Daniel Porazil - eWRC.cz
19. 3. 2004 00:00 − 2274× − 0

Tahák Bohemie? Vinec v protisměru!

Do startu letošní RALLY BOHEMIA zbývá stále ještě několik dlouhých měsíců, avšak o tom, jak nesnadné je uspořádat takovou soutěž, si letos již potřetí povídáme s ředitelem podniku Zdeňkem Bělou.

Do startu letošní RALLY BOHEMIA zbývá stále ještě několik dlouhých měsíců, avšak o tom, jak nesnadné je uspořádat takovou soutěž, si letos již potřetí povídáme s ředitelem podniku Zdeňkem Bělou.>

Soudě dle nadpisu dozná druhá etapa Bohemky zásadních změn…
V prvé řadě je třeba si uvědomit, že byť máme základní kostru soutěže jasně definovanou, neustále hledáme tu nejoptimálnější variantu. Jde o to, že podoba tratě se nám dosud mění v závislosti na tom, jak rozhodnou obecní úřady v místech, kudy vede trať, jak rozhodnou ministerští úředníci. Cílem je postavit soutěž jako kompaktní celek zajímavý pro jezdce a diváky. Musíme brát ohled také na to, aby i pro samotné jezdce byla naše soutěž ekonomicky výhodná, především co se přejezdů a délky rychlostních zkoušek týče. To je také důvod, proč neustále pracujeme na boleslavské etapě, která byla podle některých Vašich kolegů stereotypní až notoricky známá. Dnes už se jeví jako jisté, že kultovní erzetu Vinec – Sklasko opravdu pojedeme v protisměru. Další tradiční test Bezdědice – Březovce odjedeme v delší variantě, tedy něco kolem 20ti km. Otázka třetí rychlostní zkoušky je zatím otevřena, dosud hledáme vhodnější variantu než úsek Sezemice – Mohelnice.

Mnozí ale namítnou, že otočení RZ do protisměru není nová trať?
Průjezdy jednotlivými obcemi vlastně zůstávají, jen následují v opačném pořadí, ale vše ostatní – itinerář, bezpečnostní plán a podobně – bude zcela nové. Ve skutečnosti jde opravdu o novou zkoušku. Konec konců, nebyla to RALLY BOHEMIA, která v minulosti otáčení rychlostních zkoušek do protisměru vydávala za novou trať. Myslím si, že toto může být cesta, jak zabránit stereotypu a soutěž tím tak oživit. Rozhodně se tím budeme i nadále zabývat do budoucna.

Množí se hlasy, že vozy kategorie WRC, Vám pořadatelům, prodraží soutěž. Budete upravovat výši startovného?
Už to tu padlo několikrát, vozy A8 startují odděleně od zbylých tříd a jedou si tak svůj vlastní závod. Nám pořadatelům z toho vyplývá povinnost připravit dvoje zvláštní ustanovení, separátní ředitelství, sbor komisařů, téměř vše musíme zajistit dvakrát. To soutěž protahuje, a ta je pak finančně nákladnější. Co se startovného týče, tak na Šumavě je jednotný vklad 16.000 Kč, pokud vím, na Bohemii 18.000 Kč. Nad rámec této částky nemáme možnost se dostat, resp. řády nám to nepovolují. O něco vyšší startovné bude mít Barum rally, cca 25.000 Kč, ale výše startovného se v Mistrovství Evropy pohybuje kolem 1.500 € (cca 50.000 Kč, pozn. red.) Jen pro Vaši představu, celková částka za startovné představuje na RALLY BOHEMIA asi 20% rozpočtu soutěže.

Na základě těchto údajů se nabízí srovnání našich největších soutěží, které jsme pro naše čtenáře, ale i pro Vás připravili. Jak na Vás srovnávaná kritéria z loňského roku působí?

Srovnání se samozřejmě nebráníme, a to tím méně, že dnes víme, že RALLY BOHEMIA 2004 se opět přiblíží velkým a uznávaným soutěžím Mistrovství Evropy. Co se délky erzet týče, budeme jen asi o 30 km kratší než Barum rally. Obě soutěže trvají tři dny, průměrná délka vložek je také velice podobná. Obtížnost rychlostních zkoušek a zajištění podniku, to ať posoudí jiní.

Děkuji za rozhovor.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!