Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
29. 5. 2014 11:52 − 5211× − 11

Tak já pádím, cestou necestou

Slovy známé písně by se dalo popsat učinkování Jiřího Kalisty v dalším podniku MČRHA, který se udál na Historic Vltava Rallye.

Po více než velmi povedeném výkonu na Rallye Český Krumlov se posádka Jiří Kalista – Michal Šofr postavila po dvoutýdenní pauze na start další soutěže Mistrovství ČR v rally historických automobilů, kterou byla známá Historic Vltava Rallye. Ta byla kromě domácího šampionátu zařazena i do kalendáře ME historiků, takže na startu se sešla plejáda automobilů, které na našich tratích nebývají moc často k vidění a české posádky měly možnost se opět po roce poměřit s větší mezinárodní konkurencí. Pro Jiřího Kalistu mohla mít soutěž zvláštní kouzlo, jelikož se jednalo o jediný podnik na kterém se svým Legacy odstartoval, ale nevyhrál. Jistě nebude velkým předbíháním, když už teď zmíníme, že tentokrát to vyšlo a posádka Kalista – Šofr se v cíli mohla radovat z vavřínového věnce.

A v jakém rozpoložení vstupoval Jiří Kalista do soutěže? To už si můžete přečíst přímo od něj: "Rallye Vltava byla velmi náročná a zároveň velmi podařená soutěž. Byl jsem doslova překvapen vstřícností pořadatelů. Bohužel, stejně jako loni, počasí příliš nevyšlo a tak pro posádky byla velmi obtížná volba ohledně pneumatik. Také diváci a mechanici to neměli asi vůbec jednoduché… Právě na diváky jsme tentokrát s Michalem mysleli a chtěli jsme je trošku potěšit. Na základě toho jsme malinko pozměnili jezdecký styl a podle reakcí v diváckých místech soudím, že to byla správná volba." Každému kdo viděl nějaká videa či jízdu posádky na vlastní oči není asi potřeba více dodávat, ale pro ty, co by nevěděli, ve zkratce řečeno, pilot si zatáčky velmi často prohlížel bočním okýnkem. "Na Krumlově jsme se snažili jet hodně na čas, a jak to dopadlo? Později jsme měli pocit, že jsme nevystihli přesnou podstatu našeho závodění a soustředili jsme se především již na zmiňovanou rychlost, která okolí zřejmě poněkud zaskočila, a tak jsme se rozhodli, že na Vltavě pojedeme pro ty, kteří nás mají rádi a fandí nám."

Jízdní styl byl navíc podmíněn volbou pneumatik a když ta se nepovedla, bylo jasno: "Když jsme na první sekci zvolili mokré pneu na suchý asfalt, nezbývalo nic jiného, než pneu pošetřit a jet opatrně a nebo to dát takzvaně na Emila. Rozhodnutí netrvalo dlouho a v podstatě celý Koráb dolů jsme jeli dveřmi napřed. Sice jsme přišli o pneumatiky na zítřejší sekci, ale myslím si, že to stálo za to. Na druhou část pátku jsme obuli pneumatiky suché; okamžitě začalo pršet a klouzali jsme se znovu…"

I přes dle některých pomalejší jízdní styl bokem zajížděla posádka jeden nejrychlejší čas za druhým a po pátku z toho bylo vedení s náskokem minuty a čtvrt na dvojici evropanů s vozy Porsche 911 RS. Sobota začala v podobném duchu, ale postupně se na autě začaly objevovat bolístky a to nebylo v zrovna stoprocentní kondici. V sobotu na Vimpersku už naštěstí nebylo z čeho vybírat, takže jsme jeli prostě slick a brali podmínky, jak přicházely. Nicméně si myslím, že tempo bylo stejně relativně svižné a naše údajně kosmické auto začalo trpět nedostatkem "áčkových" komponentů a pomalu se nám začala měnit geometrie a bylo čím dál tím těžší udržet ho na silnici. To bohužel vyvrcholilo v jezdeckou chybou v RZ 11, kde jsme trefili pravým kolem kámen a značně poškodili už tak zdecimované zavěšení. Po provizorní opravě na přejezdu a po poradě s vedením teamu, jsme se rozhodli poslední dvě RZ takzvaně vypustit," popisuje Jiří Kalista závěr soutěže, kdy v té chvíli měl na čele náskok přes pět a půl minuty na druhého a volnější jízda tedy nemusela znamenat přílišné ohrožení šancí na vítězství.

Ale jak to tak bývá, plány jsou jedna věc, realita druhá. "Ovšem to se zase tak úplně nepovedlo. RZ 12 vedoucí přes vesničku Škudra byla naše srdcová záležitost a i přes značné poškození vozu jsme se parádně svezli a spravili si náladu. Jsem moc rád, že tentokrát pro nás Rallye Vltava skončila až na rampě. Skláním poklonu zahraničním posádkám úžasných veteránů a obdivuji jejich přístup k závodům. Gratuluji všem závodníkům, co dokončili závod, k velikému úspěchu a pořadatelům k bezchybné organizaci. Děkuji všem, díky kterým mi opět bylo umožněno zúčastnit se tak nádherného závodu a slibuji divákům, že pokud to jen trochu bude možné, dáme auto do pořádku a na Rallye Bohemia se pokusíme prezentovat tento nádherný sport tak, jak to jen nejlépe půjde, uzavírá Jíří Kalista. Pro úplnost dodejme, že za vítězným Subaru Legacy dokončil na druhé příčce Mats Myrsell a třetí byl Anders Johnes, oba na vozech Porsche.

Komentářů celkem: 11
29. 5. 2014 12:151
0 0
Kdyby někdo chtěl zakládat fanklub, tak se hlásím smajlík smajlík
29. 5. 2014 12:202
0 0
Shacki, dobrý nápad, třebas se někdo najde;)
29. 5. 2014 12:463
0 0
Změnu stylu na Vltavě jsme poznali hned v pátek při prvním průjezdu - z "Křečkovského" (=rovně a rychle) byl rázem styl Colin McRae (=smykem a rychle). Navíc modré sůbo tento styl ještě umocňovalo... Takže za mě - jen tak dál smajlík smajlík
29. 5. 2014 14:024
0 0
Tentokrát radši žádné porovnání se soudobými auty? smajlík Trať byla stejná, ne? Jak na tom byly podmínky, to nevím... Btw. do Kaldova fanklubu vstoupím hned za Shackim, jestli ho někdo založí smajlík
29. 5. 2014 14:205
0 0
zajic, na Resulty umí jít každý a dát si vedle sebe dva časy taky;)
29. 5. 2014 15:206
0 0
pátek tak nějak Jirka komentoval na časovce po první Korábu.. gumy v p*či, ale 70 lidí v tom vracáku bylo spokojených smajlík
29. 5. 2014 15:427
0 0
Kuře, to neber jako nějaké rýpání do Tvojí práce. Já si ty časy vedle sebe dal, ale jak říkám, nevím, jak se měnily podmínky.
29. 5. 2014 15:558
0 0
zajic, no problem, já to tak ani nebral. Jsem pouze konstatoval, že cesta k porovnání je smajlík
29. 5. 2014 17:369
0 0
Jirka+Michal supr posádka,Jirka ,,pan závodník"šef teamu super,prostě super team,vstoupím do klubu až ho někdo založísmajlíksmajlíksmajlík
30. 5. 2014 12:3710
0 0
Už jsem se nepřispíval o komentářů snad dva roky, ale teď se nemůžu ubránit. Jsem docela rád, že je teď kolem Jirky takového povyku, ale přátelé, nespadl na nás z Měsíce.Měl jsem tu čest se ním potkávat na pohárových soutěžích a už tam byl extrémně rychlý a bylo jasné, že to je talent par excelence, to čemu já říkám "Pechovského typu".S výborným citem pro rychlost , inteligentní analytik jízdy a nesporně s dobrým porozuměním pro techniku.Tento typ jezdecké individuality podtrhuje to, že při jeho rychlosti á relativně malý počet havárií.
Takže -Jiříku, držím ti moc palce, aby ses mohl posadit do něčeho takového aby ti čeští rejpálci nemohli podsouvat "kosmické auto". Jsi vzorem naděje tohoto krásného sportu, že ti noví "Ášínové" se rodí pořád, akorát si jich možná,dokonce i odborná ,veřejnost všimne velmi pozdě... smajlík
30. 5. 2014 18:2511 Upraveno 18:31
0 0
To je solidní názor smajlík ...Možná, z jiného pohledu, to může i ukazovat něco o úrovni současného závodění, kdy víc těch, kteří zapadají do Vašeho popisu ideálního závodníka rallye stojí na mezích, než sedí v autě. Víme přece snad všichni, že je doba byznysu a ne talentu.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!