Dvacáté vítězství Sebastiena Ogiera
Sebastien Ogier vyhrál Italskou rally, upevnil své vedení v čele mistrovství světa a zároveň zajistil Volkswagenu desáté vítězství v řadě. A k tomu tým ještě kompletně ovládl Power Stage, což se mu dosud nepovedlo. Poslední rychlostní zkoušku nevyhrál ale Sebastien Ogier, nýbrž Andreas Mikkelsen, následován Jari-Matti Latvalou a zmíněným Francouzem.
Na Power Stage neuspěl Mads Ostberg, ale to mu bylo v danou chvíli vcelku jedno. Udržel totiž za zády s náskokem deseti sekund Jari-Matti Latvalu a druhým místem zaznamenal nejlepší výsledek letošní sezóny. Finský jezdec s třetím místem spokojen nebyl, závěrečný útok na Ostberga mu nevyšel, dle vlastních slov už to pneumatiky nezvládly.
Po boku staronového spolujezdce dojel čtvrtý Andreas Mikkelsen, nejlepší Fordem v cíli byl pátý Elfyn Evans, který se oproti loňsku o jedno místo zlepšil. Jezdci s Fiestami WRC pak obsadili další tři místa v pořadí, šestá příčka patří Martinu Prokopovi před Henningem Solbergem a Robertem Kubicou.
Devátý dojel Lorenzo Bertelli a vyhrál tak hodnocení WRC2, jeden bod za desáté místo si odváží Khalid Al-Qassimi, pro kterého to byl třetí letošní start v mistrovství světa.
Italská rally se příliš nepovedla týmu Hyundai. V první etapě zničil svůj vůz Juho Hänninen, technické problémy zpomalily Thierryho Neuvilla a Hayden Paddon byl ve druhé etapě stažen týmem, aby nepoškodil motor i20 WRC.
Kompletní výsledky Italské rally najdete jako vždy na serveru eWRC-results.com.
Krom jedné – nyní tedy už vlastně dvou (i když ta druhá by se asi počítat neměla) – značky je obvyklé, že se auto v první sezoně teprve vyvíjí, a ne, že vítězí. To je naopak čistě výjimečné.
Naopak bych tedy Hyundai viděl velmi pozitivně, dílčí výsledky jsou výborné a závažné technické nedostatky se u nich vyskytují v míře menší, než běžné. Ač tuto značku upřímně nenávidím z důvodu agresivní a neuvěřitelně hloupé reklamní kampaně, její účinkování ve WRC je třeba vzdát hold (byť samozřejmě s tím, co prodávají a jak, to nemá společného nic).