29. 6. 2014 09:31 − 2463× − 4

Když vše do sebe zapadá

Adam Kobliha. Jméno, které bylo během minulého víkendu velmi často skloňováno.

Adam Kobliha. Jméno, které bylo během minulého víkendu velmi často skloňováno. Jezdec, který dokázal díky své trpělivosti a píli zvítězit v klasifikaci dvoukolek, Clio Cupu i třídě 5 a obsadit skvělé osmé místo absolutně. Součást týmu, který připravuje živnou půdu a nejlepší pozici pro jeho růst a výsledky. To vše představuje mechanizmus, který stejně jako v hodinkách do sebe musí dokonale zapadnout. A v Hustopečích zapadlo.

Samotný výsledek se rodil ještě daleko dřív, než při samotném závodě. Základním stavebním kamenem byla změna spolujezdce. K Adamovi se vrátil bývalý parťák Karel Žáček, se kterým získal titul mistra republiky ve třídě 9 v sezóně 2012. Karel je zkušeným spolujezdcem a do auta vnesl pohodu a rozvahu. Své udělal i předzávodní test, kde Adam úročil poznatky z posledních dvou soutěží. Jako nepatrná by se pak mohla jevit i změna dodavatele pneumatik. Jednalo se o čtyři klíčové věci, které zásadně ovlivnily průběh následující rally. Více k tomu již sám jezdec: „Před závodem jsme udělali několik změn, které hodnotím kladně a měli na můj výkon zásadní vliv. Po domluvě s Peťou se ke mně vrátil Kája, se kterým jsme se velmi rychle dostali do potřebného souznění. S týmem jsme pak zapracovali na autě, konkrétně na brzdách, podvozku a změnili jsme značku pneumatik. Tyto změny mají za následek naše zlepšení. Měl jsem 100 % důvěru v auto a cítil jsem se velmi klidně. Před závodem jsme si všechny změny odzkoušeli na testu a to nám také pomohlo dostat se brzy do toho správného tempa.“

Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče je nejmladší soutěží šampionátu a letos se zde jelo již po desáté. Jubilejní ročník se rozprostíral na jižní Moravě okolo vinařských oblastí. Velkým dílem byla trať vedena po prašných obslužných cestách, cestičkách a díky pěknému počasí se dal očekávat velký příval diváků natěšených na velké smyky a severský styl jízdy. Adam Kobliha s Karlem Žáčkem mají tento styl jízdy v krvi a zdejší střídavý profil trati jim náramně vyhovoval. Nachystáni na tuto prašnou exkurzi byli s číslem 16.

Páteční etapa čítala celkem čtyři testy rozdělené do dvou měřených úseků. Hned na úvod byla nachystána více než sedmnáctikilometrová zkouška, do níž vlétl nejrychleji právě Adam, a to o 16,1 sec před největšími konkurenty Smékalem a Petákem. Na druhé RZ pokračoval ve stejném duchu a jeho náskok narostl po první páteční sekci o necelých 25 sec. Tento stav se jistě nelíbil dosavadnímu lídrovi dvoukolek Smékalovi a po třetím testu ztrátu nepatrně snížil, závěr dne však patřil posádce Kobliha – Žáček, kteří se usadili na čele o 21,8 sec.

„S prvním dnem jsme byli s Kájou velmi spokojeni a jízdu jsme si spolu nesmírně užívali. Měli jsme z pátečního výkonu velmi dobrý pocit. Auto fungovalo dle mých představ a já se mohl soustředit pouze na svůj výkon. Je pravda, že naši soupeři byli trochu indisponování. Pepa měl problémy s rukou, Egon zase s brzdami, tak to jistě mělo vliv na časový odstup,“ hodnotil pátek Adam Kobliha.

Druhý závodní den bylo na pořadí 8 zkoušek ve dvou úsecích a před Adamem Koblihou byl jasný cíl – nepolevit v tempu a dovézt auto do cíle na prvním místě. Tomu také odpovídala první ranní sekce, kde na všech třech testech nenašel přemožitele a vytrvale sbíral vteřinky, teď už jich bylo takřka 42 na druhého Smékala. V RZ8 byl nejrychlejší Josef Peták, i přes bolavou ruku bojoval dál, jenže v poslední zkoušce smolně odstoupil na poruchu motoru. To už měl Adam Kobliha otěže pevně v rukou a nikdo jej přímo neohrožoval. Vyhrál přesvědčivým náskokem 1 min a 9 vteřin. Mohl tak oslavit letošní první triumf mezi dvoukolkama a zároveň v Clio Cupu. Za pozornost stojí i krásné osmé místo absolutně.

„Sobota se vyvíjela ve stejném duchu a vše fungovalo na jedničku, pouze po první okruhové zkoušce nám ke konci začal vynechávat motor, ale nebylo to nic významného a kluci to odstranili. Vlastně nemám, co bych k tomu dodal, vše šlo naprosto přesně po vytyčených kolejích a neměli jsme žádný problém. Mám z celé situace obrovskou radost, nešlo nám primárně jen o výsledek, ale o to, aby celé soukolí pracovalo bezchybně, to se povedlo a výsledný čas je následkem správných kroků. Pevně věřím, že se nám na to podaří v okolí Mladé Boleslavi navázat,“ okomentoval usměvavý Adam Kobliha a doplnil, čí že je to také zásluha: „Velké poděkování patří celému našemu týmu, v čele s Mojmírem a Mirkem, Kájovi, klukům v servise za perfektní přípravu auta, partnerům, bez kterých bychom tohle nemohli prožívat, fanklubu a všem fanouškům za super podporu. Děkuji také i sobě.“

Navrátilec na sedadlo spolujezdce Karel Žáček po závodě zářil nadšením a svůj pocit okomentoval těmito slovy: „S Adamem jsme sice nezávodili nějakou dobu, ale v podstatě jsem od něj nikdy neodsedl, na závodech naše posádky spolu trávily veškerý volný čas a občas jsme spolu byli trénovat. Takže to netrvalo dlouho a po shakedownu jsme už byli zase skvěle sehraní. Už při testu nebo při seznamovacích jízdách šlo vidět, že vše bude klapat a vládla velká pohoda. Od roku 2012 jde vidět, jak se Adam posunul. Bere celý tento sport velmi vážně a uzrál, i tohle mi dodávalo pocit klidu. Nebylo potřeba jej nikde krotit, ani v servisu, ani na trati. To ale neznamená, že není třeba dál makat, hned po závodě jsme vyhodnotili pár věcí a popracujeme třeba právě na rozpisu, který je nutné zjednodušit. Před samotným závodem pro mě byla hlavní motivací Top Ten, vždycky jsem tam chtěl být a nikdy se mi to nepovedlo. Zároveň jsem věřil, že můžeme být první ve dvoukolkách. Egon s Pepou jsou velmi silní soupeři a věděl jsem, že se pojede ve velkém tempu, bez prostoru na chyby. Nerad prohrávám, takže jsem proto ze svého pohledu udělal maximum. Naši soupeři měli problémy, ale i přesto jsme nepolevili, protože by pak bylo blízko k nějaké chybičce. Když se vrátím do doby, kdy jsme jeli s Hondou, tak jsme takovou taktiku volili vždy, zkrátka od začátku až do konce pořád naplno, s nasazením a bez nějakého velkého taktizování. A přesně tak to bylo. Mě to bavilo moc a vítězství ve dvoukolkách i osmé místo bylo pro nás zasloužené. Už se nemůžu dočkat Bohemky. Díky Adamovi za skvělý víkend a mým dvěma největším fanynkám, které mám doma – manželce a dceři.“

Nadšený z výsledku byl pochopitelně i šéf týmu MRS Mojmír Juříček: „Další závod sezóny naší práci nastavil zrcadlo a jsem moc rád, že kluci dokázali všechnu energii do toho vloženou zúročit. Jde vidět, že Adam ví co dělá a provedené změny se projevily na celém týmu. Příchod Karla, byl příchodem zkušeného spolujezdce a zároveň pohodového člověka, kterého znám již dlouhé roky. Jeho profesionální přístup a chuť pracovat se podepsala na celkovém fantastickém výsledku. Z mého pohledu spolupráce naší posádky fungovala naprosto skvěle. Během závodu se vyskytly na autě drobné problémy, kdy museli mechanici vyměnit dva snímače, ale nijak to neovlivnilo výsledek a vše ostatní šlapalo jak má. Výsledek z Hustopečí je odměnou pro mě, pro posádku i pro naše mechaniky. Je před námi však další těžký závod a byl bych velmi rád, kdybychom potvrdili, že takovéto výsledky nejsou jen ojedinělou záležitostí.“

Před Adamem Koblihou a Karlem Žáčkem je nyní start na legendární Rally Bohemia 11. – 12.7 2014. Konkurence bude v plné síle a Egon Smékal, či Josef Peták rozhodně nebudou chtít darovat ani centimetr trati. Před námi je jistě pěkná podívaná.

Komentářů celkem: 4
29. 6. 2014 18:28
0 0
Růst Adama Koblihy sleduji už dlouho a těší mě, že stále pokračuje. Na Hustopečích byla pro mě tato posádka jedním z nejpříjemnějších překvapení.
29. 6. 2014 19:01
0 0
My dobře věděli, proč jsme ho vybrali na slavnostní představení posádek před startem Rally Šumava - Adam je hvězda na vzestupu smajlík
29. 6. 2014 20:54
0 0
Fantastický výkon smajlíksmajlík
1. 7. 2014 09:50
0 0
Ano, je vidět jeho růst, což je dobře a na Hustopečích bylo znát, že má vedle sebe zkušeného spolujezdce. Věří, že se posune dál a bude se opravdu objevovat mezi Top.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!