30. 5. 2014 06:01 − 2105× − 0

Tomáš Kostka: Se špičkovým citroënem chci vyhrát!

Automobilový jezdec Tomáš Kostka neměl původně obhajovat prvenství na víkendovém Rallysprintu Kopná.

Automobilový jezdec Tomáš Kostka neměl původně obhajovat prvenství na víkendovém Rallysprintu Kopná. Kostka získal v letošním roce angažmá v závodech na okruzích a v týmu Audi Sport Italia úspěšně startuje v seriálu EuroV8 Series. Vedení týmu nebylo nakloněno myšlence ojedinělého startu v rally, ale nakonec svolilo po přímluvě manažera týmu Emilia Radaelliho, mimochodem vítěze populární barumky z roku 1985 po boku Němce Haralda Demutha. Devětadvacetiletý Kostka osedlá v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty v české premiéře špičkový soutěžní vůz Citroën DS3 WRC a se zkušeným spolujezdcem Miroslavem Houštěm patří k velkým aspirantům na prvenství ve XXII. antiradary.net Rallysprintu Kopná 2014.


Tomáš Kostka vymění pro letošní Kopnou Fiestu WRC za DS3 WRC.

Kostka startoval poprvé s tímto špičkovým citroënem na podniku mistrovství světa ve Francii loni na podzim, kde odstoupil hned na začátku soutěže kvůli poruše na zavěšení kol. Navíc zkušeného spolujezdce Houště postihly během seznamovacích jízd zdravotní potíže, a tak soutěž v okolí Štrasburku absolvoval s Britem Chrisem Pattersonem. „Vůz jsem si tehdy alespoň krátce vyzkoušel, velmi dobře se řídí a jede čistou stopu. Společně s testy jsem tehdy najel kolem tří sta kilometrů a měl jsem velmi pozitivní pocity,“ pověděl Tomáš Kostka na tiskové konferenci ve Slušovicích. Zlínský rodák se představil v rally naposledy na domácí barumce a v letošní sezoně startuje s vozem Audi RS5 v závodech na okruzích v italském týmu Audi Sport. V mistrovství EuroV8 Series mu patří výborná druhá příčka, šampionát pokračuje koncem června v Brně. „Letos jsem v rally neměl vůbec startovat. Byl to docela velký problém, abych dostal od vedení týmu svolení tady startovat. Nakonec šéf týmu pan Radaelli se nechal přemluvit a tým mně start povolil až po vítězství na okruhu ve Vallelunze. Zřejmě to bude můj jediný letošní start v rally, ale samozřejmě mě láká domácí barumka. Jsem velmi rád, že budu ve Slušovicích startovat,“ upřesnil Kostka.

Mediálně oblíbený jezdec přijímá roli největšího favorita letošního rallysprintu ve Slušovicích. „S tak špičkovým autem myslím na vítězství, jiné pořadí v cíli bude pro mě zklamáním. Ale víte, jak to chodí v rally. Přijde jeden defekt a náskok máte rázem fuč. Na Kopné jsou spíše hrbolaté cesty, což nebude pro citroën nic jednoduchého, neboť je laděn spíše na rovnější cesty. Na druhou stranu jsou tady nádherné rychlostní zkoušky, Kopná je rozhodně nejlepší sprintrally v České republice. Čeká nás těžký, ale krásný závod. Už se těším na sobotní start,“ řekl Kostka při setkání s novináři. Stejný vůz Citroën DS3 WRC italského týmu D – Max Racing prožene poslední květnový den v okolí Slušovic rovněž domácí pilot Antonín Tlusťák.


Foto: Zlínský deník

Letošní ročník Rallysprintu Kopná se uskuteční v sobotu 31. května, start proběhne na náměstí ve Slušovicích v 9 hodin, první vůz se objeví v cíli na stejném místě již v 15:19 hodin. Kopná je opět připravena jako tzv. rallysprint na pětníku, start každé rychlostní zkoušky najdeme od centra soutěže ve Slušovicích do pouhých deseti kilometrů. Celkem trať letošní Kopné měří 178,11 km a obsahuje 8 rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích Kameňák, Kopná, Raková a Hvozdná v celkové délce 77,96 km. Další informace naleznete na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!