Počet účastníku Ropro Clio R3 Trophy se rozrůstá

Seriál MMČR 2014 pokračuje v rychlém sledu třetím podnikem sezony. Ten zavede posádky na západ Čech, do okolí Klatov a Vimperku.

Seriál MMČR 2014 pokračuje v rychlém sledu třetím podnikem sezony. Ten zavede posádky na západ Čech, do okolí Klatov a Vimperku. V rámci druhého dílu ROPRO Clio R3 Czech Trophy se do závodu přihlásilo sedm dvojic, tedy o dvě více než v Českém Krumlově.

Tento fakt však bohužel kontrastuje s počtem přihlášených posádek Rallye Šumava Klatovy, který se zastavil na číslovce 34. Přesto třída 5, do které jsou zařazeni všichni účastníci ROPRO Clio R3 Czech Trophy, bude s devíti vozy nejobsazenější třídou letošního ročníku západočeské soutěže.

Se startovním číslem 16 půjde do závodu lídr kategorie dvoukolek v českém šampionátu a také vítěz úvodního pohárového klání v Českém Krumlově Josef Peták. Zkušený příbramský pilot nastoupí opět Alenou Benešovou.

„V Krumlově jsme se trochu rozjeli, a tak doufám, že budu mít ze Šumavy mnohem lepší pocity. Bohužel v krátké pauze mezi Krumlovem a Šumavou nebyl čas na zásadnější změny nebo testování, naši mechanici se navíc museli věnovat opravě havarovaného vozu Jana Dohnala z Krumlova. Starosti mi dělá počasí. Často prší v nepředvídatelných pásech a zřejmě tomu tak bude i při závodě. Asi nás čeká velká loterie, ale nic proti tomu nenaděláme. Všichni budeme mít stejné podmínky,“ říká před klatovským startem Josef Peták, jenž bude v Klatovech obhajovat prvenství v pohárovém hodnocení.

Loni byl na Šumavě jako druhý jezdec „cupu“ klasifikován Patrik Rujbr. V Českém Krumlově ho hendikepovala bolest po zlomenině zápěstí. Jaký je jeho aktuální zdravotní stav?

„Ruka je určitě v lepší kondici než na Krumlově. Ale jestli to bude úplně dobré, to se ukáže až při zátěži na rychlostních zkouškách. Rádi bychom dopadli lépe než v Krumlově. Uvidíme, co s průběhem závodu udělá počasí, neboť na krumlovském závodě jsme se trochu potýkali s novými pneumatikami. Před Šumavou jsme zapracovali na změně geometrie, existuje i varianta, že tentokrát sáhneme i po konkurenční značce pneumatik,“ přiznává Patrik Rujbr.

Do souboje této dvojice se jistě bude chtít zapojit Adam Kobliha, navigován Petrech Chodurou. Valašská dvojice zajela v Krumlově solidní závod a jen smolná penalizace je připravila o pohárové vítězství. Na Šumavě však Kobliha pojede teprve podruhé, při premiérovém startu s hondou v roce 2011 byl závod navíc ukončen po tragické nehodě Jiřího Skoupila.

„Už se těšíme na další souboje s Pepou Petákem a samozřejmě bychom se rádi neztratili ani ve dvoukolkách. Špička třídy 5 však v Krumlově jela hodně rychle a asi nám bude chvíli trvat, než se jim dokážeme přiblížit,“ prorokuje Adam Kobliha.

Silnou čtveřici uzavře dvojice Vlastimil Maxa – Štěpán Palivec, která loni právě na Šumavě, při premiérovém startu ve velkém mistráku, obsadila čtvrté místo ve třídě 5 a třetí v pohárovém hodnocení. Maxa se neztratil ani v Krumlově, přesto dvoudenní závody bere jako možnost sbírat další cenné zkušenosti.

„Na dvoudenních závodech chci hlavně sbírat zkušenosti, větší výsledkové ambice mám ve sprintech,“ vysvětluje letošní ambice Vlastimil Maxa.

Očekávaných favoritům však bude připraven poprvé v pohárové historii konkurovat zahraniční jezdec. Navíc se soutěžácké kolébky, z Finska. Jde o Joose Koja. Kojo nebude na českých tratích žádným nováčkem, na kostelecké Matrix rally 2012 obsadil čtvrté místo ve třídě 6. Tentokrát usedne za volant clia z dílen XTG Motorsport Klubu. Šestatřicetiletý Joose Kojo má na svém kontě i čtyři světové starty na domácí Neste Rally Finland.

Zrádný Krumlov byl náročným debutem v ROPRO Clio R3 Czech Trophy pro Martinu Daňhelovou. S odjetými kilometry se postupně zvyšovala i její vnitřní spokojenost, což bude moci potvrdit už na Šumavě.

Poslední Renault Clio R3 v sedmičlenném pohárovém poli bude pilotovat Michal Kravec. Tento jezdec patří k inventáři západočeské soutěže posledních let, od roku 2009 na startu ani jendou nechyběl.

„Krumlov nabídl skvělou podívanou a jeden z nejdramatičtějších závodů v pohárové historii. Věřím, že průběh Šumavy proběhne v podobném duchu. Pokud mluvím za všechny účastníky poháru, všichni jsou rádi za změnu formátu závodu, kde odpadne noční přejezd servisních vozů a mechaniků na Vimpersko. A doufám, že všechny přihlášené posádky budu moci přivítat i na cílové rampě v Klatovech. Všem přeji hodně zdaru," říká před startem promotér Clio R3 Czech Trophy 2013 Zdeněk Pekárek.

Rally Šumava Klatovy se uskuteční 16. – 17. května 2014. Posádky se vydají vstříc prvním rychlostním zkouškám v pátek v 17:45 hodin z náměstí v Klatovech. V dalším průběhu je čeká 13 rychlostních zkoušek o celkové délce 161,54 km. První posádky dorazí zpět do cíle v sobotu po 19. hodině.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!