Ondřej Plšek - eWRC.cz
8. 6. 2014 21:49 − 1977× − 6

Dvacáté vítězství Sebastiena Ogiera

Volkswagen získal desáté vítězství v řadě, loňský mistr světa vykročil za obhajobou.

Sebastien Ogier vyhrál Italskou rally, upevnil své vedení v čele mistrovství světa a zároveň zajistil Volkswagenu desáté vítězství v řadě. A k tomu tým ještě kompletně ovládl Power Stage, což se mu dosud nepovedlo. Poslední rychlostní zkoušku nevyhrál ale Sebastien Ogier, nýbrž Andreas Mikkelsen, následován Jari-Matti Latvalou a zmíněným Francouzem.

Na Power Stage neuspěl Mads Ostberg, ale to mu bylo v danou chvíli vcelku jedno. Udržel totiž za zády s náskokem deseti sekund Jari-Matti Latvalu a druhým místem zaznamenal nejlepší výsledek letošní sezóny. Finský jezdec s třetím místem spokojen nebyl, závěrečný útok na Ostberga mu nevyšel, dle vlastních slov už to pneumatiky nezvládly.

Po boku staronového spolujezdce dojel čtvrtý Andreas Mikkelsen, nejlepší Fordem v cíli byl pátý Elfyn Evans, který se oproti loňsku o jedno místo zlepšil. Jezdci s Fiestami WRC pak obsadili další tři místa v pořadí, šestá příčka patří Martinu Prokopovi před Henningem Solbergem a Robertem Kubicou.

Devátý dojel Lorenzo Bertelli a vyhrál tak hodnocení WRC2, jeden bod za desáté místo si odváží Khalid Al-Qassimi, pro kterého to byl třetí letošní start v mistrovství světa.

Italská rally se příliš nepovedla týmu Hyundai. V první etapě zničil svůj vůz Juho Hänninen, technické problémy zpomalily Thierryho Neuvilla a Hayden Paddon byl ve druhé etapě stažen týmem, aby nepoškodil motor i20 WRC.

Kompletní výsledky Italské rally najdete jako vždy na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 6
9. 6. 2014 13:32
0 0
Hyundai je úplně v řiti. Moje negativní prognózy se bohužel neukázaly jako liché. Přitom občas se blýskne...snad bude v příštím roce to auto lepší. VW jasná dominance, to samé Ogier.
9. 6. 2014 16:32
Upraveno 16:35
0 0
Kdeže. Je jasné, že jezdci z výpadků nejsou nadšení. Neuville ukopne spoiler, Sordo řízne kapotou... Emoce. Po soutěži už se vyjadřují reálně, Sordo nezapomene zdůraznit dík za šanci, kterou dostal. Rychlost auto má hodně slušnou už teď. Uražená kola jsou dneska už uražená a ne upadlá. Na jednom sobotním skoku I 20 letěla nejdál-nevím kdo z nich to byl-možná z toho mohly rezultovat i nějaké pozdější potíže... Občas se, ale zapomíná, že Hyundai vyvíjel auto 3x kratší dobu než Volkswagen. Přitom i POLO mělo první rok řadu vcelku nemalých potíží a objevují se občasně i nyní-tak jako i u ostatních. Nesouhlasím ani s myšlenkou, která zazněla ve včerejším PP-že by pro vývoj vozu Hyundai prospěl příchod zkušeného jezdce-s narážkou asi na Hirvonena. Ty potíže jezdec nevyřeší-to je věc konstruktérů. Šéfové od Hyundai před sezonou jasně řekli, co si od téhle sezony slibují, opakovaně mírnili přehnaná očekávání a zdůrazňovali, že jsou pořád ještě na začátku! dobré cesty. Až se někteří čílili za přehnaný alibizmus. Nevynášejme předčasné soudy, nebuďme zklamaní a počkejme si na druhou polovinu sezony, resp tu příští. Jinak opět nádherná a velenáročná soutěž s celou řadou krásných momentů a pozitivních zjištění. Klobouček před všemi! A samozřejmě díky EWRC za tradičně perfektní servis a ČT a MEDIASPORTU za zprostředkování přenosů a sestřihů!!smajlík
10. 6. 2014 13:37
Upraveno 13:39
0 0
milín60: jenomže do vývje VW je nutné zejména započítat i Škoda Motorsport, na jejíž výsledcích a vozidlech VW stavěl. A tam bylo už setsakramentsky něco odjeto, takže VW – na rozdíl od Hyundai – nezačínal z nuly, ale z hotového auta.
Krom jedné – nyní tedy už vlastně dvou (i když ta druhá by se asi počítat neměla) – značky je obvyklé, že se auto v první sezoně teprve vyvíjí, a ne, že vítězí. To je naopak čistě výjimečné.
Naopak bych tedy Hyundai viděl velmi pozitivně, dílčí výsledky jsou výborné a závažné technické nedostatky se u nich vyskytují v míře menší, než běžné. Ač tuto značku upřímně nenávidím z důvodu agresivní a neuvěřitelně hloupé reklamní kampaně, její účinkování ve WRC je třeba vzdát hold (byť samozřejmě s tím, co prodávají a jak, to nemá společného nic).
10. 6. 2014 17:40
Upraveno 17:42
0 0
Tak to naprosto souhlasím, včetně toho, že know how Škodovky VW jistě přišel vhod-včetně toho zkušebního-zalétávacího roku s Fabiema. A z mého příspěvku je to zřejmé. Však i třeba Latvala a lidi z vedení týmu VW uznali s oceněním, co Hyundai v tak krátké době dokázal... ale taky poznamenali, že je ještě čeká hodně práce... A to je ten rozdíl oproti různejm narážkám a odsudkům od různejch nahycovanejch diskutérů...smajlík Jo a k těm závadám-taky mi přijde, že jsou mnohem míň závažný-než třeba právě u toho POLA v prvním roce...
10. 6. 2014 18:45
0 0
Nechci nikoho hanět ani vyzdvihovat, jen jaké mělo Polo wrc závažnější závady, než Hyundai? Vím jen o ruční brzdě (vzduchové). To praskání ramen u Hyundai je přeci závažnější ne?
12. 6. 2014 15:20
0 0
Jj., ta brzda je zlobila řadu měsíců-Ogier kvůli ní přišel mj.o vítězství v Argentině proti Loebovi-když vyjel v tý hluboký kaluži v pravý zatáčce-a byl pěkně naštvanej-právě proto, že to zlobilo dlouho. Jinak tam byly diferenciály, spojka(asi sladění transmisí), posilovač řízení, myslím, že ty ramena zesilovali taky, dobíjení-řešili druhým akumulátorem. Možná toho bylo víc-už si nevzpomenu. Mezi sezonama zase vylepšovali další věci. No a na příští rok už nemluví jenom o úpravách, ale taky rovnou o celém novém autě.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama