Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
8. 5. 2014 13:03 − 4899× − 2

MČRHA: Kalista ujel zbytku startovního pole

Druhým podnikem pokračoval v Krumlově šampionát historiků a po velmi povedeném výkonu se z vítězství radovala posádka Kalista-Šofr.

O uplynulém víkendu se do Českého Krumlova kromě účastníků velkého mistráku vypravili i soutěžící, kteří bojují o body v MČRHA. Pro posádky historiků se jednalo o druhou letošní soutěž, když sezónu otevřel závod ve Valašském Meziříčí. Na programu bylo celkem 13 měřených testů, o jeden méně než absolvovaly posádky MMČR a těchto 13 rychlostních zkoušek rozdělených mezi dvě etapy systémem 7-6 nabídlo celkem necelých 150 ostrých kilometrů. V roli největšího favorita se na jih Čech vydal Kalista, držet mu na dostřel jistě chtěl při svém prvním letošním startu Káňa a navázat na dobré krumlovské výkony z minulých let chtěl Krejča.

Krumlovská soutěž patří tradičně mezi nejoblíbenější jak u posádek, tak u diváků a podobné pocity jde vystihnout i z hodnocení Káňi. "Rally Český Krumlov patří k našim nejtěžším soutěžím. Nezávodil jsem téměř 8 měsíců a tak jsem nečekal zázraky. Ale letos jsem si to chtěl především užít. Navigátorský profík Julda Gál byl také natěšen, takže soutěž mohla začít," říká Káňa a dodává směrem k shakedownu, který mu možná zachránil celou soutěž, "jako rozcvičku po tak dlouhé době jsem zvolil jízdu na shakedownu. Ten mě  svojí organizací trošku zklamal. Nepřehledná situace při najížděni na okruh ve dvou směrech a bloudící auta po výstavišti, následný výjezd přes parkoviště nákupního střediska a po hlavní silnici mi také nepřišel zcela ideální. Svezení na shakedownu se ale ukázalo jako dobrý tah, neboť při druhém průjezdu okruhem výstaviště nám praskla příruba výfuku a s autem se nedalo jet naplno. V servisu se příruba vymontovala a zavařila,takže jsme mohli odstartovat. Stát se to v první RZ,tak jsme museli odstoupit."

Tímto se dostáváme k začátku soutěže, o který se postarala speciálka na českobudějovickém výstavišti, kterou nejrychleji projel Kalista následovaný Káňou a Hlouškem. K situaci, kdy posádky musely přejíždět mezi dvěma centry – Českým Krumlovem a Českými Budějovice se vyjádřil Vrátníček: "Krumlov je tradičně rozpolcen dvěma centry, je to jakoby Český Krumlov, přitom servisní zóna je v Č.B., opět zbytečné ježdění, byť servisní zóna je velmi dobrá, hodně místa a mimo schizofrenické výjezdy z Č.B. směrem na Krumlov v páteční špičce je výborně situovaná, určitě, kdyby pořadatelé, jinak zajišťující krásné rychlostky, soutěž poněkud zkrátili a zhutnili, bylo by to jenom ke prospěchu, zejména v oblasti přejíždění Č.B-Č.K. a zpět." Po přesunu na klasické rychlostky se na rozdaných kartách nic neměnilo a Kalista si jel svou vlastní soutěž, když zajížděl časy okolo TOP 10 ze všech startujících a za jeho zády si druhé místo hlídal Káňa, který se vzdaloval třetímu Krejčovi, jenž se dokázal po RZ4 dostat před Hlouška.

V noci pokračoval za zády Kalisty a Káni souboj mezi Hlouškem a Krejčou, když se více radoval první jmenovaný, který po pátku přenocoval třetí a Krejča se propadl pořadím až na 6. příčkou. Důvod propadu pořadím popsal už sám pilot: "Vše bylo naprosto v pohodě až do poslední erzety prvního dne na které jsme asi kilometr po startu ztratili tlumič výfuku. Na erzetě jsme stáli a ztratili tak spoustu času." Po sedmi zkouškách bylo tedy pořadí následující: na čele Kalista, který si jel svůj závod: "Dosahované časy nebyly plánované, prostě to přicházelo samo. Na suchu, na mokru, ve dne, ve tmě, bylo to jedno. Myslel jsem, že jsme byli zvýhodněni počasím, ale dobré časy vycházely i v druhém kole za tmy, tak jsem potom pozdě v noci vůbec nemohl usnout, stále jsem musel přemýšlet nad tím, co nás čeká zítra." Subaru Legacy následoval na druhém místě neméně slavný vůz v podobě Káňovy Sierry RS Cosworth a její pilot hodnotil pátek následovně: "Páteční sekci jsme si s Juldou užili na suchých silnicích. Byla to jízda na jistotu, ale pomalu jsme rozhodně nejeli. Občas vytahané bahno s kamením se nechalo vydržet, neboť protikatovací zábrany ve většině zatáček splnily svůj účel. Vytvořili jsme malý náskok a ten udrželi do cíle pátečních nočních RZ. Žádná krizová situace nás nepotkala,auto fungovalo výborně."

Za touto dvojicí pak jel Hloušek následovaný Knížkem a pátý Steiner. V tomto pořadí se vstupovalo do druhého dne, kde byla na programu šestice rychlostních zkoušek rozdělená do dvou sekcí. Věcí, která se neměnila byly vítězství v jednotlivých rychlostkách v podání Kalisty, kterého jako stín následoval Káňa. Třetí byl nadále Knížek, čtvrtý Hloušek, ale k tomu se už mocně dotahoval Krejča, který smazával ztrátu z poslední páteční RZ. Žádné dramatické změny nepřinesla ani poslední sekce a Kalista tedy mohl slavit letošní druhé vítězství, kterého dosáhl s náskokem 9 a půl minuty na druhého Káňu a slova vítěze nemohla být jiná, než spokojená: "Druhý den ráno, jsme si se spolujezdcem řekli, že rychlost jsme už dokázali a že je na čase také ukázat, že jsme soutěžáci a dovést auto do cíle. Na Lipně už zbývalo nerozbít auto a udržet pozici, což se povedlo, a my končili soutěž na čtvrtém místě v absolutním pořadí Rallye Krumlov! Nikdy jsem ani ve snu nedoufal v takový úspěch." Klady nechyběly ani v hodnocení soutěže od druhé posádky v pořadí, Káňa – Gál: "Sobotní závod byl po celou dobu deštivý,ale na jedné RZ dokonce padaly sněhové vločky. Hrůza. Náš Ford má rád suchou silnici, takže jsem zvolil v tomto počasí opatrnější tempo. Náskok na posádku za námi byl dostatečný, Subaru před námi bylo nechytatelné, takže mozek velel opatrnost a hlavně dojet. Na poslední velmi klouzavé RZ Lipno jsem si trošku zablbnoul a udělal pár chyb, takže jsme ztratili asi 30 sec. To ale na výsledek nemělo vliv a dobře rozjetou soutěž se nám nakonec podařilo dokončit na krásném druhém místě. Škoda jen, že téměř každou soutěž v Krumlově doprovází déšť a špatné povětrnostní podmínky."

Po odstoupení Hlouška dokázal Krejča vybojovat bronzový post, protože si v RZ13 dokázal poradil s Knížkem, jehož tak odsunul na čtvrtou příčku. Sice to bude vypadat jako malé opakování se, ale ani třetí pilot v cíli nešetřil v svém hodnocení spokojeností. "Druhý den jsme začali stahovat asi jeden a půl minutovou ztrátu na třetího Jirku Hlouška. Déšť nám celkem nevadil a tak se nakonec vše povedlo na pro nás poslední RZ Lipno. Krumlov máme moc rádi protože jsme všechny naše dosavadní starty na této soutěži proměnili na pódiové umístění. Jirky Kalistu a Káňu s naším autem asi neporazíme a tak jsme naprosto spokojení," řekl třetí muž v cíli Krejča. Pátý byl Steiner, který zopakoval loňské krumlovské umístění. "Soutěž byla opět velmi těžká, hlavně díky počasí. V pátek na noční sekci jsme špatně obuli a propadli se pořadím. V sobotu ráno jsme nezačali úplně dobře, protože jsme dostali hned v UP penalizaci 20s. Neznalost řádů, ale neomlouvá. I přes hodiny na Malontech a technické problémy ke konci soutěže jsme skončili na krásnem druhém místě ve třídě o 13s za Martinem Knížkem,který jel opravdu skvěle. A pátí celkově."

Na šestém místě dokončil Bělohradský, kterého následoval Hustý s Alfou a Karlík s Ladou VFTS. Devátá příčka připadla Budilovi a nejrychlejší desítku uzavřel Šubrt. Smůlu nepřetrhnul ani na tomto závodě Vrátníček, který už od Vyškova 2010 čeká na dokončenou soutěž. O tom, co jej vyřadilo ze hry v Českém Krumlově již sám jezdec: "Pokud se týká už našeho pohledu, tak po poruše motoru z Val.Meziříčí a následnému zadření dalšího motoru byl poskládán sériový motor, kde se bohužel projevila potměšilá porucha, která nás pronásleduje,tedy přetlakování hydroštelů v hlavě, takže motor ztratí tlaky ve válcích a přestane jet…"

Rallye Český Krumlov – MČRHA
1.Jiří KalistaSubaru Legacy RS1. E31:30:36,8
2.Jiří KáňaFord Sierra RS Cosworth2. E3+9:35,0
3.Jan KrejčaŠkoda 130 LR1. E5+14:40,5
4.Martin KnížekŠkoda Favorit 136L1. E1+14:59,3
5.Pavel SteinerSuzuki Swift GTi2. E1+15:12,3

Kompletní výsledky naleznete jako vždy na eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 2
8. 5. 2014 19:021
0 0
no hlavne se pozastavit nad tim, jak s takovym vozem mohl prohanet spicku se soucasnymi smajlík
8. 5. 2014 20:222
0 0
To by ti vysvětlil Vojta Štajf. A nebo si rovnou přečti diskuzi pod Kaldovo tiskovkou smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!