4. 6. 2014 20:36 − 1500× − 0

Rajd Karkonoski – komentář

Třetí díl polského mistrovství zavedl o víkendu posádky do Krkonoš na náročné horské cesty.

Třetí díl polského mistrovství zavedl o víkendu posádky do Krkonoš na náročné horské cesty. Na startu samozřejmě nemohl chybět nikdo z předních jezdců, tolik příležitostí k zisku bodů za rok zase nemají. Maciej Rzeznik si od letošní sezóny jistě sliboval více, v úvodní rally ale nový Ford Fiesta R5 hned na první zkoušce poslal mimo trať. Ve Swidnici se už cíle dočkal, ale čtvrtá příčka s dvouminutovým odstupem nebyla nic, na co by měl být pyšný. Pro krkonošský podnik tak Rzeznik přezbrojil na Peugeot 208 T16 R5. Ale i s ním si užil samé strasti, už předsoutěžní test musel předčasně ukončit po havárii. Maďarský tým Tagai Racing Technology dal speciál do ostrého startu do pořádku, ale v první etapě se polský pilot vyloženě trápil. Na vině bylo tradiční tvrdé nastavení podvozku zcela nevyhovující rozbitým středoevropským cestám. Po poslední sobotní zkoušce tak Rzeznikovi patřilo desáté místo za dvěma nejrychlejšími jezdci produkčních vozů. Do cíle etapy už se ale dostat nedokázal, když jej na přejezdu vyřadil tradiční neduh Peugeotu 208 T16 R5, chladič.

Výborně do své oblíbené soutěže vstoupil Tomasz Kuchar, když se svým Peugeotem 207 Super 2000 opanoval shakedown a nejrychlejší čas zajel i na páteční divácké superspeciálce. Na motanici mezi obrubníky se ale musel smířit s tím, že na chlup stejný čas s ním zajel Wojciech Chuchala s Fordem Fiesta R5. Nová polská hvězda jednoznačně opanovala předcházející rally a očividně i tentokrát byla při chuti. Průběh sobotní etapy toho byl jasným důkazem. Chuchala vyhrál takřka všechny rychlostní zkoušky, pouze v té poslední se blýsknul Kuchar. Maximálním nasazením v závěru etapy pilot Peugeotu reagoval na útoky ze strany Grzegorze Grzyba. Pilot Škody Fabia Super 2000 se od začátku držel na třetím místě s minimálním odstupem, který před závěrem etapy činil už jen 2,9 sekundy. Kuchar si chtěl ale svou pozici a body za ní uhlídat a to se mu díky velkému nasazení povedlo.

Maciej Oleksowicz za volantem dalšího Fordu Fiesta R5 první etapu zakončil těsně za stupni vítězů. Před nedělní částí vyhlašoval útok na bednu, ale z toho nakonec sešlo. Nejrychlejší trojice pokračovala ve velkém nasazení a Oleksowicz na ně jednoduše neměl. Své umístění před znovu skvěle jedoucím Lukaszem Habajem s Mitsubishi Lancer EVO IX R4 si každopádně udržel. Největší atrakcí druhého dne se stal započatý duel mezi Kucharem a Grzybem o druhé místo. Pilot Škody začal pomaleji, ale už po druhé nedělní zkoušce se svým útokem uspěl a dostal se před svého soupeře. V předposlední zkoušce Grzyb svůj útok ještě vystupňoval a vytvořil si náskok 9,2 sekundy. Takový rozdíl by napovídal, že už bylo o rozložení pozic na bedně rozhodnuto. Kuchar ale zbraně nesložil, posledními osmadvaceti kilometry prolétl ve velkém stylu a nakonec si druhou příčku o 1,6 vteřiny vzal zpět. Atraktivní duel za zády nikterak nemusel znepokojovat Chuchalu, který si k sobotnímu triumfu přidal i vítězství v nedělní etapě a hlavně triumf celkový.

Výsledky ze soutěží polského šampionátu naleznete na stránkách ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama