Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
26. 6. 2014 11:26 − 2108× − 3

PČRR: V jihomoravských vinicích nejrychlejší Horák

Po Kopné pokračoval Pohár ČR v Hustopečích, kde se posádky zapojily do dění druhé – sobotní etapy.

Ke svému druhému letošnímu zápolení se účastníci Poháru ČR sešli v Hustopečích, kde stejně jako v minulých letech absolvovali sobotní etapu. O stoupající oblíbenosti jihomoravského závodu i mezi posádkami s vyššími startovními čísly zajisté svědči i to, že letos se na start v rámci PČR postavilo o 5 soutěžních dvojic více než loni a zakusit atmosféru zkoušek vinoucích se mezi vinicemi přijely i dvě posádky, které obvykle startují mezi sprintery a jak s Horákem, tak s Řehákem se muselo počítat v boji o příčky nejvyšší. Navázat na úspěch ze Slušovic chtěl jistě i Hladík, zaostávat za soupeři určitě neměla v plánu ani trojice velmi rychlých pilotů Paldus, Macháček a Kovář.

O tom, že soutěž posádky láká, svědčí například slova Švece, který po delší době znova usedl na levou sedačku: "Hustopeče mám hrozně rád. Celou sezónu 2014 mitfáruju Honzovi Pilařovi ve sprintech a Pavlu Steinerovi v MČRHA a tak jsem s radostí využil volný soutěžní víkend a znovu usedl za volant soutěžního auta. Po více než roce." Soutěž se líbila i Kovářovi: "Jedeme domů unavení, ale spokojeni. Rychlostní zkoušky v Hustopečských vinicích jsou náročné. Často se na nich mění rytmus, rychle úseky střídají technické pasáže a do toho měnící se povrch asfalt a šotolina. Opravdu náročná soutěž."

Když se podíváme na dění na první zkoušce, tak se potvrzují slova z úvodu, když na prvním testu vyhrál Horák, který si zkoušel Peugeota 208 R2 namísto obvyklé Fabie R2. Když přidal vítězství i na druhém a třetím testu, tak do servisu v polovině soboty přijížděl na vedoucí příčce s lehce přes půl minuty na druhého Řeháka. Za pilota Civicu se na bronzový stupínek po RZ3 posunul Hladík, který se probojoval před Palduse Ten litoval zkrácení úvodního testu soboty: "Ráno jsme si vyzvedli před šestou hodinou prováděcí ustanovení a naštěstí jsme zjistili že je RZ1 pouze zkrácená, sice o maximegózně pěknej úsek v lese na úzké cestičce a pak šotolině, ale aspoň nebyla zrušená úplně. Odstartovali jsme krátce před obědem do RZ1, kde jsme začali v normálním tempu, až první úsek šotoliny kde jsme auto rovnali 300 metrů až do zúžení před plot.".

Mezi výše jmenovanou dvojicí byl rozestup 6 sekund a o moc (12 desetin) nezaostával ani pátý Macháček. Jak soutěž a přípravy na ní probíhaly už popisuje jeho spolujezdkyně Petrová: "Po náročnej Kopnej, ktorá skončila nad naše očakávania, sme sa na Hustopeče tešili. Predsalen je to krásny kraj – krásna šotolina, milí ľudia a výborné víno. Pár dní pred odchodom sme zistili, že nám tečie servo, a tak sme upadli do menšej depky a skúšali dať veci do poriadku. Nepodarilo sa to úplne, ale aj tak sme sa rozhodli, že odštartujeme, veď čo… prinajhošom by si Tomáš len trošku zaposiloval za volantom:) Z erziet sme mali celkom dobrý pocit a počas prvých štyroch nás nič zásadné neprekvapilo."

Půl minuty nazpět následoval Kovář, který si užil menších problémů se stěrači. "Do první RZ jsme vstoupili slušným časem a sekundovali v naší třídě Hladíkovy se Swiftem. Na RZ2 jsem v technickém úseku ulomil páčku na ovládání stěračů a přitom je zapnul. To by nebylo zas až tak nic hrozného, jenže mě se začalo honit hlavou (stěrače jdou na sucho a začínají se zpomalovat, spálí se motorek začne to hořet?) a to byla ty chyba. Přestal jsem poslouchat diktát Toma a vyrobil jsem dvě chyby, kde jsme museli couvat a tím jsme ztratili cca 30s. Pak už jsme se soustředili na to neudělat další chybu a udržet druhé místo ve třídě a 6.celkově v PČR. To se nakonec zdařilo."

Odpoledne soutěž pokračovala ve stejném duchu jako před servisem skončila, protože Horák přidal další tři vyhrané rychlostní zkoušky a stylem start – cíl v Hustopečích zvítězil o necelé tři čtvrtě minuty před Řehákem, který po celou dobu držel stříbrný post. Tohle umístění, ale pilota žluté Hondy mrzet nemuselo, jelikož Horák nebodoval, stal se vítězem právě on. Na třetí příčce soutěž dokončil Hladík, který si připsal další důležité body v boji o celkové vítězství. Za posádku soutěž zhodnotil spolujezdec Krajča: "Do Hustopečí jsme se těšili. Na začátku nám bylo jasné, že k absolutnímu vítězství bude na těchto specifických tratích našemu motoru chybět výkon, takže jsme se chtěli poprat o třetí místo, což se nám nakonec povedlo. Zvlášť s Tomem Paldusem s Jirkou Mařatkou to byl krásný souboj. Do naší jízdy jsme dávali maximum a těší nás i podpora fanoušků, kteří dokáží ocenit naši snahu, porážet silnější vozy."

Čtvrtou příčku vybojoval Paldus, jenž opět těsně bojoval s Macháčkem: "Po prvním servise jsme zjistili že na tom nejsme zle, ale mohli bychom trochu přidat, mezi námi a Machoněm byla snad již tradičně necelá 1 sekunda rozdílu, tak jsme na to zkusili trochu přitlačit. Zadařilo se a lehce jsme se vzdálili, ale stále jsme byli na dostřel. Myslím že s Machoněm a Lůcou je to mezi námi pěkný sport.:-) Dopadla to jak to dopadlo a nakonec z toho byla krásná bedna. Hustopeče jsou zatím nejhezčí soutěží, která mi připomíná Rally Deutschland, kde sem se byl podívat naposledy v roce 2006."

Pátý dokončil Macháček, který měl na RZ5 krizovku na šotolině, ze které ale posádka i auto vyšlo v pořádku. Více už spolujezdkyně Petrová: "Až kým neprišiel predposledný Kurdějov, kde sme schytali krizovku. Na šotoline pred pravým odbočením sa naša Mladica roztancovala a my sme nevedeli kde je sever. Našťastie sa jej ušlo len trocha trávy do šusplechu a „pristáli“ sme v správnom smere, takže sme ani nestratili veľa času. V poslednej erzete sa s nami rozlúčil pravý držiak kapoty, a tak sme tŕpli, aby sa neuvoľnil aj ten druhý. Ten ale statočne vydržal, takže sme výhľad na trať nemali obmedzený. V závodoch sa stávajú ale aj oveľa horšie veci, a preto keďže sme došli aj my, aj auto v poriadku, hodnotíme Hustopeče veľmi pozitívne."

Šestou příčku a druhou ve třídě SA1 si z jihomoravských vinic odváží Kovář, sedmý dokončil Pernica, tři desetiny k lepší příčce chyběly osmému Vavříkovi. Devátý dojel na cílovou rampu v Hustopečích Knápek, který o pouhé dvě desetiny porazil hokejového mistra světa Kubu. Náročný závěr soutěže si užil Švec, který musel poslední dva testy odjíždět na pomalém defektu: "Sobota byla ovšem dokonalá! Spolupráce s Verunkou Havelkovou, se kterou jsem jel vůbec poprvé, je naprosto fantastická. Nenechali jsme se vyvést z míry ani pomalým defektem, na kterém jsme museli odjet poslední dvě vložky, protože rezerva v kufru byla nějakým zázrakem prázdná. I s rizikem odstoupení jsme zkusili na poloprázdné pneumatice zatáhnout a podařilo se nám udržet skvělé 2. místo ve třídě SA3, o kterém jsem ani nesnil. Vzhledem k mým mitfárovským povinnostem neplánujeme letos další pohárový start. Nicméně příští rok budu v Hustopečích zas. Mimochodem, chtěl bych vyseknout hlubokou poklonu organizátorům za promptní řešení potíží s trasou závodu. Musela to být bezesná noc."

Rally Hustopeče – PČRR
1.Michal HorákPeugeot 208 VTi R21. SA238:32,3
2.Matěj ŘehákHonca Civic Type-R1. SA3+43,4
3.Jiří HladíkSuzuki Swift GTi1. SA1+1:23,4
4.Tomáš PaldusŠkoda Felicia Kit Car2. SA2+1:36,8
5.Tomáš MacháčekHonda Civic VTi1. V2+1:56,5

Kompletní výsledky z Rall Hustopeče naleznete jako obvykle na webu eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 3
26. 6. 2014 13:31
0 0
Hezké povídání a také hezké závodění! Všem klukům z PČRR fandím! smajlík jen nerozumím dvěma věcem-proč někdo s nejnovějším autem R2 jede v PČRR ? a druhá věc-jaký je rozdíl mezi Hondou Civic VTi ve třídě SA2 a V2?
26. 6. 2014 15:04
0 0
Obecně Véčka jsou volnější úpravy.
26. 6. 2014 20:46
0 0
Původně napsal Jgaluska
Hezké povídání a také hezké závodění! Všem klukům z PČRR fandím! jen nerozumím dvěma věcem-proč někdo s nejnovějším autem R2 jede v PČRR ? a druhá věc-jaký je rozdíl mezi Hondou Civic VTi ve třídě SA2 a V2?

Odpověď na první dotaz - http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=24633&title=poharove-hustopece-ovladl-michal-horak
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!