Štajf mezi vinicemi slavil další prvenství ve třídě

Letošní Rally Hustopeče přinesla další úspěch v podobě páté příčky celkového pořadí pro posádku Vojtěch Štajf – František Rajnoha.

Letošní Rally Hustopeče přinesla další úspěch Subaru Duck Czech National Teamu v podobě páté příčky celkového pořadí pro posádku Vojtěch Štajf – František Rajnoha. Díky tomu jí nadále patří pozice v nejlepší čtveřici průběžného pořadí národního šampionátu i Evropské rally-trofeje.

Hlavní letošní prioritou Vojtěcha Štajfa a Františka Rajnohy je zdárné plnění reprezentačních povinností na podnicích Evropské rally-trofeje (ERT). Na domácí tratě se proto dostávají spíše výjimečně, a to zejména při soutěžích zařazených kromě domácího šampionátu také do výše zmíněného evropského seriálu. Nicméně už nedávná českokrumlovská rally ukázala, že Štajf s Rajnohou jsou ve velmi dobré formě. Obsadili na jihu Čech třetí příčku, a když stejné umístění zopakovali při slovinské Rally Saturnus, těšili se všichni týmoví příznivci také na červnové vystoupení modrobílého Subaru Impreza WRX STI. Jeho kolbištěm byla Rally Hustopeče, kde se opět prolnul seriál ERT s Mezinárodním mistrovstvím České republiky. Posádce Subaru Duck Czech National Teamu bylo přiděleno startovní číslo 5.

„Startovní číslo se nám líbilo, usoudili jsme už před startem, že právě takovéto umístění by pro nás mohlo být odpovídající metou,“ popisuje pražský pilot své předstartovní pocity. „Byli jsme realisté a věděli, že k věnci z Krumlova nám trochu dopomohla i smůla soupeřů – nic podobného jsme jim samozřejmě už nepřáli. Naopak jsme se moc těšili na zopakování souboje se závodníky, jedoucími v naší kategorii produkčních vozů. A právě boj s Hozákem a Fryczem byl pro nás pravým kořením hustopečské soutěže – jak se ukázalo, oba oproti našemu minulému souboji zrychlili, takže to i pro nás znamenalo ještě vyšší stupeň soustředění a nasazení. Uvědomoval jsem si to už před startem, a asi právě díky přemotivovanosti jsem hned do prvního prudšího odbočení na trati nestihl zatočit. Motor navíc na chvíli zhasl, takže v součtu s couváním a novým rozjížděním jsme soupeřům už v úvodu věnovali dobrých deset sekund k dobru. Samozřejmě mne to trochu rozhodilo a udělal jsem vzápětí i pár dalších chybiček, pak jsem si ale uvědomil, že takhle by to nešlo a uklidnil se. A jak další vývoj soutěže ukázal, bylo to jedině správně.

Na druhé rychlostní zkoušce jsme zajeli druhý nejlepší čas ve třídě a řekli si, že zkusíme ještě trochu zrychlit. Na trojce se nám to opravdu povedlo a Poláka Frycze jsme udolali o víc jako třináct sekund, bohužel Petr Hozák odstoupil a my se s ním porovnávat už nemohli. Dostali jsme se o pár vteřinek do vedení kategorie produkčních vozů, nicméně polská posádka v závěru páteční a v úvodu sobotní etapy dokázala opět náš náskok snížit pod nicotné tři sekundy. Protože jsme věděli, že sekci uzavírá okruhová zkouška č.7, která je náročná na brzdy i převodovku, vsadili jsme na nasazení vysokého tempa raději již při RZ6. Rozhodně se to vyplatilo a náš zisk téměř osmi sekund se pak pro zbytek soutěže ukázal být rozhodující. Ve zbytku soutěže jsme ho již kontrolovali a před závěrečným testem byli vpředu o víc jak dvanáct vteřin, takže jsme se opět mohli pyšnit postem nejrychlejšího vozu značky Subaru na trati, opět samozřejmě na pneumatikách Pirelli. V celkovém pořadí z toho rezultovala pátá příčka, což bylo v konkurenci speciálů R5 a S2000 asi maximum možného.

Jsem tedy s naším výsledkem naprosto spokojen, cenné body z Moravy nás posunuly už na třetí příčku průběžného pořadí seriálu ERT a trochu překvapeně jsme v cíli zjistili, že jaksi nad plán nám přibývá i hodně bodů v rámci MMČR – a tak přestože jsme zatím absolvovali jen dvě soutěže ze čtyř odjetých, patří nám v rámci národního šampionátu průběžná čtvrtá příčka. O to víc mne mrzí, že nebudeme startovat na nadcházející Rally Bohemia. Původně jsem sice mladoboleslavskou soutěž ani neměl v plánu, trochu jsem ale snil o tom, že se na svou srdeční soutěž vydám se starším modelem N11, se kterým jsem tam slavil v roce 2005 vítězství. Bohužel týmovému kolegovi Danovi Suchému se hustopečská soutěž nepovedla a onomu autu trochu ublížil. No a protože v našich dílnách teď je spousta práce na veteránech, já se v červenci vydám s hatchbackem do Bulharska a zbylé dva vozy budou v přípravě na Krkonoše, tak zkrátka nebude s čím Bohemii jet,“ uzavírá Vojtěch Štajf.

Onboard z průjezdu důležité RZ6 se nachází na adrese: www.mediasport.cz

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!