Prohlášení pořadatelů Rallye Hořovice
Prohlášení pořádajícího ASK Hořovice k nehodě posádky Karel Kupec – Simona Šetková, ke které došlo při druhém průjezdu RZ Hostomice – Zátor.
Nedaleko před cílem RZ 8 havarovala posádky Karel Kupec – Simona Šetková, která do rychlostní zkoušky odstartovala jako dvanáctá v pořadí. Příčina havárie byla podle posádky skvrna oleje na vozovce, která nebyla ošetřena. Dále uvádí, že pořadatelé nejednali dostatečně rychle a sanita i hasiči přijeli mnohem později, prý z důvodu nenahlášení vedoucím RZ. A proto posádka podává trestní oznámení na pořadatele za nezvládnutí situace. Toto prý také bude oznámeno v tisku a dalších médiích.
V reakci na tuto situaci vydávají pořadatelé následující prohlášení. „Při předchozím průjezdu dané RZ vznikla na vozovce olejová skvrna po destrukci motoru jednoho ze soutěžních vozidel. Byla asi 1m široká a cca 10m dlouhá. Okamžitě byla zkouška zastavena a vysláni hasiči na úpravu vozovky. Protože úprava trvala asi 30 minut, zkouška byla zrušena a nařízen volný průjezd. Po úklidu vedoucí RZ prohlédl osobně místo úpravy, a rozhodl, že je sjízdné. Při dalším průjezdu byl na místě úpravy vyvěšen žlutý prapor a posádky informovány o tomto problému. Protože se jedná o velmi zkušené soutěžáky, byly první dvě startující posádky požádány, aby ohlásily z cíle, zda je RZ bez problémů sjízdná. Ohlásily, že ano, a projelo v pořádku dalších 9 vozidel. Potom odstartovala posádka Kupec – Šetková, a ve zmíněném místě havarovala. Pořadatelé mají k dispozici video, na kterém je vidět vyvěšený žlutý prapor a také rychlost vozidla, která podle slov zmíněné posádky mohla být až 160km/hod.“
„Je tedy otázka, jak posádka reagovala na vyvěšený žlutý prapor? Opatrnou jízdou? Okamžitě byl u vozidla člen jiné posádky, která z technických důvodů v inkriminovaném místě odstoupila a sanita i hasiči byli na místě s nejmenším dojezdovým časem, jaký bylo možné zvládnout. Zdravotníci zjistili stav posádky – bez zranění – a hasiči chtěli odtáhnout vozidlo z vozovky, aby nebránilo dalším průjezdu. Řidič ale nenechal na vozidlo sáhnout a bránil odtažení. Vedoucího RZ vůbec nerespektoval a celá situace se bohužel protáhla natolik, že RZ musela být zrušena. Posádka musí v každém případě uposlechnout pokyny pořadatelů a ne rozkazovat, co má vedoucí RZ dělat. Po dojezdu posádky do servisní zóny byl slovně napadán ředitel soutěže a vedoucí trati, že nehodu zavinili, že musí zaplatit vozidlo poničené vozidlo, nebo že na pořadatele posádka podá trestní oznámení. K tomu následně také došlo. Po další výhružce, že posádka situaci bude řešit v médiích, nemělo již smysl dále diskutovat.“
„Ředitel soutěže má k dispozici přihlášku zmíněné posádky a také podepsané prohlášení, ve kterých je uvedeno, že se jezdec zúčastňuje této rallye zcela na vlastní riziko a bere na sebe občansko – právní a trestní odpovědnost za škody jím způsobené. Protože se konflikty s rodinou Kupcových opakují, budeme při dalším jednání vedení ČMPR navrhovat jejich vyloučení z poháru,“ uvádí pořadatelé Rallye Hořovice.
řešíte tady sjízdnost a nesjízdnost a rušili by jste vložku za vložkou, podle mě je tohle amatérský podnik který většina lidí jezdí pro radost a za vlastní peníze a chtějí se hlavně svézt a pokud je na posledním kilometru olej který byl podle informací zasypáv...
Je snad úplně jedno, jestli je to amaterskej podnik nebo závod MČR. Bezpečnost je prostě bezpečnost ne? Jede se závod proti času, kdo zpomalí? každej přece závodí. Jsem si jistej, že první jezdci taky nezvolnili, protože se tahaj o vteřiny. Nezlehčujte situaci tím, že se jedná o amaterský podnik. Je jedno, jestli si na to jezdec vydělá přesčasama v práci nebo mu to někdo zaplatí. Posádka se účastní závodu a na pořadateli je, aby trať byla bezpečně zajištěna. Dohadům by se zamezilo. kdyby někdo z pořadatelů na startu vzal papír se seznamem jezdců a každej jezdec se mu tam podepsal, že byl seznámen se stavem trati nebo změnou na trati. Takto to funguje na velkých závodech a v zahraničí jsem se s tím taky setkal několikrát. Je to velice jednoduchá záležitost a zamezilo by se dohadům, že ten, či onen nevěděl, co se děje.
ale máte pravdu že je asi jedno co je to za úroveň, každý soutěžák by v sobě měl mít dostatek pokory aby věděl kde se tahat o vteřinky a kde zvolnit a přesně tohle je podle mě případ který se tu řeší jen pan dotyčný asi nemá odvahu si to přiznat tak obviňuje v...
no nevím co a jak bylo,ale fakt je,že se první závod nově vzniklého ČMPR moc nepovedl,byla to organizačně docela tragédie,turisti,kolaři a dokonce i auta po trati,když už byla uzavřená,docela mě to mrzí,už proto,že jsme na VP začínali
A pokud tu někdo píše, že se závodí, a že člověk neví, jestli tam ostatní uberou, a on tím neztratí....to je totální pitomina. Ten kdo řídí si musí uvědomit na co má a na co ne, a zvážit míru rizika. Podle takových argumentů by totiž byl na vině pořadatel pokaždé, když si nějaký ambiciózní jouda rozbije hubu kvůli tomu, že to někde podrží víc než je třeba s odůvodněním, že se tahal o vteřinky.
Jinak co se týká pořadatele.......skvrna byla podle videa už v nájezdu do zatáčky, ve stopě......neměli to pouštět, pokud to nebylo 100% suchý. A to asi nebylo. Gumy se namastili, a když se pak do nich v zatáčce opřeli, bylo zle.
Souhlasím s panem Ottou. A jen to doplním. Pokud přes tu RZ měli v první rundě volný průjezd, museli vědět, kde to potenciální nebezpečí hrozí. Stačilo si napsat do rozpisu , že to má prodat.
A pokud tu někdo píše, že se závodí, a že člověk neví, jestli tam ...
Až teď mi došlo(jsem po ránu nějakej pomalej v myšlení), že ten motor v prvním průjezdu se asi rozletěl až autu za nima, a že tedy oni i první průjezd jeli ostrej, takže si to těžko mohli napsat při volným průjezdu do rozpisu)
to subarak1: Když už se Jakube vyjadřuješ k této záležitosti a předkládáš zde nějaké informace, tak bys měl ale sdělit veškeré informace a tedy i tu, že Tvůj postoj není tak zcela nezaujatý, protože patříš mezi přátele Karla Kupce.
Můj názor by byl stejný i kdydy se jednalo o jezdce, kterého jsem v životě neviděl. Mě nejde o to, abych hájil Karla, protože ho znám. Mě jde o ten faktor bezpečnosti, o nic jiného mě nejde.