
Na Miru se už těším. Milanovi se nedivím, že chce další sezonu jet jinde než v čr, potom co FAS zamítl podporu. Kde to jsme? Kua tady by se takové talenty měly podporovat všema 10ti. To mi prostě nejde na rozum. Tady je zpráva z FAS o udělení podpory:
http://www.autoklub.cz/dokument/4634-zapis-ze-zasedani-svazu-rally-21-2-2014.html
21. 4. 2014 19:47
0 0
Zřejmě ruka ruku nemyla...
21. 4. 2014 21:44
0 0
smajlík ...ať se to sune pořád dopředu a pořád po trati smajlík
21. 4. 2014 22:04
0 0
Bez ohledu na příspěvek je rozhodnutí jezdit od 2015 mimo ČR správné a potřebné pro Jakešovu budoucnost.
22. 4. 2014 07:42
0 0
Nevím, proč by FAS měla podporovat něčí aktivity v Rakouském mistroství... to není žádná reprezentace.
Až se přihlásí do ERC ať si podá žádost znovu.
22. 4. 2014 11:26
0 0
Nevím jak přesně je definován příspěvek na reprezentaci a hledat se mi to nechce. Pokud je prioritou podpořit někoho jen na určený podnik(seriál) bez zohlednění přínosu příspěvku pro dotyčného, je to špatně.

Leon Leon: reprezentace je jen tam, kde se jede ERC?
22. 4. 2014 11:47
0 0
buzekpar: účast v národním mistroství nějakého státu nelze považovat za reprezentaci, je potřeba se přihlásit do mezinárodního mistroství. V současné době tuto podmínku nejlépe naplňuje ERC.
22. 4. 2014 11:55
Upraveno 11:57
0 0
...obecně lze reprezentaci chápat jako působení mimo hranice státu, ale i na uzemí ČR to není vyloučeno.
Takže můj pohled vyjadřuje minulý příspěvek.
Leon Leon: můj post 11:47 je lehce ironický, chápeš?
22. 4. 2014 13:45
0 0
Souhlasím s těmi,kteří říkají, proč by měl dostávat příspěvek na reprezentaci! Na nějaké rakouské závody?Kdyby jel ERC nebo nějaké závody ,které jsou na úrovni-např. Chorvatské a pod. tak prosím!!
22. 4. 2014 13:50
0 0
SKODA: Jaký je rozdíl mezi reprezentací v Rakousku a v Chorvatsku a v čem jsou ty Chorvatské na rozdíl od Rakouských na úrovni??
22. 4. 2014 14:06
0 0
Komu náleží jakékoliv příspěvky nebo dotace určuje ten, kdo je poskytuje a proti tomu asi nelze nic namítat. Ale jakým způsobem je to určováno tam už může mít každý jiný pohled.
Já bych to adresoval mladým, nadějným, důsledným jezdcům s předpokladem růstu a prosazení se v mezinárodním měřítku.
22. 4. 2014 14:10
0 0
Vždyť přece píšou, že se v rámci repre mohli bavit i o ERC soutěžích! Přečtěte si to. Ášín dostával všimné za rally Saturnus.
22. 4. 2014 14:31
0 0
Ášín to dostával za Evropský pohár, který několikrát vyhrál.
Repre příspěvek se dává na účast v nadnárodních seriálech a při splnění výkonnostních cílů, tedy konečném umístění, což při sporadických startech v ERC prostě nejde dosáhnout a Rakouskej, ani Chorvatskej mistrák neplní podmínku té nadnárodnosti, tak to chápu já. FAS prostě schvaluje/zamítá žádost tak, jak je podána.
22. 4. 2014 16:02
0 0
Pro přiblížení poměrů stačí se podívat do zápisu ze Svazu rally z 21. února:
Vojtěch Štajf – reprezentace vybrané podniky Evropského poháru - schváleno,
Martin Búš – reprezentace vybrané podniky Evropského poháru, ME Juniorů R2 - neschváleno, Miroslav Jakeš – reprezentace vybrané podniky Evropského poháru, Mistrovství
Rakouska - neschváleno...
22. 4. 2014 19:24
0 0
Původně napsal JanO
Pro přiblížení poměrů stačí se podívat do zápisu ze Svazu rally z 21. února:
Vojtěch Štajf – reprezentace vybrané podniky Evropského poháru - schváleno,
Martin Búš – reprezentace vybrané podniky Evropského poháru, ME Juniorů R2 - neschváleno, Miroslav Jakeš...
to je tak,když nefunguje "zpětná vazba"smajlíka že podmínky a nároky na "podporu" jsou flexibilní a individuální je léty prověřená praxe
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!