Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
14. 6. 2014 00:11 − 3294× − 7

Fast Freddy se každý rok vrací do Yper s novou motivací

Freddy Loix nebude ani letos chybět na startu Ypres Rally a bude se snažit rozšířit svou sbírku vítězství na číslovku devět.

Jestliže se podíváme na galerii vítězů nejprestižnější belgické soutěže – Ypres Rally, tak nalezneme nejvíce vítězství u Freddyho Loixe, který zde triumfoval již osmkrát a letos se pokusí získat vítězství s pořadovým číslem devět. Až za Fast Freddym figurují jména legend belgického rallysportu Roberta Droogmanse či Patricka Snijerse, kteří oba dokázali tuto soutěž ovládnou čtyřikrát. Poslední tři Loixovy vítězství jsou spjaty s vozem Škoda Fabia S2000 a stejným náčiním bude pilot disponovat i letos. Oproti loňsku absolvuje s tímto vozem celý domácí mistrák a v jeho polovině je ve vedení s náskokem pěti bodů na Holanďana Hermena Kobuse.

Jsi osminásobný vítěz Ypres Rally. Můžeš letos přidat v pořadí deváté?

Myslím, že ano, ale nebude to snadné. Mám sice zkušenosti, ale všichni můžeme vidět, jak rychlé jsou vozy R5 – jsou hodně rychlé a to může být problém.

Jak jsi připravený na svůj 17. start na této soutěži?

Letos se cítím více připravený než vloni, protože tehdy jsem jezdil domácí šampionát s Fordem Focus WRC a do Fabie S2000 jsem přesedl jenom na jeden podnik. To nebylo jednoduché, ale letos jsem už s Fabií odjel čtyři soutěže v Belgii a situace je tedy mnohem lepší než vloni.

Může být problémem, že už nejsi členem továrního týmu Škod motorsport?

Nemám tovární auto, je to vůz Bernarda Munstera, ale pořád je to poslední evoluce auta, což je nejdůležitějším faktorem.

Ypres Rally letos slaví 50. výročí. Co to pro tebe znamená?

Znamená to, že pořadatel funguje již padesát roků na velmi dobré úrovni. Pokaždé jsou na startu k vidění fantastická auta a fantastičtí jezdci a letos tu bude navíc muzeum. To přivede do Yper lidi, kteří chtějí shlédnout obrázky a historii posledních padesáti let.

Pokud by jsi měl vybrat svůj nejoblíbenější moment z historie rally, co by to bylo?

Pro mě to je ročník 1996, kdy jsem poprvé dokázal vyhrát tuto soutěž, což bylo také mé první vítězství s Toyotou Celicou. Samozřejmě, že jsem Ypres Rally sledoval od mala a vždy si pročítal jména vítězů jako Henri Toivonen a další podobní borci. Ale když jsem sem přijel poprvé s vozem skupiny A a dokázal zvítězit, od té chvíle jsem věděl, že když to dokážu jednou, tak to zvládnu znova.

Thierry Neuville řekl, že v Ypres Rally nemůžeš být poražen. Jaký z toho máš pocit?

Když o mě jezdci z Mistrovství světa mluví jako o favoritovi, tak to něco znamená. Já se tak cítím každý rok, dokonce i když jsem nejel s vozem S2000, každý stále říká, že Freddy je v Yprách nejrychlejší. Z toho mám dobrý pocit.

Co tě každoročně láká k návratu do Yper?

Je to vždy motivace navíc, která mě každý rok lehce tlačí k tomu, abych se do Yper vrátil a zkusil tady vyhrát zase v následujícím roce.

Když vezmeme v potaz tvé zkušenosti a množství úspěchů na této soutěži, existuje ještě prostor pro zlepšování se nebo je to o tom, že prostě každý rok jeden líp než všichni ostatní?

Dnes už jezdím trochu jinak, samozřejmě, že více uvolněně. Každý rok je bonus a každý návrat do Yper je bonus. Vím, kde mohu jet naplno a kde musím občas dávat pozor. To mi dává sílu navíc k tomu, abych zůstal klidný, ale stále dokázal zaútočit v ten správný moment na té správné zkoušce.

Zdroj: ircseries.com

Komentářů celkem: 7
14. 6. 2014 11:041
0 0
Fast Freddy smajlík. Lappiho tipuji taky vysoko, asfalt mu jde,..
15. 6. 2014 13:312
0 0
tady budou mit R5 vyhodu jako nikde jinde. Freddy bude mit hodne co delat.
15. 6. 2014 18:483
0 0
Původně napsal Dizzy
tady budou mit R5 vyhodu jako nikde jinde. Freddy bude mit hodne co delat.

Můžeš tu výhodu konkretizovat...?
15. 6. 2014 19:294
0 0
R5 jsou už dnes rychlejší a navíc mají větší krouťák.
15. 6. 2014 22:125
0 0
Uvidíme. Pro mě je S2k pořád větší závoďák, než R5. Zvlášť tady.
15. 6. 2014 23:086
0 0
Souhlasím. Ať žije Ačko! Jinak Loix je rychlý v každém autě.
15. 6. 2014 23:247
0 0
.. samozrejme kroutak ... lidove receno. Hlavni je, ze ma kvuli restriktoru k dispozici temer konstantni vykon ve velkem rozsahu otacek (stejne jako WRC). A navic i ten maximalni vykon je vyssi nez u S2000. To je to idealni na pomale vyjezdy a dlouhe rovinky Ypru. Ma samozrejme i nejake slabiny, protoze to ma byt daleko levnejsi auto. Nakonec asi bude nejvetsi slabinou spolehlivost.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!