20. 6. 2014 20:14 − 1317× − 0

ELE Rally – komentář

Holandský šampionát v březnu odstartoval v Emmeloordu a od té doby cestoval po všemožných destinacích okolních zemí.

Holandský šampionát v březnu odstartoval v Emmeloordu a od té doby cestoval po všemožných destinacích okolních zemí, aby se v půlce června vrátil zpátky domů. Pátý podnik šampionátu tak byl teprve druhým na území Holandska. Nejednalo se však o nic menšího než jednu z největších tamních soutěží slavící letos své padesátileté výročí, ELE Rally. To s sebou přineslo i zájem posádek se speciály WRC, které letos jakoby se z tohoto mistrovství vypařily. Trojice mohykánů ale nehodlala dopustit, aby se na pódiových příčkách jubilejního ročníku ELE Rally objevili „nějací jezdci“ produkčních vozů. Jeroen Swaanen si zase po roce půjčil Citroën C4 WRC a po testovacím podniku ve Vlámsku šel do boje. Erik van Loon už s Fordem Fiesta WRC letos jednou v rámci domácího mistrovství startoval, ale belgické tratě mu moc štěstí nepřinesly. Úřadující mistr Bob de Jong je ze zmíněné čtveřice nejaktivnější, když pro něho ELE Rally představovala už čtvrtý letošní start.

Nikoho tedy nemohlo překvapit, že právě pilot Mitsubishi Lancer WRC05 odstartoval nejrychleji a ze čtyř zkoušek kratičké páteční etapy pro sebe rozhodl hned tři. Swaanen se také radoval z dílčího triumfu, ale pouze z jednoho a jeho odstup už činil 19,4 sekundy. Druhý den ráno ale pilot C4 zavelel k útoku a během dvou zkoušek snížil své manko na polovinu. Následně začala mezi ním a lídrem rally opravdová bitva, ve které si nedarovali ani metr trati. Po dobu dlouhých osmi zkoušek se rozestup mezi oběma borci prakticky vůbec nezměnil a před RZ 15 činil 10,6 sekundy ve prospěch de Jonga. Černého Petra si nakonec vytáhnul Swaanen a v RZ 15 a 16 zazdil veškeré šance na vítězství. Nejprve svůj Citroën poslal do hodin a pak se ještě povozil plotem jednoho nebohého Holanďana. Z deseti sekund bylo rázem čtyřicet a do cíle zbývalo odjet poslední čtyři testy. Tam se už nic zásadního neudálo a dramatický souboj o vítězství tedy nakonec vyhrál de Jong. Zmíněný cíl nepustit na pódium nikoho bez WRC třetím místem splnil van Loon. Nejvíce bodů si ale do domácího šampionátu nepřipsal ani jeden z nich, stovku bral až čtvrtý Piet van Hoof s produkčním Mitsubishi Lancer EVO X a stal se novým lídrem šampionátu.

Stav šampionátu: 1. van Hoof 390, 2. Koenderink 300, Brouwer 260, 4. van Ballegooijen 260, 5. Toprek 205, 6. Heijstek 155

Výsledky tohoto podniku zařazeného do holandského mistrovství naleznete na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!