Stejní protagonisté, podobné drama

Ropro Clio R3 Czech Trophy by ACI pokračoval druhým závodem na Rallye Šumava Klatovy.

Ropro Clio R3 Czech Trophy by ACI pokračoval druhým závodem na Rallye Šumava Klatovy. O vítězství si to opět rozdali Josef Peták a Adam Kobliha. Nakonec se z druhého letošního prvenství radoval příbramský pilot, i když Kobliha byl opět „na dostřel“.

Ze startovní rampy na klatovském náměstí sjelo šest speciálu Renault Clio R3, jejichž piloti měli ambice bodovat do ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI. Do Klatov totiž nedorazil původně přihlášený Michal Kravec.

Už předstartovní prognózy naznačovaly, že se může opakovat krumlovský scénář. Déšť a zrádné podmínky. A tak se nakonec také stalo. Posádky se na suchu svezly jen na začátku soutěže, kterou tradičně otevírala okruhová zkouška na Čínově. Úvodní test zvládl nejlépe Josef Peták, trojici Vlastimil Maxa, Adam Kobliha a Patrik Rujbr však na dalších příčkách dělilo jen 1,9 vteřiny. „Konečně jsem se pořádně svezl. Okruh jsem si na suchu užíval. Takové podmínky však vydržely jen krátce,“ smutnil Josef Peták.

Konkurenti příbramského matadora se však nechtěli vzdát bez boje. A tak se stalo, že ve čtyřech následujících zkouškách (na dvou úsecích) zvítězil pokaždé jiný jezdec. V RZ2 to byl Maxa, který se díky tomu posunul do čela pohárové klasifikace. Po „trojce“ ho na vedoucí pozici opět vystřídal Peták. Ve čtvrtém testu byl nejrychlejší Kobliha a první místo se opět měnilo. V závěrečném testu první etapy se blýsknul Rujbr, v jeho případě to však na změnu v pořadí nestačilo. Po pěti zkouškách vedl s náskokem 2,4 sekundy Kobliha před Petákem, 7,2 vteřiny ztrácel Maxa a čtvrtá pozice s téměř půlminutovou ztrátou patřila Rujbrovi. Nástrahy prvního dne zdárně překonali Fin Joose Kojo a Martina Daňhelová.

„Závěr dne nám vyšel. Trefili jsme se do gum i nastavení vozu, hlavně čtverka nás opravdu sedla. S vedení v Clio Cupu jsme moc nepočítali, ale bylo to super,“ pronesl po první etapě Adam Kobliha. „Adam předvedl už na Krumlově vyzrálý výkon a opravdu jsem se bál, aby nám v noci moc neodjel. Přece jen je o mě známo, že tmu příliš nemám v oblibě, vše komplikovala i vlhká trať,“ reagoval Josef Peták.

Ve druhé etapě déšť neustával a hned úvodní zkouška pořádně zamíchala pohárovými kartami. Kvůli problému se vstřikováním paliva byl ze hry Patrik Rujbr a po ošklivé havárii i Vlastimil Maxa. „Nebyl jsem úplně spokojen s průběhem, stále jsme laborovali s pneumatikami, nakonec nás zradil prasklý benzinový přívod na vstřikování. Doufám, že nám Hustopeče vyjdou lépe,“ uvedl Patrik Rujbr.

„Auto je po havárii dvojice Maxa – Palivec hodně poničené. V jedné pasáži byli rychlejší, auto sklouzlo na trávě a zastavilo se až přední částí ve stromě. Vlastimil má pohmožděná záda, Štěpán zlomenou klíční kost,“ nastínil pozadí havárie promotér Zdeněk Pekárek.

V těchto fázích závodu se Peták vrátil do vedení v pohárové klasifikaci a díky vítězství na třech zkouškách sekce (ze čtyř) si vytvořil před Koblihou téměř dvacetisekundový náskok. Valašský mladík ještě zkusil v druhých průjezdech kontrovat, ale na vítězství to už nestačilo. V cíli zaostal o necelých jedenáct vteřin.

„Jsem moc rád, že jsme to zvládli a podruhé vyhráli. Soutěž byla hodně těžká, jelo se opravdu rychle. Sobota nám však vyšla podstatně lépe než v Krumlově a to byl odrazový můstek k našemu prvenství. Výtku mám však k pořadatelům. Místy jsem si připadal jako na slalomu mezi betonovými kužely. Řada z nich byla vytažena až moc do cesty, takže jízda nebyla ani o stopě, ale vyhýbání se jim. Chápu to jako nutné zlo, aby se neničily cesty, ale určitě to mohlo být jezdecky přívětivější,“ řekl v cíli Josef Peták.

„Dále se objevíme v Hustopečích, ale na tento víkend bych pozval fanoušky na MS v sajdkárkrosu do Kramolína. V jeho rámci se uskuteční i závod sajdkár veteránů, mezi 35 dvojicemi nebudu chybět ani já,“ doplnil. „Šumavské tratě jsou nádherné, ale pro nás byly zcela nové. Navíc jsme v cliu absolvovali teprve druhý závod, opět ve zrádných podmínkách. Naším cílem bylo hlavně dojet na rampu, nakonec jsme opět druzí za Pepou Petákem, takže jsme s výsledkem spokojeni,“ reagoval Adam Kobliha.

Třetí pohárovou příčku po odstoupení Rujbra a Maxy zaujal Fin Joose Kojo. Šestatřicetiletý jezdec je odkojený šotolinou a sněhem, záludnosti asfaltu tak jsou pro něj velkou neznámou. Hodnocení ROPRO Clio R3 Czech Trophy uzavřela Martina Daňhelová.

„S průběhem letošních pohárových závodů musím být spokojen. Jak v Krumlově, tak i na Šumavě svedly renaulty pěkné souboje. Kobliha je pro Petáka silným soupeřem, tentokrát vyhráli erzety i Maxa a Rujbr. Maxa však ve zrádných podmínkách své nasazení neustál, což byla velká škoda,“ komentoval výsledky promotér ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2014 Zdeněk Pekárek.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!