Vlastimil Resl - eWRC.cz
30. 5. 2014 10:20 − 5029× − 2

Svijanským talentem je Lukáš Kubíček

Lukáš Kubíček je přes své mládí výraznou postavou EDDA Cupu.

Lukáš Kubíček je přes své mládí výraznou postavou EDDA Cupu. Jeho talentu si všimli nejen mnozí diváci, soupeři a motorističtí odborníci, ale také ředitel většiny podniků populárního seriálu Roman Linhart a závodník a předseda představenstva společnosti LIF, jíž patří například pivovar Svijany, Tomáš Kučera. Právě především díky těmto dvěma osobnostem se zrodil projekt Svijany Talent a počínaje nadcházejícím podnikem ve Kdyni bude dvacetiletý turnovský pilot usedat do kokpitu lanceru deváté evoluce.

Roman Linhart má za sebou velmi pestrou motoristickou minulost. Několika sezón strávil na sedadle rallyového spolujezdce, kdy četl noty například zbraslavskému Josefu Čermákovi. Poslední roky s precizností sobě vlastní řediteluje většinu podniků seriálu závodů do vrchu EDDA Cup. Nyní se rozhodl využít svých zkušeností a kontaktů a právě v jeho hlavě se zrodil nápad podpořit Lukáše Kubíčka. „Již delší dobu jsem si pohrával s myšlenkou najít a podpořit nějaký nový talent v českých luzích a hájích. Nadějných a dobře jedoucích kluků je u nás mnoho. Těch, předvádějících opravdu kvalitní a vyrovnané výsledky, je však jako šafránu. Jim je potřeba pomoci a podpořit je, jinak se za pár let nebudeme mít na koho koukat. V hledáčku jsem měl dva jezdce. Po rekapitulaci výsledků, osobního nasazení a viditelné vzestupné progrese padla volba na Lukáše Kubíčka. Po rozhovoru s jeho maminkou, která je zároveň manažerkou jeho týmu, jsem ihned dostal zelenou a začal jsem jednat,“ vysvětluje zrod celé myšlenky Roman. „S Tomášem Kučerou a jeho precizním týmem se známe delší dobu. Oslovil jsem jej tedy s nápadem podpory mladého jezdce. Když z mé strany padlo Lukášovo jméno a ujasnili jsme určité věci, okamžitě se vše dalo do pohybu a následovalo jedno jednání za druhým. Musím zde zmínit, že nebýt Tomáše Kučery a jeho neuvěřitelného zájmu a chuti podpořit mladého a nadějného jezdce, nikdy by z mého nápadu nevznikl tento projekt.“

Tomáš Kučera je sám úspěšným závodníkem a letos vyhrál úvodní dva podniky EDDA Cupu v Mostě a na domácím Ještědu v absolutním pořadí i ve třídě E+2000. V ní skončil v letech 2011 a 2012 v celém seriálu druhý, loni jí vyhrál. Zároveň dlouhodobě významně podporuje přední rallyovou posádku Jan Sýkora – Martina Škardová, bojující s vozem Ford Fiesta R5 o nejvyšší příčky sprinterského šampionátu. „Na vrších využíváme různých modifikací soutěžního lanceru deváté evoluce. Při stavbě nového speciálu pro letošní sezónu týmu zbyl polosériový model „devítky“. Ten byl původně určen pro trénování a účast v doplňkových závodech, například Amater Rallye nebo Krušnohorském poháru. Po třetím podniku EDDA Cupu v Telnici došlo z důvodu nesouladu vozu honda s technickými předpisy k diskvalifikaci z třídy N-2000 Lukáše Kubíčka. To je mladý, nadějný jezdec, který svými výkony překvapil již v juniorském věku, kdy trápil své mnohem zkušenější soupeře. Mezi týmy Lukáše Kubíčka a Svijany Racing bylo dohodnuto, že Lukášovi bude poskytnut ne zcela využitý druhý lancer a poprvé tak bude mít možnost vyzkoušet silnou čtyřkolku. Na základě jeho několikaletých závodních zkušeností na vrších s dvoukolkami je to logický vzestup v jeho dosavadní kariéře. Dosavadní dohoda se týká podniků Koráb, Radotín a hradecké RallyShow. Poté vše vyhodnotíme a týmy budou jednat o případné další spolupráci,“ vysvětluje svoji podporu mladého pilota momentální lídr průběžné klasifikace třídy E+2000 a přidává další informace. „Při pohledu na výsledky třídy E1+2000 v předních českých závodech do vrchu, ať už se jedná o EDDA Cup, MMČR nebo Krušnohorský pohár, je zřejmé, že právě upravené čtyřkolky mitsubishi a subaru zpravidla dosahují nejlepších výsledků. Často, zvláště za horších adhezních podmínek, konkurují i takzvaným plackám ze třídy E2+2000. Podobné vozy jsou rovněž stále konkurenceschopné ve špičkových rallyových podnicích. V českých krajích je provoz těchto vozů značně podpořen mnoha schopnými ladiči motorů, výrobci speciálních převodovek a ostatních transmisí, dodavateli podvozků či odlehčených částí karosérie. Špičkově upravené vozy zmíněných značek tak nezřídka přenášejí na čtyři kola až kolem 600HP a 700Nm. Tým Svijany Racing hodlá dosavadní vrchařský model dále vyvíjet zejména, co se týče různých nastavení podvozku a řídících map mezinápravového diferenciálu pro různé typy závodních tratí a adhezní podmínky. S dvěma aktivními jezdci a dvěma vozy by se tento vývoj mohl zrychlit a brzy dospět ke kýženým výsledkům.“

Lukáš Kubíček už absolvoval první testovací kilometry ve čtvrtek na letišti v Hoškovicích, známém z minulých let mimo jiné jako servisní zóna Rally Bohemia. „Jízda s lancerem byla mým prvním svezením se čtyřkolkou. Už po prvních pár set metrech jsem byl uchvácen jejím potenciálem. Během půlhodiny jsem najezdil asi třicet kilometrů. Mokrá trať a nepřetržit déšť vytvořily pro test ideální podmínky. Ze sedadla spolujezdce mě nejdříve instruoval Tomáš Kučera, pak jsme si role vyměnili. Poskytl mi spoustu užitečných rad pro jízdu se čtyřkolkou a turbovým motorem. Dosud jsem totiž pilotoval výhradně atmosférické dvoukolky,“ svěřuje se nováček nejsilnější třídy se svými prvními dojmy a přidává své ambice pro kdyňský podnik. „Koráb patří k mým nejoblíbenějším tratím. Vyhovuje mi svým profilem i rallyovým systémem, který se jede jen zde. Chci začít zvolna, postupně zrychlovat a zajíždět stabilní časy. Především ale chci naplnit důvěru, kterou ve mně Tomáš a Roman vložili a za kterou jim moc děkuji.“

Komentářů celkem: 2
30. 5. 2014 10:24
0 0
Skvělý projekt, slibuji, že si za to dám Svijany navíc smajlík
31. 5. 2014 09:50
0 0
Když si dá každý fanoušek aspoň jedny Svijany, bude podpora větší smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama