27. 5. 2014 07:27 − 2218× − 1

Štajf také ve Slovinsku bronzový

Po skvělém úspěchu, dosaženém v Českém Krumlově, se Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou vypravili do Slovinska na Rally Saturnus.

Po skvělém úspěchu, dosaženém v Českém Krumlově, se Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou vypravili do Slovinska na tamní Rally Saturnus. Potvrdili dobrou formu a podobně jako v jižních Čechách obsadili i v Ljubljaně se svým Subaru Impreza WRX STI třetí příčku absolutního pořadí, tentokrát za dvěma vozy kategorie R4.

Když byla vydána startovní listina 37.ročníku slavné slovinské Rally Saturnus a posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha se v ní objevila se startovním číslem 4, vzal si to celý Subaru Duck Czech National Team tak trochu za závazek a cíl: o čtvrtou příčku v konečném pořadí bychom se měli poprat. Za své hlavní soupeře Štajf s Rajnohou považovali před startem tradiční účastníky tohoto podniku – otce a syna Gassnerovi (u nichž z jednoho sálá nekonečná zkušenost a z druhého dravost mládí), ale také Turka Avciho, který si na vůz Mini S2000 nalepil nejnižší startovní číslo ze všech. Neznámou pak představoval mladý Němec Kössler s dalším vozem Subaru (ve specifikaci R4), lepší výkon než u nás v Krumlově se dal čekat i od Maďara Puskádiho s dalším vozem S2000. Počítalo se samozřejmě i s celou plejádou slovinských závodníků, kteří místní podmínky znají nejlépe.

Soutěž začala krátkou páteční superspeciálkou, kde byly rozdíly na špici minimální. Už tady se ale do čela dostal mladší z Gassnerů se zkušenostmi ze světového šampionátu, který pak s jedinou výjimkou ovládl všechny testy a soutěž se svým vozem kategorie R4 vyhrál. Na první sobotní zkoušce se ale už začalo formovat i pořadí za ním. „Naše posádka vzala úvodní erzetu dne jako první ostré seznámení s novými pneumatikami na suchém a kluzkém asfaltu, František si navíc musel najít rytmus čtení rozpisu, vhodný pro zdejší erzety,“ popisuje Štajf. Byl z toho pro něj nicméně solidní čtvrtý čas, když se kromě obou Gassnerů dokázal dopředu vmáčknout i talentovaný Humar, který Saturnus vyhrál v minulých dvou ročnících. Další dramatické bitvy popisuje pražský pilot: „Následovala rychlostní zkouška Metnaj, na které jsme před pár lety dělali s Michalem Ernstem ve velké rychlosti hodiny, a tak jsem se na ní o to víc soustředil. Zajeli jsme třetí čas a posunuli se před Humara, útok nicméně zahájil i mladý Němec Kössler. Ten byl se svým Subaru ve specifikaci R4 ze všech nejrychlejší při prvním průjezdu dlouhým testem Višnja Gora a po dalším dobrém čase dokonce poskočil nakrátko před nás. Své ambice ale zjevně přecenil. Toužil po našem skalpu a asi chtěl porazit i svého krajana Gassnera staršího, pak ale dvakrát po sobě chyboval a druhé opuštění trati už znamenalo pro jeho slovinské účinkování konečnou. Naše ryze produkční Subaru však předtím s jeho vozem drželo bez problémů krok, a to přestože jsme se vyhnuli všem krizovým situacím. Drželi jsme vysoké tempo až do samotného závěru soutěže a málem se to vyplatilo – zkušenější z Gassnerů byl nakonec v cíli o pouhé čtyři vteřinky před námi. Přestože jsme jej nedostihli a mírně žehrali na náš opatrnější úvod, jsme s konečnou třetí příčkou maximálně spokojeni. Vždyť za námi zůstali Avci i celá místní špička v čele s Humarem.


Foto: Uroš Modlic

Stejně jako v Krumlově z toho pro nás bylo bronzové umístění, stejně jako v Krumlově nejlepší výsledek z mých startů na dané soutěži. Zkušenosti z jižních Čech jsme navíc použili při jedné speciální příležitosti. Už jsme po krumlovském ataku Vaška Pecha věděli, že je třeba na stupních vítězů mít nachystané šampaňské v pohotovostní poloze a na soupeře s ním zaútočit jako první. No a tak stejně, jak byl v Jelence zmáčen Franta Rajnoha, inkasovala teď pro změnu od nás podobný útok spolujezdkyně vítězného Gassnera, tedy Ursula Mayrhofer. Naše auto pak i prošlo důkladnou závěrečnou technickou prohlídkou a pečliví slovinští technici po ní potvrdili, že zcela odpovídá předpisům třídy 3, to mi udělalo na závěrečné tiskové konferenci samozřejmě také radost. Tam se ale probírala i další věc – Gassner junior otevřeně řekl, že FIA by měla přehodnotit svůj předpis o nových pneumatikách, a v tom jsem jej jednoznačně podpořil. Ve Slovinsku jsme s pneumatikami totiž získali velmi negativní zkušenosti. Na suchých tratích se velmi rychle opotřebovávaly a naše auto někdy dojíždělo do cíle rychlostních zkoušek doslova na drátech. A tak nejen, že pneumatiky nedrží tak dobře, jako ty starší – jsou ale také dražší a navíc méně vydrží, zejména na našich těžších produkčních vozech. Dlouhé a technické slovinské rychlostní zkoušky byly i zátěží pro brzdy, a tak závěry nejdelších rychlostních zkoušek, ty byly v kombinaci přehřívajícících se brzd a sjetých, opotřebených pneumatik, což bylo někdy i dost nebezpečné. Ale pro nás naštěstí ve Slovinsku vše dopadlo dobře, dojeli jsme bez potíží do cíle, získali cenné třetí místo a s ním i dost bodů do Evropské rally-trofeje. Myslím, že jsme dobře reprezentovali a také se odměnili dobrým výsledkem našim obětavým mechanikům, kteří teď mají spoustu práce při přípravě hned několika vozů najednou. My už se těšíme do Hustopečí a doufám, že si tam užijeme pěkně souboje s Petrem Hozákem i dalšími našimi piloty produkčních vozů. Snad na Moravě i prodloužíme naši úspěšnou sérii,“ uzavírá Štajf.

Komentářů celkem: 1
27. 5. 2014 23:061
0 0
moc pěkně Vojtoooosmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!