23. 5. 2014 15:42 − 3042× − 0

Já jsem králem Šumavy, znám každý kmen i louku…

Dalším pokračováním Mezinárodního mistrovství České republiky byla tedy Rally Šumava Klatovy.

Zpívá se ve známe písni Tří sester a v případě Adama Koblihy to po letošním ročníku rozhodně neplatí, na rychlostní zkoušky Rally Šumava se vydal prakticky po prvé a na jejího krále se prozatím díval z úctyhodné vzdálenosti.

Dalším pokračováním Mezinárodního mistrovství České republiky byla tedy Rally Šumava Klatovy. V rychlém sledu po sobě se udál již druhý závod šampionátu a posádky i týmy byly dobře rozjeté z úvodního zahřívacího kolečka. Pro Adama Koblihu a Petra Choduru jun. to platilo snad dvojnásob. Každý kilometr v novém autě je cennou zkušeností do jezdeckého portfolia posádky, navíc za tak obtížných podmínek, které v úvodní partii šampionátu panovaly. Rally Český Krumlov se odjel převážně na mokrých silnicích plných nevyzpytatelných nástrah a ani uplynulý šumavský víkend nebyl výjimkou, ba naopak, na soutěžící čekal vytrvalý déšť a na rychlých silnicích se takováto trať proměnila doslova v boj o přežití.

Adam Kobliha, posílen o zdar na úvodním podniku vstupoval do závodu s rozvahou sobě vlastní: „Pauza nebyla dlouhá, ale i tak jsme zapracovali a doufám, že jsme se posunuli zase o kus dále. Zaměřili jsme se především na chybky, kterých jsme se dopouštěli, nejen co se týče jízdního stylu, ale i rozpisu, protože to je alfa a omega úspěchu v tak rychlém autě. Vyhodnotili jsme data, koukli na onboardy, kluci zkontrolovali a opět perfektně nachystali auto, takže připraveni jsme byli za daných podmínek stoprocentně. Nemohl jsem se tedy dočkat dalších kilometrů. Na Šumavě jsem v minulosti v podstatě nestartoval, tak jsem se těšil, jaké zkoušky jsou pro nás přichystány.“

Na startu tentokrát chyběl vítěz krumlovského závodu Martin Kočí, a tak byl větší prostor pro ostatní rychlé „pětky“. O body se přijelo poprat celkem osm posádek v čele s papírově nejsilnějším jezdcem Egonem Smékalem. Opět se dal očekávat velký souboj mezi Koblihou a Petákem, kteří se již posledně tahali o vteřinky, a jejichž souboj byl ozdobou Clio Cupu. Okusit místní náročné podmínky přijel i finský jezdec Joose Kojo.

Rally Šumavy Klatovy se pro posádky otevírala tradiční úvodní rychlostní zkouškou zvanou Čínovský okruh. Zde nejlépe do soutěže vstoupil Pepík Peták, Adam Kobliha byl o 4,5 sec zpět na čtvrtém místě. První etapa pokračovala dvěma průjezdy dvojicí zkoušek, z nichž se většina jela za asistence světelných ramp. V první sekci čítající RZ 2,3 začal vystrkovat růžky Vlastimil Maxa, který na krumlovské rally působil spíše jako pozorovatel pódia a zde jel od začátku velmi pěkně, druhý test se stal právě jeho kořistí. Adam zvládl první sekci s prozatímní ztrátou necelých 27 vteřin, což představovalo čtvrté místo s nepatrnou ztrátou právě na Maxu. Vedl Smékal. Druhé průjezdy již pokryla černá tma a v ní vidí Adam Kobliha jako kočka. To dokázal v následující zkoušce, kterou vyhrál a poskočil rázem na druhé místo za Smékala, pronásledován Petákem. Závěr etapy změnu nepřinesl a Adam s Petrem šli spát jako druzí s půl minutovým mankem na Smékala a drobným náskokem na Petáka.

„Pátek z naší strany nebyl špatný, i když jsme ztratili čas špatnou volbou pneumatik. Hned na úvodní okruhové zkoušce jsme nevolili dobře a auto dost klouzalo. Na druhé zkoušce nám to celkem šlo, ale na té třetí nám od poloviny začalo hustě pršet a na slicku to bylo spíše trápení, proto ta větší ztráta. Do další sekce jsme vyjeli už na mokrých řezaných pneumatikách a to bylo o mnoho lepší, začali jsme tedy snižovat časový odstup. S druhým místem jsme byli maximálně spokojeni,“ komentoval první etapu Adam.

Pepa Peták se na sobotní etapu zřejmě dobře vyspal a hned do první rychlostní zkoušky vletěl s vervou, vyhrál ji a sesadil Adama na třetí místo. V tu dobu již bohužel nepokračoval Vlastimil Maxa, který se svým spolujezdcem Štěpánem Palivcem těžce havaroval, a posádka skončila v péči lékařů. Přejme jim hodně sil. Sobota čítala osm testů na čtyřech měřených úsecích. Ještě tedy byl dostatek prostoru bojovat. Nicméně zkušený český matador valašskému mladíkovi postupně ujížděl, pouze na RZ 8 si role prohodili. Před závěrečnou propršenou sekcí byl rozestup mezi druhým Petákem a třetím Koblihou 18,3 sec. Druhý jmenovaný nechtěl situaci nechat jen tak, bez odezvy, tak zrychlil a začal krátit svou ztrátu. Až na výjimku ve dvanáctém testu dokázal z Petákova náskoku postupně stahovat vteřinky, bohužel to však nakonec nestačilo a ztráta se zastavila na konečných 10,9 sec. Vyhráli suverénní Egon Smékal se spolujezdkyní Monikou Hýbnerovou, kteří za sebou nechali zbytek pronásledovatelů téměř o minutu. Druhý tedy Josef Peták s Alenou Benešovou a třetí Adam Kobliha s Petrem Chodurou jun. Ve stejném sledu byly poslední dvě jmenované posádky i na špici Ropro Clio R3 Czech Trophy, kde se prozatím zdá, že zkušenosti táhnou. Třetí „cupovou“ pozici zaujali návštěvníci z Finska Kojo s Taskinenem. Jen doplníme, že Kobliha zaujal také desátou příčku v celkové klasifikaci.

„Na první sobotní sekci jsme zvolili mokré pneumatiky a na první dvě RZ to byla výhoda, ale na další dvě už zase ne. Slicky jsme v autě nevezli. Navíc v prvních průjezdech jsme se trápili hlavně s rozpisem. Raději jsem jel opatrně a Pepa Peták nám ujížděl. Do druhé sekce jsme už ale šli s cílem pokusit se Pepíka udolat a smazat ztrátu. Na druhé průjezdy nám už hodně pršelo a jeli jsme na rozřezaných pneumatikách, které však rychle ubývaly. V tu chvíli jsem už čelo skupiny neřešil a Pepa nám to evidentně nechtěl dát zadarmo. Na vodě se cítím líp a druhé průjezdy byly totálně pod vodou, tak jsem doufal, že se nám podaří ukrojit nějaké vteřiny z naší ztráty. Nakonec jsem ale usoudil, že na Pepu nejspíše mít nebudeme, jediné co nám zbývalo, bylo držet se v těsném kontaktu za ním a čekat na případnou chybičku. Poslední RZ byla doslova očistcem, většinu RZ byl aquaplaning a měli jsme co dělat, abychom udrželi auto na cestě. Překvapením pak bylo, že jsme ji vyhráli. To však bohužel nestačilo a my skončili třetí celkově a druzí v Cupu. Tímto gratuluji Pepovi a Aleně za již druhé pohárové vítězství. Byl to napínavý souboj, který jsme si užili. Po závodě jsem „Smékal“ před výkonem Egona s Monikou, ti letěli opravdu jako s větrem v zádech. Byl to pro nás velmi těžký závod, kterému pomohly nevyzpytatelné podmínky, o čemž svědčí i mnoho havárií. Jsem rád, že jsme dojeli v pořádku do cíle, protože bojovat o vítězství v takových podmínkách je vždy na hraně havárie a to my prozatím podstupovat nechceme. Gratulace všem, kterým se podařilo spatřit cíl a mnoho sil těm, kteří řeší opravy ať už aut nebo svého zdraví,“ tak komentoval závod Adam Kobliha a pokračuje slovy:

„Máme za sebou již druhý závod v krátkém sledu a i na podruhé jsme zdárně dojeli do cíle bez problémů, za což patří velký dík celému našemu týmu, hlavně mechanikům Pavlovi, Ondrovi a Luckymu. Samozřejmě díky všem partnerům, kteří se podílejí na našem závodění, všem lidem, kteří nám pomáhají jakýmkoliv způsobem a fanouškům, pro které to v tomto počasí určitě nebylo jednoduché.“

Adam Kobliha s Petrem Chodurou jun. odjeli další dobrý závod, ve kterém naznačili svoje možnosti a o kousek víc se posunuli vytouženým umístěním. Dokázali opět potrápit i naši dvoukolkářskou špičku, nasbírat cenná data a to vše bez komplikací, či ujmy na autě. Ovšem pro nadcházející závod přijde změna. Rally, jako každý sport, vyžaduje spoustu času, obzvláště pokud posádky stoupají výkonnostními třídami vzhůru a někdy je zkrátka třeba urovnat si své cíle. Petra Choduru jun. střídá staronový spolujezdec Karel Žáček a blíže se k tomu vyjádřil sám Petr: „Poslední dobou mám v životě mimo rally poměrně dost povinností, které se začaly stávat neslučitelnými se závoděním na takové úrovni, na jakou se Adam v této sezóně dostal. Musel jsem tak uspořádat své životní priority. Přechod do rychlejšího auta byl náročnou změnou a stále se mám co učit, přesto pocity ze Šumavy nemám špatné a myslím, že třetí místo ve třídě je krásný výsledek. Ale jelikož byl můj primární cíl dopomoct Adamovi k co nejlepším výsledkům, což se mi, kvůli několika faktorům, v posledních dvou závodech nepovedlo tak jak bych si představoval, rozhodli jsme se s Adamem spolupráci ukončit a já jsem rád, že mě vystřídá tak zkušený spolujezdec jakým je Karel.“

Druhý závod je minulostí a teď nás čeká téměř měsíc klid zbraní a vše se opět rozběhne 20.-21.6. 2014 na prašných cestách mezi vinicemi při příležitosti naší nejmladší rally v seriálu X. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče. Zde nebude chybět s Renaultem Clio R3 staronová posádka a mistři České republiky třídy 9 z roku 2012 Adam Kobliha – Karel Žáček. S přibývajícími kilometry se dají od Adama Koblihy očekávat ještě těsnější, atraktivnější souboje a určitě je na co se těšit.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!