Gemini Clinic Rally Team před sezonou – II. část

Minulý týden jsme uveřejnili první část rozhovoru s Milanem Pantálkem, šéfem týmu Gemini. Nyní rozhovor dokončujeme.

Minulý týden jsme uveřejnili první část rozhovoru s Milanem Pantálkem, šéfem týmu Gemini. Nyní rozhovor dokončujeme a přidáváme i první pocity z vozu od Mirka Jakeše, loňského sprintového vicemistra. Rozhovor s Mirkem se odehrál po prvním testu s DS3 R5, který se uskutečnil v pondělí nedaleko Vyškova. Část s Milanem Pantálkem je sice již staršího data, necháváme ji ale v nezměněné podobě. Čtenář si alespoň může udělat obrázek o tom, jak se někdy liší plány od skutečnosti.

Milane, jak se mají vztahy týmu Gemini ke Gekon Racingu, tedy k Tomáši Pletkovi?

Milan Pantálek (dále MP): „Řeknu to stručně – jenom díky němu jsem tu anabázi čekání na DS3 R5 nevzdal. Tomáš Pletka je jednoznačně člověkem, s kterým se jedná vždy na rovinu, a já jen musím ocenit jeho perfektní přístup ve všech ohledech. Obrovsky nám pomohl s domlouváním, s kontakty a dalším zařizováním. Přiznám se, že obdivuji jeho trpělivost v jednání s Francouzi, já bych ji neměl. Opravdu jsem si odvykl přístupu, že ti někdo něco naslibuje a za 14 dní je všechno jinak. Takže Tomášovi ještě jednou patří naše poděkování za to, jak se k nám chová a jak nám vychází vstříc.“

Neuvažovali jste v této souvislosti třeba o tom, že by se počkalo na Fabii kategorie R5?

MP: „Jenže ani v tomto případě není přesně jasné, kdy auto opravdu vyjede. A já nechci rok čekat, Mirkovi chceme dát šanci utkat se s těmi nejlepšími už tento rok. Také myšlenky na ´es- dvoutisícovku´ jsme zavrhli. Ceny za pronájem jsou nehorázné a kupovat si auto, které za rok už nemusí stačit, jsme nechtěli.“


Foto: Ondřej Zeman – www.rallyphotos.cz

Jak tedy vypadá situace s DS3 R5 v tuto chvíli (20. dubna – pozn. autora), stíhá se vše do Krumlova?

MP: „Bude to teď opravdu hektické, vždyť teprve ve středu (23. 4) si jedeme pro auto. Čtrnáct dní už je ve Francii náš šéfmechanik Richard Duroň, minulý týden se pak k němu přidali i Tomáš Pletka s dalším mechanikem z Gekonu. A jestli jsem chválil Tomáše Pletku, pak stejnou poklonu má u mne i Richard. Hlavně po psychické stránce to musí být pro něj opravdu náročné, protože potíže, s kterými se potýká ve Francii, jsou pro našince jen těžko pochopitelné. Každopádně na čtvrtek (24. 4) máme konečně naplánovaný celodenní test na testovací dráze Citröen Racingu a snad už bude vše fungovat. “

Kolik kilometrů tam najezdíte?

MP: „Kolik budeme chtít, je to přece naše auto. Ve smlouvě je, že nám nachystají trať, dostaneme k dispozici veškerou technickou podporu a testu bude přítomen i jejich testovací jezdec. V sobotu už chceme být doma, ať se stihneme připravit ještě na nedělní test u Vyškova. Pak už budou mít mechanici jen dva dny na seznámení se s vozem, do středy musí být auto polepené a ve čtvrtek se odjíždí do Krumlova. Pro start v Krumlově dělá tým naprosté maximum.“

Když už jste byli v centrále Citröenu, nezmínili jste se něco o plánech s Mirkem na další roky? Případně když se teď momentálně moc nedaří Meekovi, neptali se na Mirka přímo Francouzi, jestli by neměl nějaký volný víkend a nezaskočil …. :-)

MP: „To víš, že jsme se bavili, co a jak máme v plánu jezdit, ale i o dalších věcech. Jednali jsme přímo se šéfem zákaznického oddělení Citröenu Markem Nawareckim, což je původem Polák. Myslím, že budeme pod velkým drobnohledem Francouzů už jen z toho důvodu, že jsme dostali jejich auto jako jedni z prvních na světě. Oni o Mirkovi pochopitelně vědí, a to ani ne tak kvůli titulu mezi produkčními vozy v našich sprintech, jako především díky jeho výkonu na loňské barumce.“


Foto: Ondřej Zeman – www.rallyphotos.cz

Co říkáš na startovní listinu v Českém Krumlově?

MP: „Jsem jenom rád, že konkurence je tak veliká, aspoň budeme mít srovnání, jak jsme na tom oproti ostatním. Trochu mne mrzí, že nestartuje Honza Černý s peugeotem. Souboj Mirka s Honzou na dvou francouzských vozech R5 mohl být velkým zpestřením našeho mistráku.“

Když už jsme u domácího mistrovství, neuvažovali jste o startu na úvodním podniku v Rakousku. Přece jen díky slabší účasti našich posádek se tam daly získat body relativně lacině?

MP: „O startu na Jänneru jsme vůbec nepřemýšleli. Nejde nám o mistrovství jako celek, spíš se budeme snažit o dílčí výsledky v průběhu sezony. Je to samozřejmě moc hezká představa, že bychom byli schopni bojovat s Vencou Pechem o titul už letos, každopádně z hlediska dalšího směřování to není až tak podstatné. Upřímně řečeno, z pohledu takového Citröen Racingu není český titul nějakou zásadní pozvánkou do velkého světa. Jo, to kdybychom tak přijeli na Deutschland rally a porazili tam jejich vycházející hvězdu Chardonneta, to by byla jiná situace.“

V poslední otázce to zkusím s menší nadsázkou. Když už jsi hovořil o možných pronájmech DS3 pro sprinty, neozval se někdo ze Škody Motorsport, že by si váš citröen chtěli půjčit třeba pro Lappiho na Kopnou?

MP: „(smích) Zatím ještě ne. Každopádně nejen za sebe budu rád, když se tovární tým Škody objeví tady v Česku co možná nejčastěji. Už jen proto, ať si podle jejich časů můžeme ověřit, jak moc se posouváme dopředu.“


Foto: Ondřej Zeman – www.rallyphotos.cz

Rozhovor s Mirkem Jakešem vznikal těsně před momentálně probíhajícím seznamovacími jízdami na Rallye Český Krumlov.

Mirku, jak vypadaly obě vaše návštěvy v Citröen Racingu? Kolik kilometrů jste najezdili minulý týden na testovací dráze při přebírání vozu?

Miroslav Jakeš (dále MJ: „Poprvé jsme letěli do Paříže v polovině března. V tu dobu se ale naše auto ještě nestavělo, zkoušeli jsme si pouze sedačky. Domlouvali jsme se víceméně na věcech jako jsou náhradní díly, technická podpora ze strany Citröenu a podobně. Až teprve teď v pátek jsme si byli auto přebírat, já si zkusil jen startování auta.“

Milan Pantálek ale hovořil o regulérním testu, kde budeš moct odjet tolik kilometrů, kolik bude potřeba.

MJ: „No, to jednání s nimi je fakt složité. Původně jsme měli přebírat auto ve čtvrtek, pak se to ale ještě o den odložilo. S ´dé-es trojkou´ jsem nakonec ani já sám nejezdil, auto odjelo jen nějakých 30 kilometrů s jejich testovacím jezdcem. V podstatě se jednalo o funkční test a kontrolu auta, jestli je vše v pořádku, jestli neteče z motoru nějaká kapalina a tak podobně.“


Foto: Ondřej Zeman – www.rallyphotos.cz

První kilometry s vozem jsi tedy absolvoval až v pondělí, čtyři dny před startem na Českém Krumlově. Jaké jsou tvé pocity z vozu a jak probíhá zvykání si na speciál DS3 R5?

MJ: „Na testu u Vyškova jsme odjeli nějakých 120 kilometrů. Po motorické stránce jede auto fantasticky, stejně tak úžasný je pocit z brzd. Velký rozdíl je to hlavně pro mne, neboť nový citröen můžu srovnávat víceméně jen s loňským ´myšákem´. Horší už je to u ´dé-es trojky´ s podvozkem. To nastavení, které jsme dostali od Francouzů, je pro české tratě absolutně nevyhovující. Podvozek je strašně tvrdý, fungoval by tak maximálně na okruhu nebo na jejich francouzských asfaltech. Když jsme jeli na rovném úseku, ještě se to nějak dalo, ale jak přišel trochu nerovný úsek, auto se chovalo strašně neklidně. Nezkusil jsem si s ním zatím ani žádný pořádný horizont, takže vůbec netuším, jak se bude podvozek chovat po dopadu. Každopádně jedinou cestou, jak něco vylepšit a hlavně správně nastavit podvozek, bude testovat a testovat. S tlumiči nám, pevně věřím, pomůže i Rosťa Šašek, který ostatně dělá tlumiče i pro Mini Vaška Pecha.“

Stihnete ještě nějaký kratší test těsně před soutěží?

MJ: „Už ne. Jen večer se pojedeme aspoň kousek projet kvůli nastavení rampy, pak už nás bude čekat jen shakedown a samotná soutěž.“

Jak si věříš na českokrumlovskou soutěž? Přeci jen si tam startoval naposledy před čtyřmi roky.

MJ: „Ve znalosti trati nevidím problém. Ostatně i v letech, kdy jsem tam nestartoval, jsem se byl svézt alespoň při seznamovacích jízdách. Trochu horší to bude spíš s ohledem na chování auta, o kterém zatím ještě nic pořádně nevíme. Nedokážu odhadnout, kde se můžeme pohybovat s našimi časy. Prostě nějak začneme a uvidíme, jak se nám podaří během soboty se zlepšovat.“

Komentářů celkem: 4
1. 5. 2014 09:521
0 0
Míra je jeden z největších talentů co jsme kdy měli a já věřim že až si to pořádně ošahá tak poletí kudlu jak prase....smajlíksmajlík
1. 5. 2014 14:512
0 0
Tak tak, moje slova smajlíksmajlík
1. 5. 2014 15:203
0 0
Hlavně atˇto dojede až do cíle,protože PSA co se Pažoutů týká tak zatím spíše pouze bádá a předpokládám že spousta dílů je identická (doufám že chlazení ne)! Hodně štěstí smajlík
1. 5. 2014 22:244
0 0
Krom kastle a o 10 cm kratšího rozvoru... a z toho plynoucích úprav, mluví o 80 procentech shodných dílů.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!