Jarda Malík - eWRC.cz
1. 5. 2014 07:18 − 3097× − 0

Nejlepší polská posádka na IV. Rallye Praha Revival

Již tradičně přijíždí na Rallye Praha Revivaly početná a velmi kvalitní polská reprezentace.

Již tradičně přijíždí na Rallye Praha Revivaly početná a velmi kvalitní polská reprezentace. Díky „honorárnímu konzulovi revivalů“ v Polsku Adamu Dowgirdovi a zkušenostem a dojmům, jaké si od nás polští hosté odvážejí, neutuchá zájem polských posádek o start v Praze. Letos k již ostříleným revivalovým hvězdám kalibru evropských legend Tomaszi Ciecierzynskimu s Robertem Burchardem a Andrzeji. Jarozsewiczovi přibyl slavný a i z Barumky, Rallye Škoda, ale i z Ecce homo našim fanouškům známý Blažej Krupa se svým spolujezdcem Piotrem Mystkowskim.

Ale nejlepšího výsledku nejen z polských, ale i všech zahraničních posádek dosáhla posádka Arkadiusz Kula – Magda Wilk na krásné a pečlivě připravené červenožluté Alfě Romeo GTV. Nutno říci, že Arkadiusz statečně popoháněn Magdou Alfu vůbec nešetřil a závodil, až se za ním prášilo. Nasazení a jistota s jakou polský pilot posílal Alfu do zatáček na show section si získalo uznání přihlížejících fanoušků a koneckonců i soupeřů. O ještě lepší postavení ve výsledkové listině připravila polskou posádku radarová kontrola a tříminutová ztráta v jedné časové kontrole. Na první start na akci s tak ojedinělými regulemi, jaké revivaly mají je to výborný výsledek.

Abych příznivce revivalů seznámil blíže s touto sympatickou dvojicí, položil jsem jim pár otázek a zhotovil drobnou závodnickou vizitku.

Co byste chtěli oba říci českým fanouškům?

Nevíme, jestli vůbec máme aspoň jednoho českého fanouška…ale jestli ano, držte nám palce při dalších startech, doufejme, že se zase brzy uvidíme na rychlostních zkouškách a nejen v České republice. Plánujeme kromě závodění v kompletním Classicauto Cupu a několika rallye u nás Polsku s BMW E30 318 iS také start na Rallye Warburg v Německu v září.

Jaký je váš nejzajímavější a nejzábavnější zážitek z Rallye Praha Revival?

Nejzajímavější a současně nejzábavnější z celého revivalu pro nás bylo vidět Eda (myšlen Ed Patera, promotér revivalu, pozn. autora) ukazujícího správným směrem na křižovatce, v místě, kde byla v itíku chyba, nebo na Show section, kde ukazoval posádkám, jestli mají jet ještě jedno kolo, nebo už do cíle. Nikdy jsme nic podobného neviděli :)

Arkadiuszi, proč ses vůbec rozhodl startovat na Rallye Praha Revival a nezalitoval jsi svého rozhodnutí?

Asi před rokem jsem slyšel o revivalu poprvé. Vyprávěl mi o něm můj přítel Adam Dowgird, který v Praze staruje každý rok. Je vždycky tak nadšený, když se vrátí z Prahy, že jsem si řekl, tam se musím taky podívat. Toho rozhodnutí jsem nelitoval, protože to byla opravdová zábava. A nebyla to zábava jen na show section, ale hlavně na přejezdových cestách. Ty byly velmi „cool“. Obtížné, horami se kroutící silničky mi přinesly velký požitek z řízení.

Co se Ti líbilo a co naopak nelíbilo?

Domů jsem se vrátil s úsměvem od ucha k uchu, takže si nevzpomenu na nic, co by se mi nelíbilo. Možná jen to, že musela být zrušena show section na autodromu v Mostě. Mohl bych také změnit tlumiče na Alfě, protože okruhové nejsou úplně nejlepší na šotolionové show section. Ještě něco? Nic. Celá organizace a péče o všechny polské posádky byla příkladná. A ovšem, smažený sýr byl nejlepší!

Přemýšlíš už o příštím staru na revivalu?

Samozřejmě! Doufám, že přijede ještě víc našich posádek. Letos jsme měli opravdu dobré časy na show section, ale ztratili jsme na radaru a chytili tři minuty v časovce před první show section. Nyní jsem zkušenější a poučenější a tak mám plán – příští rok vyhrát!

Magdo, jak Vám se na revivalu líbilo?

Velmi mě překvapilo, jak Ed dokáže zorganizovat třídenní akci se startem v centru Prahy! 157 posádek na jednom místě? To ve mně zanechalo obrovský dojem. Přála bych si, aby něco takového mohlo být i v Polsku.

Jaká byla Vaše zkušenost s Edovým itinerářem?

Nebylo to jednoduché, ale to už mi dopředu, než jsme přijeli, řekl kamarád, takže mne to nepřekvapilo. Naštěstí jsme jezdili společně s jinými polskými i českými posádkami, takže to nebylo tak špatné. I tak jsme se samozřejmě ztratili, 4 kilometry od startu z Václavského náměstí. To byl důvod, proč jsme chytili tři minuty před prvním zvláštním úsekem, ale to se stane.

Jaká byla atmosféra v mohutné polské výpravě?

Atmosféra byla obrovská. V první řadě myslím, že si každý z nás užil hezký víkend s lidmi, kteří mají rádi legendární auta. Vítězství zde není to hlavní. I když jsme byli velmi šťastni a spokojeni, že ze všech polských posádek jsme my byli nejlepší. Pro mne byl také velký zážitek setkat se a mluvit s některými legendárními závodníky mnohem staršími než já a přes to jsme bez problémů našli společnou řeč – společná vášeň lidi spojuje. Ráda bych se příští rok zase vrátila.

Arkadiusz Kula

Automobilklub Polski
Nár.licence pro rally od r. 2011
Okruhová licence od r. 2014
Závodní vozy: Alfa Romeo GTV, BMW E30 318 iS
Ze sportovních výsledků:
2012 46. Zubry Rally 8. místo abs., 4. místo ve třídě
2013 47. Zubry Rally, 3. místo abs., 1. místo ve třídě, 1. místo v klasifikaci Alfa Romeo
51. Barborka Rally 11. místo abs., 9. místo ve třídě
2014 4. Rallye Praha Revival 4. místo ve třídě, 1. místo z polských posádek

Svou kariéru v dobrodružství zvaném rallye začal v 80. letech, kdy se podílel na startech svého strýce Slawomira Szaflickiho např. s Opelem Kadet, Mazdou 323, Sierou Cosworth 4x4 a Escortem Cosworth RS. Později servisoval Escorta Cosworth Romualdu Chalasovi. V letech 1994-97 šéfoval doprovodu Leszka Kuzaje. V letech 1997-99 byl jediným Polákem v doprovodu Janusze Kuliga s vozy Renault Clio Maxi a Maxi Megane.Se spolujezdcem T. Pacekem jezdili pro J. Kuliga jako špioni.

Nyní se Arkadiusz věnuje své jezdecké kariéře. Je také znám jako sběratel a majitel unikátních vozů jako např.: Opel GT (1970), Porsche 930 turbo (1982), Mustang GT350 (1966), Lancia Delta HF Integrale Evo 2 (1993), Alfa Romeo GTV 2000, Alfa Romeo Junior GT, Mini Morris 1300 (1990), 2x Toyota Cellica ST 165 4wd turbo, 2x BMW E30 318iS.

Magdalena Wilk

Automobilklub Polski
Okruhová licence od r. 2006
Nár. licence pro rally od r. 2011
Závodní vozy: Kia Picanto, Renault Clio PH1, Renault Clio Ragnotti, Citroen C2 VTS
Ze sportovních výsledků:
2005-06 řidička a spolujezdkyně na amatérských rally
2006-09 Kia Picanto Cup, okruhy, např. 8. a 13. místo v celkové klasifikaci
2007 7. Mazowiecki Rally, spolujezdec, 44. místo absolutně , 6. místo ve třídě
2010 45. Krakowski Rally, spolujezdec 3. místo abs., 2. místo ve třídě A7
56. Istebnianski Wisla Rally, spolujezdec, 6. místo abs. 3. místo ve třídě A7
48. Barborka Rally, spolujezdec, 13. místo abs., 1. místo ve třídě 2
2011 9. Mazoweicki Rally, spolujezdec, 3. místo abs., 3. místo ve třídě N3
49. Barborka Rally, řidič, 49. místo abs., 8. místo ve třídě
2012 6. Czechowicki Rally, řidič, 8. místo
40. Swidnicki Rally, řidič, 34. místo abs., 10. místo ve třídě N8
50. Barborka Rally, řidič, 59. místo abs., 11. místo ve třídě 2
2013 47. Zubry Rally, spolujezdec, 3. místo abs., 1. místo ve třídě, 1. místo v klasifikaci Alfa
Romeo 51. Barborka Rally, spolujezdec, 11. místo abs., 9. místo ve třídě
2014 4. Rallye Praha Revival, spolujezdec, 4. místo ve třídě, 1. místo z polských posádek

Okruhová a rally závodnice a spolujezdec, ale hlavně žena zblázněná do aut. Po čtyřech letech závodění v Kia Picanto Cupu v polském šampionátu se rozhodla změnit evropské okruhy za rychlostní zkoušky a v r. 2011 debutovala za volantem v polském Rally Cupu ve Wilk a Žuk Rally Teamu. Vedle zaměstnání a závodění v rallye také využívá své zkušenosti jako kaskadérka. A její plány do budoucna? Postavit BMW E30 318 iS a tak rychle, jak jen to bude možné vrátit se do rallye. Do té doby zatím obsazuje pravé sedadlo vedle Arkadiusze Kuly v Alfě Romeo GTV.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!