Ondřej Plšek - eWRC.cz
25. 6. 2014 00:16 − 5669× − 15

Walter Röhrl: Pitstop ve WRC? Blbost!

Na tiskové konferenci k rakouské Ennstal Classic se dvojnásobný mistr světa vyjádřil k možným změnám v mistrovství světa v rally.

Dvakrát se stal mistrem světa, do dnešní doby platí za jednoho z nejlepších jezdců historie rallysport. Řeč je o Walteru Röhrlovi, který se na tiskové konferenci rakouské Ennstal Classic vyjádřil k možným změnám v mistrovství světa v rally. Uvedený rozhovor přinesl web motorline.cc.

Waltere, co si myslíš o nápadu zavést v mistrovství světa v rally zastávku v boxech?

To už mám dávno za sebou. V roce 1983 jsme něco takového provedli na rychlostní zkoušce. Prvních 20 kilometrů jsme jeli na slickách, ale na zbývajících šest kilometrů jsme nazuli hřebíky. A i když jsme u každého kola museli povolit pět šroubů, tak jsme na výměnu kol potřebovali 42 sekund. Protože jsme vyvinuli takový přístroj, který povoloval všech pět šroubů najednou. Tak jsme navzdory zastávce v boxech zajeli nejrychlejší čas.

Ptám se: Je zavedení zastávek v boxech správnou myšlenkou ke zlepšení mistrovství světa v rally?

Ne, to je prostě jen blbost. Rallysportu se odebírá vše, co ho vlastně rallysportem dělá, jezdci hrají čím dál tím menší roli. Dříve vyhrál ten jezdec, který stál nejdéle na plynu.

Člověk má pocit, že lidé z mistrovství světa přemýšlí dle principu: Formule jedna je úspěšná, chceme být taktéž úspěšní – co má formule jedna, co my nemáme? Má zastávky v boxech, takže je chceme taktéž…

Ano, přesně – přijde mi to prostě zvrácené. Naši zastávku jsme tehdy v roce 1983 udělali spíše z nouze, ale že vůbec někdo vážně přemýšlí o zavedení výměny pneumatik na rychlostní zkoušce, to je zkrátka k smíchu. A to ani nehledím na s tím spojené vysoké náklady – jak má něco takového vůbec vypadat? Kde bude místo na to, aby všechny týmy vyměnily pneumatiky? Jen si představ to s tím spojené riziko, když se budou hekticky měnit pneumatiky. Chybí už jen zavedení zastávky na dotankování….

Mistr světa Sebastien Ogier si nedávno stěžoval na špatnou propagaci mistrovství světa, dle něj je televizní zpravodajství slabé a hodné zlepšení….

To nemohu posoudit, dosud jsem nic z toho v televizi neviděl, protože zpravidla chodím spát před půlnocí.

V jednom rozhovoru s motorline.cc jsme se Sebastiena Ogiera ptali, jak by mělo vypadat ideální soutěžní auto. Řekl, že by přivítal více PS, agresivnější optiku a lepší zvuk.

Původně existoval sportovní vůz – tedy auto, se kterým se provozuje motorsport, které dle toho i vypadalo a i tak znělo. Pak ale přišly továrny a marketing – a s nimi názor, že je třeba se přiblížit sériovým vozům. Také si myslím, že je obdivuhodné jak rychle projíždí současná wéercéčka zatáčkami, ale od pátého rychlostního stupně to je na uspání.

Ogier jel ve Spielbergu jako host v Porsche Supercupu – a měl vcelku potíže…

V Porsche Supercupu se nesmíš zúčastnit závodů na normálních okruzích, protože tam ti pravidelní účastníci ujedou. Ale v Monaku, na městském okruhu, kde trať lemují zdi, můžeš jako jezdec z rally dobře držet krok. Když jsem jel v Porsche Supercupu v Monaku v roce 1993, tak jsem musel nechat vyhrát Mikku Hakkinena, byl jsem o to požádán – nevadilo mi to, v tréninku jsem mu řekl, ať prostě jede za mnou a sleduje mojí stopu, pak závod vyhraje. Já dojel druhý.

Komentářů celkem: 15
25. 6. 2014 06:081
0 0
Naprostý souhlas,pořád má myšlenky v pořádkusmajlíksmajlíksmajlík
25. 6. 2014 07:132
0 0
To je řízek. Světovou rally by ve FIA měli řídit lidi jako on.
25. 6. 2014 07:453
0 0
Chtěl jsem napsat: "Je to řízek"!, ale to už mi vzal Vojta. Takže jinak, je to prostě ŘÍZEK smajlík Dělat z rally formuli 1 je blbost a smíchy jsem se potrhal, jak říká, že rally v TV neviděl, protože chodí spát před půlnocí... Svatá pravda!
25. 6. 2014 08:354
0 0
tenhle Němec, na rozdíl od jistého AS v minulosti, má rozumné názorysmajlík Takhle by ale měli mluvit a přemýšlet nad tím lidi, co se o ten sport starají.
25. 6. 2014 08:575
0 0
tohle milín nerozchodí, nebo je ten Bavorák taky nějakej ten: "Českej koumes co ví dopředu přesně co a jak bude a jak to bude fungovat-na hovno"? smajlík PS: v uvozovkách to je milínův citát
25. 6. 2014 09:006
0 0
Na stejném webu je i rozhovor s S. Ogierem, kde na otázku, co říká na "zastávku v boxu" kvůli výměně gum, odpovídá:" Už ta samotná myšlenka zní absurdně. Myslím, že teď máme řešit důležitější problémy."
25. 6. 2014 09:087
0 0
yarda: Ogier? Nojo další internetovej tlachal smajlík
25. 6. 2014 10:498
0 0
Odpovědi 2 a 4 jsou všeříkající, Walter boduje... smajlík
25. 6. 2014 13:389
0 0
Má v hlavě srovnáno, pan jezdec. Souhlasim na 100% smajlík
25. 6. 2014 13:4810
0 0
A kdo vlastně vymýšlí všechny ty "nápady na oživení rally"? Já měl zato, že to jsou i rally jezdci... Jinak ty zastávky někde na návsi - třeba 40 doprovodů, plus diváci, to může být fakt mazec!
25. 6. 2014 14:0211
0 0
Možná by se Röhrl a zdejší diskutéři spíš měli zamyslet,proč je rally v TV někdy po půlnoci,resp.v Německu někdy kolem roku 2010 nebyla v TV vůbec.I když poslední dobou se to přece jen zlepšuje.
25. 6. 2014 19:3112
0 0
Milín to rozchodí, no problem. Walter Röhrl je skutečná persona rallysportu. Ovšem má i lehce kontroverzní výroky, které si občas odporují. Ale o to nejde. Rozumím tomu, že tradičním fanouškům tenhle návrh jde proti srsti. Jenže rally potřebuje nějaký nový impulz. V rámci motorsportu lehce pokulhává. Netvrdím, že tohle je ten správný recept, jak přitáhnout nové diváky. Není to samozřejmě ani nutnost, měnit kola na RZ. To jde na přejezdech. Bylo by to jen zpestření-podívaná pro diváky-snadno nabídnutelná do TV, internetu. A myslím, že by to mělo docela slušnej náboj. Rozumím tomu tak, že by to bylo jen pro auta WRC. Možná by nebylo od věci, aby se to týkalo jen továrních týmů. Pravidla pro tenhle diváckej pitstop by se jistě dala vymyslet,upravit tak, aby to splňovalo, bezpečnost, regulérnost-spravedlivost pro posádky. Někdo tady zmiňoval, co s tím, když by někdo naklepl blatník, ohnul osu-to nevím. Ale nějaké řešení, jak to ošetřit by se jistě našlo-konkrétní posádka by dostala třeba průměr z pitstopů, penalizaci, nevím. A námitky, že by na to potřebovali "letiště"? Jeden kombík pro každý tým by musel stačit. Tam se 2-4 mecháni, 4 kola a potřebný vybavení vejdou. I ta některými fandy nepřijatá dřívější kvalifikace-shak, mohla plnit i druhý účel-být přenášená live. Krátká zkouška, auta jela několikrát-snadné zvládnout.Využito toho nebylo. Kvalifikace ve F1, WTCC(?), možná i v motorkách(?) a možná dalších disciplínách, je takhle "prodaná". Když to projde-neprojde, svět se nezboří.smajlík
26. 6. 2014 11:3613
0 0
Konečně udeřil hřebíček na hlavičku někdo, o kom nelze říct, že je to "jen další internetový tlachal". A jeho komentář k TV přenosům? Geniální! Pořád posloucháme nářky, jak se rally málo (špatně, nedostatečně) prezentuje v TV, jak je malá sledovanost atd. atd. Inu když napíšu do programu, že sestřih bude ve 22:30 a místo toho v daný čas dávají aerobik, který se poněkud protáhne a tak sestřih z rally prostě nedaj, nebo ho posunou na 3:45 ráno, tak se moc nelze divit, že se na to nikdo nekouká. Pokud si pamatujete, tak svého času na Eurosportu dávali rally až po kulečníku, nebo pokeru, většinou hluboko po půlnoci. To se sice dost zlepšilo, ale zas takový oheň to taky není.
26. 6. 2014 16:4414
0 0
Tak ono je předně potřeba rozlišit dvě věci! Sestřih a přenos. No a o přenosy-ve slušným čase- se v poslední době snažeji. Ne vždycky a ne všude se to daří ve kvalitě, jako to bývá třeba na fotbalovým stadionu nebo okruhu F1. Jenomže tyhle změny taky chtějí nějakej čas na domluvu a zrealizování. Musí s tím být svolní pořadatelé těch soutěží-což může být problém-páč každej už má zajetej nějakej svůj formát. A musí se domluvit všichni-aby si na to mohli diváci u TV zvyknout. Psal jsem to-divák chce mít " svůj řád". Že si ve středu večer pustí telku a je tam Liga Mistrů, ve čtvrtek má Evropskou ligu, v určitej čas má hokej, domácí fotbal, víkendový pozdí večery má třeba ten golf, v neděli ve 14 má F1 nebo Moto GP, no a třeba se naučí, že v poledne má PS z rally. A aby to navíc bylo i koukatelný-a nejen pro současný fanoušky-proto ty PS, proto asi i ten pitstop. No a samozřejmě s tím v první řadě musejí být svolný ty televize. A zase, museji se domluvit všechny-resp. ty, který o to mají zájem. A musí jich být dopředu tolik nasmlouvanejch, aby se to vůbec vyplatilo vyrobit-protože to taky někdo musí celý zacálovat! TV musí ovšem mít záruku, že PP budou pravidelně v nějakej určitej čas-programový schémata se asi nedělají z tejdne na tejden. A jednorázovky nemají smysl-pro nikoho! Proto musí být ta pravidelnost-aby si na to i divák navykl, že dostane pravidelně "svou dávku". Jenomže pro ty TV je to taky velkej risk. Protože sportů, který se tlačeji do televize(a platěj si za to!!)-a v tomhle atraktivním čase, je spousta. A TV pořád je a dlouho ještě bude nejdůležitější médium. A k těm posunům nočních sestřihů-chtěl bych vědět, kdy se to posunulo kvůli záznamu(PP?) aerobiku?! A kdy se to posunulo o víc, než 5?! hodin? Buď naběhl nějakej posun-možná v řádu minut, desítek minut už dlouho před tím kvůli jinejm PP, nebo třeba v noci se protáhne PP z americkýho golfu-což je jasný, že má před záznamem z rally(nebo záznamem čehokoliv jinýho) přednost(sponzoři atd). Takže fajn, kritizujme, ale věcně a fakticky! Jinak jsou to zase jen takový prázdný kecy českejch věčnejch nespokojenců. A sledovanost-ta se musí budovat-tu nikdo nikomu nenařídí. Takže věřím, že si ČTV(i sponzoři programu!)vyhodnocovala různý průzkumy... a asi VELKOU roli v tom sehrála i popularita a sledovanost tohoto webu!!smajlík
bdX
26. 6. 2014 17:3315
0 0
Jednička s vestičkou smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!