Ondřej Plšek - eWRC.cz
2. 7. 2014 10:33 − 4723× − 6

Nespokojenost s Rajdem Polským

Pořadatel Polské rally nesouhlasí s kritikou své soutěže, kde někteří jedinci vyjádřili nespokojenost s harmonogramem tohoto podniku.

V mistrovství světa v rally začala letní přestávka, ale stále se mluví o Polské rally. Ta je totiž kritizována kvůli harmonogramu, zrušeným zkouškám a i osmnácti hodinovým pracovním dnům. Výlet do Litvy se totiž vůbec nepovedl, pátá rychlostní zkouška byla zkrácena ještě před začátkem soutěže, sedmý a osmý měřený test pak musel být zrušen kvůli nesjízdnosti trati, kdy se po prvním průjezdu vytvořily tak hluboké koleje, že auta nemohla projet. V Litvě se tak nakonec odjelo jen asi třicet kilometrů…

"Štvou mě lidé, co vyjeli na inspekci tratě do Litvy. Co tam dělali? Udělali si jednodenní dovolenou?" vyjadřuje nespokojenost Kris Meeke dle autosport.com. "Přitom stačilo vzít kovovou tyč a vrazit jí do země, hned by zjistili, že trať je nevyhovující. Ale zničili soutěž nám, divákům a i lidem v Litvě." Tomuto nařčení se ale brání šéf Polské rally Jaroslaw Noworol. "Ve smlouvě s FIA a promotérem máme uvedeno, že naše soutěž se musí uskutečnit ve dvou zemích – Litvě a Polsku – a my splnili vše co v té smlouvě stojí," cituje Noworola autosport.com. "Litevci jsou odpovědní za svou část. Navrhli nám tratě, ale ty byly příliš daleko." Jednou z podmínek pořádání soutěže je totiž i poměr měřených testů k celkové vzdálenosti soutěže. Musí to mít minimálně 25 procent, takže z toho důvodu musely být rychlostní zkoušky v Litvě umístěny co nejblíže k hranici s Polskem.

Svou nespokojenost s harmonogramem pak vyjádřil na závěrečné tiskové konferenci šéf týmu Volkswagen Motorsport Jost Capito. "Byl šílený," řekl Capito k harmonogramu. "Začínalo se v šest ráno a pracovalo se ještě po půlnoci. Celý tým je vyřízen." Kritika padá hlavně na diváckou superspeciálku, která začínala až v deset hodin večer. "Nebyl jediný důvod proč tuto zkoušku uspořádat tak pozdě a ani nebyl důvod proč mít ranní servis tak brzy." Capito ale našel na soutěži i svá pozitiva. "Zkoušky byly skutečně moc pěkné a atmosféra s tolika diváky byla skvělá."

Další kritika pak padla na servisní zónu. Ta se totiž nenachází na zpevněné ploše a jen dobré počasí zabránilo změně servisu v bahenní lázně. Pro další ročníky je tak třeba rychle najít náhradu. Protože dle rallye-magazin.de údajně došlo k podepsání smlouvy mezi promotérem a pořadatelem na další tři roky. Autosport.com uvádí, že v budoucnosti Rajdu Polského nebude hrát Litva již žádnou roli.

Komentářů celkem: 6
2. 7. 2014 13:311 Upraveno 13:36
0 0
rally je závod slečinek, či co?
2. 7. 2014 15:462
0 0
Když bych měl na polskej rally něco kritizovat, tak je to především nulová bezpečnost s ohledem na diváky. A taky nic netušící pořadatelé, kteří kdyby tam nebyli, výsledek by byl stejnej, jelikož je měl stejně každej u řiti...Dle mě jen dobrá konstalace hvězd mohla za to, že se na rally nestal žádnej průser. Např. vypáskovanej prostor na rz 1 cca 40 metrů od trati. Člověk tam sedí jak trouba 3 hodiny před v první řadě, aby dobře viděl. Půl hodiny před pak začnou proudit davy lidí, a pořadatel je nechá vstoupit do "zakázané zony". Finále bylo takový, že ty nejotrlejší seděli na stráni s nohama v trati...smajlík. Taky by vůbec nebylo na škodu, kdyby aspon každej desátej pořadatel měl o soutěži nějaký informace a uměl alespon základy anglicky a ne na položenou otázku říct já nevim a jít pryč...Co jsem viděl, tak věkovej průměr pořadatelů byl max 25 let, 80% ženskejch...
2. 7. 2014 16:033 Upraveno 16:05
0 0
Taky se přidám...Harmonogram uplne nanic, daly se stihat dve RZ denne, bez SSS. Prejezdovky, hruza, jim to sice nevadí, mají speciální tlumiče ale co my? Na rozbité šotolinové příjezdovce široké na jedno auto se dá potkat Scania s naloženým dobytkem...fakt strašný, ještě jak to měli roztahaný, i soutěžící za den ujeli 670Km. V roce 2009 zlatá soutěž, od letoška už nikdy

Edit: ještě dodám k divákům, taky jsme seděli, leželi, 3h před začátkem, pak tam přiběhne na páty WRCo cápek s GoPro kamerou a natáhne se do trati aby nám uhnul, debilní polák kterých jsme potkali hodně ještě nás okřikne on že by jsme měli přestat s pivem...Polskost
2. 7. 2014 18:114
0 0
rally už není a nikdy nebude to co bývala ... asi mi to vadí, ale nic s tím nenaděláme ... jen kdyby o tom furt nemluvili, chudáčci unavení ...
2. 7. 2014 18:115
0 0
Ja začnem Shakedownom: kopa kibicow, pri trati strážna služba, vybavená ako "Strážci Vesmíru" a ak niekto pil v tej zime vodku alebo pivo, nsledoval povel: "newolno pic piwo". Na erzete 1 Milki, ako už bolo spomenuté, sa poslednú hodinu pred štartom nahrnulo mraky divákov a traťák s tým nedokázal nič spraviť...jednoducho MS WRC som si povedal. Je pravda, že v niektorých miestach to možno bolo nebezpečné, ale kde asi toľko divákov postaviť? O vypáskovaní v Čechách, sa baviť ani nebudem, lebo tam už nejdem, nemá to zmysel. SSS štvrtok večer, asi 20 min. pred ofiko štartom nestačila na divákov, čakajúcich na vstup do areálu ani strážna služba, ani poriadatelia, keď sa zrazu dav nasilím predral dnu za pokrikov, že predsa všetci máme zakúpené vstupenky, tak prečo ste nezačali púšťať do areálu skôr...mimochodom na paralelnej trati už jazdili predjazdci...kto situáciu videl a zažil, dá tomu davu divákov (asi 200) za pravdu. Ďalšie dni a rýchlostky boli celkom v pohode, harmonogram bol rozťahaný, to je pravda, ale nakopiť "erzety" jednu k druhej, znamená takmer vždy kolaps premávky v okolí. Ak som chcel mať niečo nahrané na kamere, nebola iná možnosť, ako ísť asi na meter k trati, ináč sa stále niekto natlačil do záberu, ale nikdy to nebolo nebezpečné. Nedostatky a chyby sa najdu aj na iných Svetových podujatiach a ja som bol nadmieru spokojný, trate nádherné, atmosféra aj vďaka Českým fans perfektná a pôjdem aj o rok, ak to bude možné smajlík
3. 7. 2014 09:576
0 0
Tak v Ms a na šotolině se nikdy nestojí tak daleko jako u nás. To je prostě fakt, nejenom v polsku. Ve finsku to samý. Šotolina neni tak zrádná a nebezpečná jako asfalt. Ale kdo chce psa bít....podle mě to byla super rally a ohlasy veskrze pozitivní. Popravdě mi přijde nenormální stát při rally 40 metrů od trati(pokud to neni na výjezdu ze zatáčky nebo za horizontem - na asfaltu), takže se divákům nedivim. Atmosféra jen čiší. Rally nikdy nebyl bezpečnej sport ani pro jezdce, ani pro diváky.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!