17. 5. 2014 22:18 − 3044× − 0

Turecký úspěch Fiatu

Turecký šampionát na asfaltových tratích Ege Rallisi před měsícem rozjel novou sezónu.

Turecký šampionát na asfaltových tratích Ege Rallisi před měsícem rozjel novou sezónu a tato soutěž stejně jako i ta následující, rovněž asfaltová nabídla zajímavou podívanou. Ve favorizované roli do nového roku nastoupil silný tým Castrol Ford, který hrál v posledních letech prim. Jejich řady ovšem během zimy opustil nejlepší turecký pilot posledních let Yagiz Avci, který se letos spoléhá na novou techniku, Mini RRC Tok Sportu. Druhý speciál s britskými kořeny v tomto roce pilotuje Okur Menderes, který v předešlých sezónách jezdil s produkčním Mitsubishi. Stáj Fordu do bojů vedou dva piloti, kteří s Fiestu Super 2000 již jezdili a získávali za jejím volantem cenné zkušenosti. Nakonec jak Murat Bostanci, tak Orhan Avcioglu během svého předešlého působení s tímto speciálem už zaznamenali vítězství a nejedná se tak o žádné neověřené amatéry.

Třetí sezónu za volantem stařičkého Fiatu Punto Super 2000 letos absolvuje jeden z nejzkušenějších Turků elitní skupiny šampionátu Fatih Kara. Po roce stráveném v kokpitu produkčního Lanceru se do Škody Fabia Super 2000 vrací další zkušený pilot Burak Cukurova a s takovýmto vozem nemůže mít jiné ambice než na vítězství. V úvodní Ege Rallisi pilot Fabie zaznamenal nejrychlejší čas a nakonec se i dostal na pódium, ale svůj třetí triumf zde nezaznamenal. Na druhé štaci se už Cukurovi dařilo méně, na nejrychlejší jezdce nestačil a musel se smířit až se čtvrtou příčkou. Každopádně poctivé sbírání bodů v obou soutěžích jej posunulo na druhé místo šampionátu. Poměrně překvapivým lídrem šampionátu se po Eskisehir Rallisi stal Kara. S handicapem v podobě o mnoho let staršího vozu se popasoval statečně. Už v první soutěži se vyhoupnul do čela a vyhrál čtyři rychlostní zkoušky. V RZ 9 mu ale skvělé vystoupení zhatil defekt, který jej poslal až na šestou příčku.

V Eskisehir se Kara znovu dostal do boje o absolutní vítězství, které si nakonec po velmi tvrdém souboji dokázal zajistit a díky tomu se stal již zmiňovaným lídrem šampionátu. Průběh této soutěže byl hodně dramatický a na první příčce se vystřídalo několik jezdců. Nejrychleji začal pilot Fordu Bostanci, který vyhrál sobotní večerní část. Druhý den se však musel utkat s někdejším týmovým kolegou Avcim, se kterým si několikrát vyměnili pozici lídra. Bostanci nakonec těsnou přetahovanou moc dobře nezvládnul a v přemíře snahy poslal Fiestu přes střechu. Na stejné zkoušce ze hry vypadnul i Bostanciho týmový kolega Avcioglu, kterého vyřadila porucha. Avci přišel o hlavního soupeře a až do poslední zkoušky si držel vedoucí příčku. V závěru ale pořádně zatáhnul Kara a vítězství Avciho v novém speciálu Mini se nakonec nekonalo. V Tok Sportu mohli být ale i za tento výsledek více než rádi, jejich speciály totiž zatím „zdobí“ strašlivá nespolehlivost. Menderese v první rally vyřadilo turbo a v druhé pro změnu alternátor, Avci sezónu rovněž začal odstoupením s porouchanou technikou. Jak již bylo zmíněno výše, druhá letošní soutěž vůbec nevyšla stáji Ford. Naopak úvodní Ege Rallisi se stala jejich jednoznačnou kořiští, když si připsali double. Avcioglu dojel druhý a Bostanci se radoval z vítězství.

Výsledky soutěží tureckého mistrovství na těchto stránkách.

Stav tureckého šampionátu: 1. Kara 30, 2. Cukurova 28, 3. Timur 24, 4. Soylu 21, 5. Bostanci 20, 6. Kazaz 18

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!