Italská rally zůstane na Sardinii
FIA vyzvala pořadatele Italské rally k přesunu soutěže na pevninu. Ti to ale odmítají a mají v plánu ponechat tento podnik na Sardinii i příští rok. Přitom letošní hlavní změna, kdy došlo ke změně centra soutěže z Olbie do Alghera, nevzbudila zrovna příliš nadšení. K tomu se úvodní rychlostní zkouška uskutečnila v přístavu v Cagliari, které leží na zcela opačném konci ostrova. Posádky tak musely absolovat přejezd o celkové délce 500 kilometrů kvůli speciálce, která ani neměřila 1,5 kilometru a celá se jela na asfaltu. A velká část z nich tento přejezd absolvovala ještě zcela zbytečně, protože kvůli divákům byla rychlostní zkouška předčasně ukončena.
"Když jsme se rozhodli, že pojedeme v Cagliari, tak jsme nepočítali s více než 10 tisíci fanoušky," řekl ředitel soutěže Antonio Turitto autosport.com. "Ale pak v noci jich bylo 40 tisíc – kdybyste mi řekli před soutěží, že jich bude tolik, tak bych vás prohlásil za blázny. Nečekali jsme to." Příliš nadšení nevzbudila mezi jezdci ani sobotní etapa, která se vyznačovala hlavně dlouhými spojovacími úseky a čekáním. I proto by Kris Meeke proti přesunu nic neměl: "Z mého pohledu se jedná o pěknou soutěž, ale organizace nebyla zcela na úrovni. Soutěž by se měla vrátit do Sanrema a Toskánska, tam by to mohla být skvělá rally."
O přesunu ale Antonio Turitto neuvažuje: "V Sanremu bych rád pracoval na přípravě rally, ale ve městě na ní není místo." Jenže s názorem ředitele soutěže tak nějak nesouhlasí manažerka mistrovství světa v rally. "FIA neustále tlačí na návrat soutěží na pevninu, to je naším cílem. Sanremo už jednu soutěž má, takže ve městě nějaké místo být musí…." dodala Michele Mouton.
Na straně druhé považuji právě Rally San Remo za jednu z nejhezčích soutěží a spolu s Francií a Monte patřily vždy k mým jednoznačným zlatým hřebům sezony.
Ostatně, jak již zde poznamenal shifty, šotoliny (a často nerozenatelné vzájemně) je v šampionátu až až (čímž se také rally vzdaluje reálnému životu).