30. 5. 2014 06:44 − 6111× − 19

Peugeot vyloučit návrat WRC

Ředitel Peugeot Sportu, Bruno Famin, vyloučil návrat do mistrovství světa, říká, že světová série rallycrossu nabízí větší hodnotu.

Ředitel Peugeot Sportu, Bruno Famin, vyloučil návrat do mistrovství světa, říká, že světová série rallycrossu nabízí větší hodnotu. "Současné MS nemá dobrý výhled do budoucna," myslí si Famin. Peugeot letos nasadil do ME nový Peugeot 208 T16 a hned v první soutěži v Řecku na slavné Acropolis díky Craigu Breenovi zvítězil. Na nedávných Azorech dosáhl Kevin Abbring na druhou příčku.

"WRC je vlastně evropský šampionát s dvěma výlety do Jižní Ameriky, to příliš málo definuje svět. Lepší to je v rallycrossu – Argentina, Kanada, Turecko a bude i Rusko – tento kalendář se mi zdá být mnohem lepší. Vidím budoucnost MS velmi složitě," dodal šéf sportovního oddělení francouzské značky se lvem ve znaku.


Peugeot zažil nejúspěšnější období s modelem 206 WRC, z MS se vytratil v roce 2005.

"Chtělo by to alespoň 40 miliónů Euro a na to nemáme rozpočet. A pokud bychom ho měli, stálo by to vůbec za to? Z toho, co jsem slyšel, ani Volkswagen není z návratu do MS příliš šťastný. Kolik let tam asi zůstane?" spekuluje Famin o nespokojenosti německé automobilky, která hned v první sezóně dosáhla na titul. "Především potřebujete promotéra, který dostane rally do televize. To je ale to, co bohužel nikde není vidět," kritizuje Bruno Famin promotéra světového šampionátu. Zdá se tak, že Peugeot o stavbě vozu WRC ani neuvažuje.

Komentářů celkem: 19
30. 5. 2014 08:44
0 0
Nemá být v nadpisu něco jiného?smajlík
30. 5. 2014 10:15
0 0
ač mám rally jako takovou stále za nejvyšší ligu motorsportu, po přechodu Solberga do rallycrossu jsem s o něj začal zajímat a musím říct, že pro diváky je rallycross určitě mnohem přitažlivější a na první pohled napínavější!
30. 5. 2014 10:30
0 0
Už je to tady zase, rally do televizesmajlík Proč všichni mají pocit, že když to není v TV, tak to není ono?
30. 5. 2014 12:01
0 0
Tak hodně štěstí u sponzorůsmajlík Co si budeme povídat, ale 1-2 čínské rally by asi názor trochu změnily, stejně jako zmíněné rusko...
30. 5. 2014 12:51
0 0
Nezměnily. Už se to zkoušelo. Jezdilo se v Číně, jezdilo se v Rusku (IRC). V těch zemích nemá rally tradici, podporu, diváky. Náklady pro týmy obvykle mnohonásobně vyšší. Tím se nic nezachrání. Podívejte se na F1, kde se jezdí. Jen kdo Erniemu zaplatí. Tradiční klasické okruhy s historií se nejezdí. Koho to pak zajímá?
30. 5. 2014 13:18
0 0
Shacki: Myslím, že nejste s makaX69 ve při, myslí to tak, že by změnili názor p.Famina. Ono mezi nami to Turecko a Rusko je od Evropy strasne daleko... Nicmene chapu, ze rallycross je urcite pritazlivejsi a "jednodussi".

A proc porad TV? Asi je to porad nejsilnejsi medium pro reklamu a o to jim asi bezi smajlík
30. 5. 2014 13:36
0 0
Budoucnost je zcela jistě v internetu a obecné interaktivitě. Tam lze udělat strašně moc, zvláště u nadcházející mladé generace. Vem si, jak třeba i parlamentní nebo prezidentské volby ovlivňují vhodné kampaně na internetu. Podle bilboardů se nerozhoduje nikdo, to se ví dávno, to jsou vyhozené peníze. Diskuse v TV jsou o ničem. Ale masy lidí na internetu lze poměrně jednoduše a za levný peníz slušně ovlivnit. Lpět na TV je špatná vize.
30. 5. 2014 13:42 Upraveno 13:42
0 0
To každopádně, ale já si myslím, že je to i v podvědomí lidí. Skrátka když něco není v TV, tak to asi nemá takovou důležitost. Zatím to tak je, i když ta budoucnost je určitě v internetu, ale podle mě nejdříve o generaci déle.
30. 5. 2014 15:05
0 0
Televize, jako zcela pasivní médium, je dogmatem střední a východní Evropy. Počínaje Rakouskem a Německem je "televize" obecně stále méně pasivnější a snaží se zapojit do "hry" (tvorby obsahu) samotného diváka, kterého motivuje už jen fakt, že bude v TV. Situaci podle mého právně to vystihl David Richards, který ukázal na TV jako na "nepružné médium", které diktuje pořadatelům kdy, kde a jak dlouho mají soutěž pořádat. Internet je pružnější z hlediska distribuce natočeného materiálua je i levnější, navíc umožňuje/poskytuje divákům (konzumentům) i doplňkový servis, kterého televize není schopna - live timing, fotky/videa diváků jako doplněk statických kamer promotéra, analýzy, atd. Live nebo ze záznamu, kdekoli, kde je jen trochu rozumné připojení k internetu. Kdo ví, proč promotér, který toto zcela jistě ví, nekoná nic v tomto směru.
30. 5. 2014 17:41
0 0
V rally je mnoho oblastí, kde by se dalo docela těžit. Cena speciálů si myslím, by mohla jít dolů (ne o moc, ale přece) ale i tak by byly auta rychlé, myslím, že R5 jsou toho docela důkazem. V rámci pravidel rozumně zavést body za etapy, aby se vyrušilo kontroverzní pravidlo Rally2/Superrally (body za etapy a celkový výsledek, vypadnutí znamená body za dokončené etapy, ale již ne za celkové umístění), dosáhlo by se taky bojů i v rámci etap apod., mediálně by rally měla co nejdříve své snahy vrhnout na internet, co nejvíce materiálu a komunikace s divákem, fandou atd. dostat tam. Vím, nic nového, ani promyšleného jsem nenapsal, ale myslím, že něco už se musí dít.
30. 5. 2014 20:01 Upraveno 20:05
0 0
Tak, že třeba F1 opustila zaběhlý tradiční okruhy a země, je fakt a snad je to i škoda.. Na druhou stranu, že by přesunem do jinejch destinací ztratila na atraktivitě, či sledovanosti, tak to ani náhodou, spíš naopak. V rally je to to samý. Pojede se tam, kde to pro automobilky bude zajímavý. Čína je pro výrobce strategickej trh. VW(i Škoda) se tam zabydlel už slušně. Když to budou mít výrobci marketingově zmáknuté-a budou o to stát všichni, pojedou tam.
"V rally je mnoho oblastí, kde by se dalo docela těžit": Všechno záleží jenom na tom, jak se dokážou dohodnout výrobci a co je pro každého z nich v jeho vlastním zájmu. Ať jde o auta, o bodování, o destinace, o medializaci. S tím internetem je to zase to samý. Možná nám to někomu přijde zkostnatělý, ale pokud si některej výrobce vyhodnotil, že procpat se do televize, je pro něj v danou chvíli výhodnější, tak o to bude usilovat... a zase jde o společnou dohodu. Internet sice má řadu výhod, oslovuje mladý,... třeba ve volbách(v některejch... kdyby měl takovou moc, tak na Hradě nesedí becherovka) může zabodovat..., ale kdo z mladejch si po sledování internetu teď půjde koupit auto? Automobilky nejsou blbci, aby neměly o tomhle všem dokonalý přehled. Bude to tak, jak ony budou chtít. Uvidíme.
30. 5. 2014 21:34
0 0
Shacki:Můžeš mi jmenovat jeden jediný významnější sport,ve kterém se točí větší peníze a který neběží pravidelně v televizi?Navíc zrovna prezidentské volby vyhrál ožralý vševěd hlavně proto,že mohl v televizi prezentovat svoje sprosté lži.Také si vzpomínám,jak si v debatě s knížetem odmítl sednout a teprve po volbách se ukázalo,v jakém je zdravotním stavu.Pořád ještě platí,že vše,co vůbec stojí za řeč musí být v televizi.
31. 5. 2014 09:21
0 0
Myslíš, že v rally se točí nějaké strašné peníze? Já si to nemyslím. Že vyhraje Zeman volby bylo celkem jasné, protože lidi jsou tadi nasraní na předchozí pravicové vlády, to nemá s TV nic společného. Internet naopak mohl za to, že kníže mu byl hodně vyrovnaný soupeř, což se předtím nečekalo. Ta kampaň tam zabrala a od té doby se všechny strany ve volbách čím dál víc zaměřují na internet.

Ano, možná ještě stále platí, že vše musí být v TV. Ale za rok za dva, za pět? Nejde o to, co je teď, ale co je trendem a co má budoucnost. A kdo tuhle situaci dokáže vhodně využít, ten si bude za pár let pískat.
31. 5. 2014 12:41
0 0
V něčem bych souhlasil,v něčem mám jiný názor.Ale neodpověděl jsi mi,který alespoň trochu významný sport neběží pravidelně v televizi.A automobilky potřebují nějaký mediální efekt hned a ne za pár let.Ale hlavní je,aby rally vůbec někde bylo vidět,jedno jestli na netu nebo v TV.
1. 6. 2014 13:45
0 0
Problem je, ze automobilky uz vnimaji motorsport jako "vsechno nebo nic". PSA vidi, kolik penez lije VW do WRC a je jim jasne, ze takovy rozpocet nikdy nedorovnaji a nebudou mit sanci je porazit. Radsi si kazdy najde svoji kategorii, v ktere muze zvitezit (dakar, APRC (tim tyto dve souteze neminim srovnavat), ...)
1. 6. 2014 13:47
0 0
Původně napsal Dizzy
Problem je, ze automobilky uz vnimaji motorsport jako "vsechno nebo nic". PSA vidi, kolik penez lije VW do WRC a je jim jasne, ze takovy rozpocet nikdy nedorovnaji a nebudou mit sanci je porazit. Radsi si kazdy najde svoji kategorii, v ktere muze zvitezit (dak...
WTCC
1. 6. 2014 15:58
0 0
v mem okoli je "spousta" lidi co televizi vubec nevlastni a nebo kdyz ano tak spis jen kvuli konzoli ale urcite ne kvuli poradum v ni vysilanych, vzdyt skoro vsechno je streamovano online, prijde mi ze ten marketing a pr dela banda prestarlejch kokotu absolutne bez invence, zuby nehty si drzi svoji zidli a davno jim ujel vlak.........
2. 6. 2014 10:32 Upraveno 10:38
0 0
Shacki: bojím se, že tomu tak s tou TV není. Pokud se podíváme na výsledky voleb typicky "internetových stran" (Svobodní , Piráti, atd.), jejich výsledky jsou žalostné (sotva atakují hranici volitelnosti 5 %) ve srovnání s parlamentními stranami, které okupují mainstream (tedy TV, noviny, rádia).
To, že v určité generaci jednoznačně vítězí internet před většinou ostatních médií je sice pravda, ale jedná se z hlediska reklamního trhu o velmi malou a navíc spíš necílovou skupinu (teenageři nekupují moc nových aut). Sice můžeme reálně do budoucna předpokládat, že poměr internetu proti "klasickým" médiím bude růst, ale investor potřebuje peníze teď hned a ne za 10 let. Zvlášť v době, kdy na 2 "postkomunistické děti" připadá v průměru sotva jeden novorozenec včetně započítání různých sociálně závislých...
Proto tedy ten tlak na TV (ale i noviny, rádia...) za strany výrobců. Byla to TV, kdo "udělal" F1, kterou do té doby navštěvovali snad jen známí a příbuzní aktérů.
Že má internet větší budoucnost, než TV, považuji za axiom. Ale momentálně v roce 2014 tomu tak ještě zdaleka není. A je logické, že vloží-li automobilka do WRC nějakých 50 mil. Eur ročně, pak srovná tyto vynaložené náklady třeba s počtem billboardů, promoakcí, mediálních kampaní, product placementem atd., tak ji vyjde účast ve WRC jako přiliš drahá (náklady lomeno počty jednotek díky nim prodaných = příliš vysoké číslo) a nejistá (pravděpodobnost, že vyhraju je dejme tomu dneska čtvrtinová a čím víc týmů ve WRC, tím je samozřejmě nižší).
Rentalibilta vložených prostředků je prvotní. Navíc současné WRC má ještě jeden "drobný" problém: nejde o prezentaci výrobku v klasickém slova smyslu, protože auta nemají nic společného se sériovou produkcí. Tím se dostáváme k paradoxu, že PSA motorsportu vévodil v době, kdy žádal stát o finanční prostředky, aby nemuseli zavírat fabriky. Vztah mezi úspěchy v motorsportu a prodejích nevykázal žádnou, nebo velmi malou, korelaci. To samozřejmě odradí další potencionální zájemce, kteří raději vsadí na levnou agresivní "vymývací" akci typu Hyundai (zaplavení médií množinou klíčových slov). Na rozdíl od rally je to účinnější, nehrozí porážka a poměr nákladů versusu počet prodaných jednotek bude mnohem nižší než u WRC.
Bohužel. Doby, kdy Fiat prodával nejvíc aut v Evropě proto, že uměl prodej podpořit masivní podporou v motorsportu, jsou dávno pryč (Fiat je dnes jednou z méně známých automobilek na chvostu prodejů). Dneska se při koupi nového automobilu pro konkrétní značku na základě úspěchů v motorsportu podle mého odhadu rozhoduje do 5 % zákazníků.
2. 6. 2014 22:39 Upraveno 22:39
0 0
Původně napsal magic
Byla to TV, kdo "udělal" F1, kterou do té doby navštěvovali snad jen známí a příbuzní aktérů.

Tak sorry ale tohle je naprosty a uplny blabol. Tribuny pred TV prenosy F1 byly plne, staci se podivat na dobove obrazky. A to i v mezivalecnem obdobi, dlouho pred vznikem F1. A jezdci jako Nuvolari (pred valkou), Fangio nebo Clark byli narodni hrdinove. Jenze do roku 1968 byly reklamy na autech zakazane, takze se tam nelilo tolik penez.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!