24. 6. 2014 07:15 − 1259× − 0

V Hustopečích dominoval Adam Kobliha

Třetí podnikem Ropro Clio R3 Czech Trophy by ACI 2014 byla Agrotec Petronas rally Hustopeče.

Třetí podnikem Ropro Clio R3 Czech Trophy by ACI 2014 byla Agrotec Petronas rally Hustopeče. I tentokrát byli hlavními kandidáty na prvenství Josef Peták a Adam Kobliha. Na tratích mezi vinicemi ovšem na rychlost Adama Koblihy nikdo neměl a valašský pilot se posunul do čela průběžné pohárové klasifikace.

Hustopečské náměstí přivítalo čtyři vozy Renault Clio R3, na které čekalo deset rychlostních zkoušek rozprostřených do necelých dvaceti hodin čistého času. Začínalo se v pátečním podvečeru čtyřmi testy, zbytek obstarala sobotní část závodu.

Hned od úvodních kilometrů bylo patrné, že Adam Kobliha je na specifických tratích, se šotolinovými pasážemi, jako „ryba ve vodě“. Od začátku nasadil velmi rychlé tempo, které stačilo nejen na pohárové vedení, ale také na prvenství mezi „dvoukolkami“. Ve stejném duchu pak se staronovým navigátorem Karlem Žáčkem pokračovali i v sobotu a nakonec dokončili soutěž na prvním místě mezi vozy s jednou poháněnou nápravou (s více než minutovým náskokem) a samozřejmě jako vítězná posádka třetího závodu ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI. Kobliha se Žáčkem navíc obsadili osmé místo absolutně.

„Máme za sebou nejlepší závod s tímto autem. Před startem jsme udělali několik změn, které se určitě vyplatily a promítly do naší jízdy. Clio tím pádem výtečně fungovalo, mohl jsem se na něho maximálně spolehnout. Parádní bylo svezení na šotolině. Pouze na prvním Starovickém okruhu nám začal vynechávat motor, ale asi to bylo kvůli čidlu váhy vzduchu, které jsme vyměnili a následně se to už neprojevilo. Z výsledku mám obrovskou radost, přece jen se stále učíme a musíme se přizpůsobovat soutěžím. Hustopeče totiž měly úplně jiný charakter než předchozí podniky, přesto se nám podařilo vůz optimálně nastavit. Vítězství samozřejmě patří celému týmu a všem lidem, kteří nám pomáhají,“ komentoval první letošní pohárový triumf Adam Kobliha.

Josef Peták s Alenou Benešovou tentokrát na moravské jezdce nestačili. Navíc je v posledním testu závodu zradil motor renaultu, který je připravil i očekávaný bodový zisk. Výpadek je proto odsunul v pohárovém hodnocení na druhou příčku. „Po celý závod mě handicapovalo zranění levé ruky, které jsem si způsobil na sajdkárkrosu. Měl jsem problémy vůz ovládat, proplétat se retardéry, případně rychle zareagovat na nějakou krizovou situaci. Navíc to bylo hodně bolestivé. Tomu odpovídalo naše tempo,“ popsal smolař Josef Peták.

Z nejlepšího letošního výsledku se tím pádem mohli radovat Martina a Vlastimil Daňhelovi. V poháru obsadili druhé místo, ve třídě 5 skončili třetí. Díky získaným bodům se posunuli i na třetí příčku ROPRO Clio R3 Czech Trophy by ACI.

„Hustopečský závod se mi moc líbí. Jsou zde technické i rychlé úseky, jede se po panelech, na šotolině, uskákaném i hladkém asfaltu, nahoru dolů mezi vinicemi. Prostě tam najdete vše, co by takový závod měl mít. I z tohoto důvodu je hustopečská soutěž hodně těžká a jsem ráda, že jsem konečně poprvé spatřila její cíl. Navíc se letos poprvé jelo na suchu, což jsem si přála a mohla jsem postupně poznávat clio i v těchto podmínkách. Škoda jen obrovské penalizace, kterou jsme ´chytili´. Důvod ale nebudu raději sdělovat, protože jinak bychom museli s tátou roztrhat licence,“ komentovala hustopečský výsledek v cíli opět usměvavá Martina Daňhelová.

Čtvrtou pohárovou posádkou na startu byli Michal Kravec s Josefem Králem. Jejich renault ale pronásledovaly technické problémy, proto nedokončili ani úvodní etapu a ve druhém dni definitivně skončili kvůli problémům s brzdami v RZ7.

„Hustopeče charakterizovala dominance Adama Koblihy, ale rovněž urputný boj Pepy Petáka se svou zraněnou rukou. Nakonec ho o vybojované druhé místo připravila technika v posledním testu. Naopak nejlepší letošní výsledek zaznamenala Martina Daňhelová. Smolařem se stal i čtvrtý účastník Michal Kravec, kterého zradilo clio v obou hustopečských dnech,“ komentoval výsledky promotér ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2014 Zdeněk Pekárek.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!