Wechselland Rallye – komentář

Několikanásobný mistr posledních let Raimund Baumschlager to má v cestě za vyhranými soutěžemi o poznání těžší.

Pokud bychom letošní rakouské mistrovství posuzovali z pohledu kvality obsazení skupiny bojující o nejvyšší příčky, pak se bezesporu jedná o jeden z nejlepších ročníků za hodně dlouhou dobu. Několikanásobný mistr posledních let Raimund Baumschlager to má se Škodou Fabia Super 2000 v cestě za vyhranými soutěžemi o poznání těžší, když se pravidelně musí střetávat s několika hodně rychlými konkurenty. V boji o titul to už tak složitě nevypadá, tam si svou favorizovanou pozici i díky výrazně lepší spolehlivosti hlídá. Gerwald Grössing dovezl na poslední soutěži Ford Fiesta R5 k vítězství, ale předtím v Rebenland Rallye po havárii cíl neviděl. Hermann Neubauer působí po dvou startech s Fordem Fiesta Super 2000 jako aktuálně nejrychlejší muž na rakouských tratích. Se spolehlivostí jeho speciálu to už tak slavné není, v Lavanttalu jej technická závada o jasný triumf připravila v úplně poslední zkoušce.

Do hry se v Lavanttalu zapojil i Hannes Danzinger, když premiérově usednul do Peugeotu 207 Super 2000 ze stáje Manfreda Stohla. Už v první zkoušce jej ale ze hry vyřadilo poškozené zavěšení. Nyní už mu začátek vyšel daleko lépe, když dal na rady Andrease Aignera, od kterého si rovněž „zapůjčil“ přítelkyni na sedadlo spolujezdce. Hned po začátku rally začalo pršet a Dannzingerovi se očividně hodně vyplatila zajímavá volba gum, slicky a mokré do kříže. V první zkoušce ještě zajel nejrychleji Baumschlager, ale po druhé, která musela být kvůli civilnímu vozu na trati na chvíli zastavena, spadnul až na třetí místo. Do čela se dostal Neubauer, ovšem na vítězství v etapě nedosáhnul. V RZ 3 jej totiž na čele vystřídal Dannzinger, ale do druhé etapy šel s minimálním náskokem 2,9 sekundy. Neslavný vstup do soutěže zaznamenal Grössing, který nejprve v RZ 2 dvakrát přetočil a pak se musel popasovat s problémy s plynem. Z páteční části odcházel jako čtvrtý nejrychlejší s odstupem 16,7 vteřiny.

Sobotní etapa začala zhurta, hned na první zkoušce se měnilo pořadí. Neubauer vystřídal na čele Dannzingera a začal mu postupně ujíždět. Ve třetí sobotní zkoušce se přes pilota Peugeotu prohnal i Baumschlager, který se stále udržoval v dostatečně těsném závěsu za lídrem soutěže. Ten ale jel rychleji a po RZ 9 už měl náskok 11,3 sekundy. Následně se jezdecké pole vydalo na nejdelší úsek celé soutěže měřící skoro 33 kilometrů. Po sérii víceméně krátkých zkoušek konečně pořádná porce ostrých kilometrů a na čele soutěže nezůstal kámen na kameni. Neubauer se potkal se stromem, poškodil chladič své Fiesty a další hořký konec dobře rozjeté rally byl na světě. Dannzinger se v RZ 10 také nedokázal udržet na cestě, ale naštěstí mohl po minutové ztrátě pokračovat. Jako správný mazák se na dlouhém úseku ukázal Baumschlager, který tam zajel nejrychleji a rázem šel s náskokem úctyhodných 44,3 vteřiny do čela. Soutěž se začala lépe vyvíjet i pro Grössinga, který po problémech soupeřů proklouznul na druhé místo. V poslední zkoušce, která se odehrála na tom samém maratónském úseku, ale došlo i na něj. Stejně jako v Rebenlandu pilota Fiesty R5 potkal defekt a ten se v cíli musel spokojit až s pátým místem. Pro bronz si nakonec dojel Dannzinger, který ještě zaútočil na Maria Saibela, ale nakonec souboj s pilotem Škody Fabia Super 2000 o pouhých 1,4 sekundy prohrál. Pro další triumf si každopádně v Pinggau dojel Baumschlager a výrazně si tím zlepšil skóre v boji o titul.

Pořadí v cíli:
1. Raimund Baumschlager/Thomas Zeltner (A) Škoda Fabia S2000 1:31.38,6
2. Mario Saibel/Pirmin Winklhofer (A/D) Škoda Fabia S2000 +1.32,2
3. Hannes Danzinger/Barbara Watzl (A) Peugeot 207 S2000 +1.33,6
4. Chris Brugger/Klaus Wicha (A/D) Škoda Fabia S2000 +3.13,8
5. Gerwald Grössing/Siegfried Schwarz (A) Ford Fiesta R5 +5.54,6
6. Martin Kalteis/Günther Lang (A) Mitsubishi Lancer Evo VII +7.11,4
7. Daniel Wollinger/Bernhard Holzer (A) Opel Adam R2 +7.25,3
8. Michael Böhm/Katrin Becker (A/D) Suzuki Swift S1600 +9.35,3
9. Kris Rosenberger/Christina Kaiser (A) Porsche 911 +10.36,2
10. Gerhard Aigner/Richard Gollatsch (A) Opel Corsa OPC +10.42,5

Stav šampionátu: 1. Baumschlager 79, 2. Saibel 59, 3. Grössing 43, 4. Brugger 30, 5. Zupanc 27, 6. Danzinger 25, 7. Kubica a Neubauer 23

Komentářů celkem: 2
4. 5. 2014 09:541
0 0
Danzinger už jel na Lavanttalu se stejným vozem a stejnou spolujezdkyní . smajlík
5. 5. 2014 09:402 Upraveno 09:41
0 0
Problémy se zasekávajícím plynem u Grosingovi Fiesty R5 jsme řešili na Lavanttalu,příčinou byl zapadlý "bonbon Fishermans Friend" pod pedálem plynu....smajlík Pro tento závod dostala posádka zákaz užívání bonbonů v závodním autě....
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!