Druhá zkouška vyřadila dva favority

Již ve druhé zkoušce se kvůli haváriím museli s nadějemi na dobrý výsledek rozloučit Mikko Hirvonen a Mads Ostberg.

Po Portugalské rally se snad mohlo zdát, že Mikko Hirvonen nachází zpět svou formu, kterou prokazoval zejména v době svého prvního angažmá u Fordu, ale Rally Argentina znamená pro Fina další nepříjemnost, když hned v RZ2 po chybě v rozpisu havaroval putoval do rally2. Stalo se tak po sedmi a půl kilometrech prvního klasického testu Argentinské rally, kdy Hirvonenův Ford bokem trefil zídku a kvůli poškození se už dál do zkoušky nevydal.


Foto: wrc.com

"Byla to moje chyba, zapomněl jsem na rozpis. Následovala rychlá zatáčka a já na ni zapomněl," popisuje Mikko Hirvonen a pokračuje, "následující zatáčka byla krátká pravá do velmi úzké levé a já myslel, že teprve ta byla tou rychlou zatáčkou. Najel jsem do ní až příliš rychle. Moje chyba, v soutěži jsem tentokrát nevydržel zrovna dlouho." Otázkou navíc zůstává, zda-li se povede mechanikům M-Sportu opravit poškozenou Fiestu WRC. "Mechanici občas dokáží zázraky, ale tohle byl opravdu tvrdý náraz do pravé zadní části auta. Musíme čekat a uvidíme, až dostaneme auto do servisu," uzavřel Hirvonen.

O moc lépe se nevedlo ani dalšímu seveřanovi Madsi Ostbergovi, který havaroval také na druhé rychlostce a nehoda si vyžádala ošetření poraněné ruky, ale nevzdává se nadějí na zítřejší restart v rámci rally2. Nor v porovnání s Finem ujel dvojnásobnou vzdálenost když havaroval na 16. kilometru testu. "Stalo se to na malém skoku do pravé zatáčky. V rozpise jsem ji měl jako na plný plyn, přesto jsem lehce brzdil, ale zadek auto to nakoplo až příliš," popsal chvíle předchízející havárii serveru wrc.com Mads Ostberg.


Foto: wrc.com

"Dopadl jsem na čumák a když jsme byli opět na zemi, tak se auto dotknulo něčeho mimo cestu a poškodili jsme levou přední část vozu. Zároveň se něco stalo převodovce, takže pro teď je to konec." Stejně jako Hirvonen je i Ostberg optimistický ohledně návratu do soutěže: "Není potřeba toho moc měnit. Zpátky v servise by to měli bez problémů spravit." Kromě bolístek na autě se jedna objevila i na pravé ruce jezdce, když tu si způsobil při snahách vyrovnat auto po dopadu. "Pocítil jsem nějakou bolest po snahách o dostání auta pod kontrolu. Poté co jsme trefili okolí trati, tak se auto málem převrátilo, takže jsem musel něco udělat a v té chvíli šly do řízení silné rány," doplnil Mads Ostberg. Závěrem ještě doplňme, že zřejmě aby nebylo Norovi smutno, tak chvíli na to na stejném místě ošklivě havaroval Estonec Tanak.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!