Targa Florio – komentář

Italský šampionát má za sebou tři odjeté podniky, přičemž tím posledním byla tradiční Targa Florio.

3. podnik italského mistrovství, 10. – 11. května, asfalt, 15 RZ – 161 km, Palermo


Italský šampionát má za sebou dva odjeté podniky, přičemž tím posledním byla tradiční Rally Sanremo. Nyní italské jezdce čekala další klasika Targa Florio pořádaná na asfaltových cestách na Sicílii. Kromě sestavy známé z úvodu šampionátu na start dorazil i Simone Campedelli, kterému se nakonec podařilo dát dohromady finance na pokrytí zbytku sezóny za volantem Fordu Fiesta R5. S takovým speciálem nemůže mít jiné ambice než na boj o nejvyšší příčky. Vítězství pro Fiestu R5 letos už zajistil Giandomenico Basso, když s vozem poháněným LPG vyhrál hned úvodní Rally Il Ciocco. Dobře se zatím nevyvíjí premiérová sezóna speciálu Peugeot 208 R5. Paolo Andreucci začal třetím místem, ale ze Sanrema si po odstoupení kvůli technickým potížím neodvezl ani bod. Naopak pravidelně letos boduje úřadující mistr Umberto Scandola, který se za volantem Škody Fabia Super 2000 radoval z cenného triumfu ve slavném Sanremu.

Scandola tedy po prvních dvou soutěžích vévodí průběžnému pořadí šampionátu a obhajobu svého prvního titulu tak nemohl rozjet lépe. Hodně dobře si na tratích počíná i Andrea Nucita, který se starším Peugeotem 207 Super 2000 předvádí od začátku roku skvělé výkony. V Il Cioccu po technických potížích cíl nespatřil, ale v Sanremu slavil skvělý úspěch v podobě druhé příčky. Naopak špatný úvod roku musí překousnout Alessandro Perico, který zatím ani jednou nedojel se svým Peugeotem 207 Super 2000 do cíle. Na Sicílii se mu v úvodní etapě dařilo bojovat o třetí příčku, ale na jejím konci za všemi třemi svými hlavními soupeři zaostával a musel se spokojit se šestou pozicí. Druhý den jej bohužel potkal defekt, který musel řešit ještě v samotné zkoušce. Po jejím absolvování další jízdu vzdal. Ani z jihu Itálie si tak Perico neodvezl ani bod a jeho konto i nadále ostudně zeje prázdnotou.

Rudy Michelini v Sanremu poprvé vyzkoušel novou techniku Citroën DS3 R5 a přes různé problémy se nakonec dočkal cíle. V Tarze jej potkal hned první den defekt, který jej stál dlouhých pět minut. Na pořádný výsledek tak musel Michelini zapomenout. Do cíle ale svůj nový speciál i napotřetí dovezl, tentokrát až na třináctém místě. V popředí výsledkové listiny se odehrály dva hodně zajímavé souboje, duel o vítězství a pak souboj několika jezdců o poslední pódiovou příčku. Během prvních čtyř zkoušek si bronzový stupínek vzájemně přebírali Nucita se Scandolou a těsně za nimi se na útok připravoval kromě Perica i nováček v R5 od Fordu Campedelli. Na jeho kontě ale v druhé etapě přistálo 130 sekund penalizace, když se mechanici v servisu zdrželi s řešením problému s brzdami.

V boji o bronz pak zůstali dva jezdci, Nucita a Scandola. Pilot Fabie si v pátek vybojovanou pozici udržel i po první sobotní zkoušce, ale v té druhé už spadnul za svého soupeře. Hned záhy se na ní sice vrátil, ale další test přinesl už několikáté prohození pořadí těchto dvou borců a na třetí pozici šel Nucita. Do závěrečné zkoušky nastupoval pilot Peugeotu s náskokem pouhé jedné sekundy. Scandola zajel poslední test nejrychleji ze všech, Nucitovi ale nadělil jen půl sekundy a to na posun na bednu nestačilo. Do vedení soutěže se hned na začátku dostal Andreucci, ovšem jeho hlavní soupeř Basso zůstával v bitevní vzdálenosti, po RZ 4 zaostával jen o 5 sekund. Ve zbytku první etapy se mu ale už tolik nedařilo a na jejím konci zaostával o 15,3 vteřiny. V Sobotu Basso na rivala s Peugeotem nestačil, byť ztrácel jen minimálně. V cíli slavné soutěže se každopádně z vítězství radoval Andreucci a tak se zdá, že už u italské stáje naučili novou 208 R5 rychlosti i spolehlivosti.

Konečné výsledky soutěže si můžete projít na ewrc-results.com

Stav šampionátu: 1. Scandola 35, 2. Basso 27, 3. Andreucci 25, 4. Nucita 22, 5. Fabrizio Andolfi 17, 6. Perego 16

Komentářů celkem: 1
11. 5. 2014 12:39
0 0
Ten Nucita se mi líbí, z toho kluka něco bude smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!