LB Trans: Noční „dravec“ Jan Lunga podruhé vítězně

Sto čtyřicet šest kilometrů v plném tempu, pět vyhraných rychlostních zkoušek a zisk zlatých pohárů za třídu 8 i juniorskou klasifikaci.

Sto čtyřicet šest kilometrů v plném tempu, pět vyhraných rychlostních zkoušek a zisk zlatých pohárů za třídu 8 i juniorskou klasifikaci. Taková je bilance Jana Lungy a Ondřeje Koubka, kteří nedaleko týmové základny, v okolí jihomoravských Hustopečí, vybojovali pro LB Trans Racing druhé letošní vítězství. Smůly se naopak nezbavili druzí týmoví reprezentanti Lubomír Brtníček s Kateřinou Janovskou, kteří na projetí cílem stále ještě čekají.

Na nejvyšším stupínku třídy 8 se Lunga s Koubkem vyhřívali už v Českém Krumlově, hustopečské prvenství je však cennější o to víc, že bylo dosaženo po dlouhém a vyrovnaném souboji s domácím Martinem Radou. Hustopečský matador nedal svým mladším soupeřům nic zadarmo a po úvodních dvou testech držel otěže závodu. Pak ale přišly na řadu noční průjezdy a s nimi se otevřel prostor pro dobře sehrané posádky s kvalitním rozpisem. Jan Lunga se jako jeden z mála pilotů dokázal oproti časům za světla zrychlovat a ke spokojenosti členů týmu se s náskokem 6,4 sekundy posunul do čela třídy. „Kdybychom jezdili jenom v noci, tak by mi to nevadilo,“ usmíval se při pohledu na časy pilot Renaultu Clio Sport. „Absolvovali jsme bezproblémovou etapu, souboj o desetiny sekund nás baví. Jede se už ale dost rychle, což jsme si důrazně připomněli krizovou situací v závěrečné části poslední RZ,“ přiznal Lunga.

Lubomír Brtníček, startující s druhým týmovým vozem, měl v plánu navázat na loňský ročník, kdy na sebe třetím místem poprvé výrazněji upozornil. Letos ho však smůla postihla už před startem a po nevydařeném sportovním „warm-upu“ nastupoval se zraněním nohy. V samotném závodě se pak neohřál dlouho. Po dvou vložkách byl čtvrtý a vzhledem ke ztrátě na před ním jedoucího Michala Vaňharu se rýsoval vyrovnaný souboj. V noční části ale žlutozelené clio zazlobil alternátor, a když se přidaly i problémy se startérem, pilot se rozhodl dál nepokračovat. „Ztráta byla příliš velká,“ vysvětlil důvod svého odstoupení. „Do druhého společného startu jsme šli s velkým nasazením a první dvě „erzety“ jsme si užili. V noční sekci se ale bohužel pokazilo, co mohlo,“ přidala své hodnocení spolujezdkyně Katka Janovská.

Veškeré naděje stáje LB Trans Racing tedy držela ve svých rukou dvojice Jan Lunga a Ondřej Koubek. Nejen tento fakt, ale i stupňující se náročnost tratě a zvyšující se tlak Martina Rady znamenaly řádné prověření jejich psychické odolnosti. A koneckonců i odolnosti jejich techniky, která dostávala na rychlých úsecích s měnícím se povrchem pořádně zabrat. Pro soutěžní vozy byla z tohoto pohledu kritická zejména nejdelší Starovická RZ (22 km), která střídala pomalé odbočky s rovinatými pasážemi, a po několika ostrých brzděních z vysoké rychlosti brzdová soustava přestávala zvládat zátěž. Přesně tento problém zamotal hlavu i reprezentantům LB Trans Racing Teamu. „V prvním průjezdu okruhovou zkouškou nám úplně odešly brzdy a ztratili jsme tím veškerý náskok. Ve druhé rundě budeme muset na tento úsek zvolit úplně jinou taktiku,“ přemítal v přeskupení uprostřed sobotní etapy pilot. V tento okamžik se na vedoucí pozici vrátil Martin Rada a před posledními třemi testy vedl s náskokem 10,9 sekundy.

Nakonec však rozhodovalo štěstí, a to stálo na straně hodonínského pilota. Na předposlední zkoušce soutěže, v době, kdy souboj o vítězství vrcholil, postihl jejich největší soupeře defekt pneumatiky a rázem bylo rozhodnuto. Ani poslední „erzeta“ už nic nezměnila na prvenství Renaultu Clio z vyškovských dílen LB Trans. „Je škoda, že naše soupeře postihl defekt, protože na předposlední zkoušce jsme se hodně zrychlili a zajímalo by mě, zda bychom je dokázali porazit i bez jejich defektu. Z našeho pohledu to byl perfektní závod, kde se od začátku až do konce bojovalo v mezích možností vozů. Z plného počtu bodů do tabulky mistrovství máme radost a už se těšíme na blížící se Rally Bohemia,“ uzavřel hodnocení hustopečské rally Jan Lunga.

Závěrem ještě zmiňme, že se na startu Rally Bohemia objeví i Lubomír Brtníček s Kateřinou Janovskou, kteří budou doufat v prolomení dosavadní smůly. Souboje na mladoboleslavských „erzetách“ se rozhoří v termínu 10. – 12. července.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!