12. 7. 2014 00:20 − 8327× − 11

Rally Bohemia v cíli I. etapy, ohlasy jezdců

První etapa Rally Bohemia nejlépe vyšla posádce Václav Pech jun. – Petr Uhel s vozem Mini.

Úvodní rychlostní zkouška Rally Bohemia v Mladé Boleslavi nabídla divákům atraktivní podívanou na soudobé i historické vozy v městském prostředí a zápolení soutěžních posádek sledovalo podél tratě několik tisíc diváků. Rally Bohemia dále pokračovala klasickými rychlostními zkouškami na Mladoboleslavsku, které odpoledne postihla silná průtrž mračen. Na rychlostních zkouškách Lobeč a Vinec tak bylo místy stále ještě hodně mokro a z krajnic se vytahalo bláto, které dělalo povrch rychlostní zkoušky velmi kluzkým.


Foto: Ivo Nesrovnal

S těmito složitými podmínkami na trati se nejlépe vypořádala posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel s vozem MINI, která zvítězila ve třech z pěti měřených úseků, a v cíli první etapy Rally Bohemia je od nejbližších pronásledovatelů dělí velmi slušný náskok 18 vteřin. Druhé místo patří Škodě Fabia Super 2000 posádky Jan Kopecký – Pavel Dresler, které se prozatím nepodařilo Pechův nástup zachytit. Třetí místo v absolutní klasifikaci zaujímají skvěle jedoucí Italové Umberto Scandola s Guido D’Amore také se Škodou, které od Kopeckého Fabie dělí 27,2 vteřiny. Mistrovství České republiky v rally historických automobilů po první etapě patří suverénnímu Jiřímu Kalistovi s Michalem Šofrem a Subaru Legacy RS. Ti před svými nejbližšími soupeři Petráškem a Kotálem s Opelem Ascona B vedou o více než 5 minut. Třetí místo v MČR HA zaujímají Pavel Karlík s Martinem Fabiánem s Ladou VFTS, kteří na Petráška ztrácejí 17,4 vteřiny.


Foto: Ivo Nesrovnal

Václav Pech jun. po I. etapě: „S aktuálním výsledkem jsme naprosto spokojeni. Nečekali jsme to. Dnešní den byl velmi těžký na projetí všech RZ bez jezdecké chyby. Náskok jsme ale až překvapivě dobře tvořili po dost velkých skocích. Na rychlostní zkoušce Lobeč bylo vytaháno velké množství bláta na silnici, ale měli jsme velmi dobrý rozpis a místa, kde bylo bláto, jsme měli poznačená. Na druhém průjezdu Vincem už jsme trochu ztratili, protože v rychlejších pasážích jsem se trochu bál, že budou často místa s nečistotami na trati, ale na Vinci jich naopak bylo méně, než jsem čekal.“


Foto: Ivo Nesrovnal

Jan Kopecký po I. etapě: „Snažíme se jet, jak nejlépe umíme. Na první rychlostní zkoušce bylo vytaháno velké množství bláta a dost to klouzalo. Všichni jsme tam „čuchali“, protože tam přilétnout naplno, nedopadlo by to dobře a skončili bychom nejspíš někde v lese. Na čtvrté rychlostní zkoušce už tolik nepršelo a bylo vidět, že když je sucho a dobrý grip, tak dokážeme s Vencou trochu jet, ale jakmile je naklouzáno, tak nám nějakým způsobem strašně ujíždí. Uvidíme, co s tím dokážeme udělat. Na zítřek se musíme dobře vyspat, to je základní věc a uvidíme ráno s počasím. Myslím si, že tratě určitě nebudou suché a v lesích a ve vyšší nadmořské výšce určitě mokro bude. Uvidíme ráno. První vložka je stejná jako v minulosti, na druhé jsou části, které jsem v životě nejel, a ani netuším, jestli se takto tahle RZ někdy jela. Hodkovice se jedou obráceně proti směru, který znám a před dvěma lety jsme tady Václavovi dali na mokru 50 vteřin. Takže je to obrovský krok, co jejich tým dokázal s autem udělat, a i Václav, jak se za tu dobu s autem sžil.“


Foto: Ivo Nesrovnal

Umberto Scandola po I. etapě: „Jsme šťastní. Dnes jsme nabrali velké množství zkušeností, ale zítra je jiný den. Rychlostní zkoušky ve druhé etapě jsou velmi technické a trochu připomínají Itálii, takže čekáme a těšíme se na zítra.“

Více se o Rally Bohemia dozvíte na stránkách www.rallybohemia.cz a na Facebooku www.facebook.com/rallybohemia.

Komentářů celkem: 11
12. 7. 2014 06:551
0 0
Tak jako jsem minule dost chápal přestřelku mezi Vojtou Štajfem a Jirkou Kalistou, tak tady je to něco podobného, srovnávají se zde auta, které jsou charakteristicky dosti nepodobná. Vysvětlovat, kde má kroutící moment a hlavně jaký turbo motor oproti atmosferickému motoru je asi zbytečné, tím ale v žádném případě nesnižuji výkon Vény Pecha, myslím, že tak jako tak, je nyní ve své životní formě, jen má mírnou výhodu proti těm atmosférám. Proto, když se tu pak píše, jak zase Honzovi nařeže, nevím co si o podobných účastnících fóra myslet jmenovitě "ŠKODA". Mě se velice líbí, že se Honza neschovává za podobné řeči jako tu vedu já, ale prostě řekne, že mu Véna ujíždí. To je opravdu velký charakter, který má málo který sportovec. Navíc to srovnání probíhá na mokru a to samozřejmě zase velmi pomáhá motoru s turbem. Ten kdo ví o čem, tak to chápe, kdo ne, bude mě tu napadat, že nemám rád Vencu, nebo podobné nesmysly.
Toto je jen můj názor a měl jsem potřebu ho zde vyjádřit. Hlavně ať vše klapne bez problémů a na rampě jsou všichni v pořádku! smajlík
12. 7. 2014 08:072
0 0
Charakteristikou jsou ta auta naopak dost podobná, ostatně také závodí ve stejné třídě, že. Pechovo mini je vůz S2000 a Kopeckého také. Každý z nich má jiný motor, Kopecký atmosféru s vyšším výkonem ale nižším krouťákem a Pech turbo s nižším výkonem ale vyšším krotícím momentem. Tak to prostě je. Zajímalo by mě, v čem je podle někoho na mokru výhodnější turbomotor, podle mě je to přesně naopak, protože průběh kroutícího momentu je u atmosférického motoru mnohem pozvolnější a bez výkonových špiček. Takže ano, Kopecký aktuálně Pecha nestíhá, víc bych v tom nehledal. smajlík
12. 7. 2014 11:593
0 0
guma: Pechovci na autě zapracovali opravdu neskutečně. A ještě by se možná mohlo přidat rozdílnou znalost tratí a momentální Honzovo "nastavení" na šotolinu. V žádném případě to nesnižuje, že Václav je moc dobrý jezdec a předvádějí krásnej sport!
12. 7. 2014 12:304
0 0
Obecně vzato, vůz s motorem 1,6Turbo odjíždí z vracáků o něco rychleji než atmosférický dvoulitr ( Newtonmetry jsou znát) a na suchu by měl být rozdíl ještě větší než na mokré vozovce (kde kola prokluzují a nepřenesou N/m na vozovku). Jinak V.Pechů zasluhuje obdiv a úctu za bojovnost proti továrním týmům (na Janneru proti M-sportu) a nyní to zkusil proti "hundrtkám". Věřím , že na Barumce to vyjde. smajlík
13. 7. 2014 12:235
0 0
ja myslím že tratě v okolí boleslavy nemůže znát nikdo líp než Honza a auto si nastavit snad tovarní team taky dovede.
13. 7. 2014 13:466
0 0
obecně vzato, je přechod z šotoliny na asfalt (a opačně taky) kapánek složitější, tím spíš, pokud proti nim stojí jezdec Pechových kvalit, takže asi tak, navíc je Václav i jeho Mini v této kombinaci na asfaltu světová špička a to vědí už nejen v Prodrive, ale i v Boleslavi smajlík
13. 7. 2014 20:547
0 0
Tak Honza jako vyučenej kárista a okruhář by snad s asvaltem neměl mít problém.A fabrika to má taky těžký.Nastavit auto na evropskou gumu v ásii asi nepude.Páč dovoz tý gumy by stál jako celej závod mezi předokolkama a dvěma N-kamasmajlík . A v Prodrajvu se chluběj tím, že někdo v "garáži" vypiplá auto.Když nebyli výsledky, tak se milej Prodřív ani nezmínil, že prodal auto do Čech. smajlíksmajlíksmajlík
13. 7. 2014 22:018 Upraveno 22:02
0 0
guma - to je pěkná blbost, naopak čim je horší trakce, tim je lepší mít turbo, protože je k dispozici krouťák v širokym rozmezí otáček, tím pádem se dá líp dávkovat výkon a naopak atmosféra buď nejede nebo hrabe(jako to měly třeba dvoukolky v třídě A)...Je to podobný, jako když xsary kit car na suchym asfaltu pojely wrca a jak padlo pár kapek neměly šanci. Taky to samozřejmě ovlivnila hmostnost a to, že kity byly jen dvoukolky, ale ten přenos výkonu je důležitej a fakt hodně ovlivněnej tim krouťákem. Takže tohle co řiká Honza mi přijde naprosto logický, jak je sračka tak autu s turbem to odjíždí líp. To nic nemění, že na českym asfaltu teď Venca nemá konkurenci, to je asi jasný. Já mu to maximálně přeju....Taky se těšim na tu Barumku, protože Roman taky loni ukázal, že rychlost má pořád top....
13. 7. 2014 22:039
0 0
Právě že atmosféra má tu výkonovou špičku úzkou, turbo jede v širokym rozmezí podobně silně...
13. 7. 2014 23:0410
0 0
tahle diskuze nema moc smysl, protoze mezi tema autama je tolik rozdilu, ze to nejde takhle zjednodusit.. je pravda, ze atmosfera nema tak plochou krivku vykonu, nicmene prave diky mensi trakci si muzou kola "hrabnout" a udrzet i v pomalych zatackach na kolech vice vykonu. Neda se ale jednoduse rict kdy ma ktere auto vetsi vyhodu..
14. 7. 2014 11:1711
0 0
Fazzy - jasně, ale tak mi to přijde i podle toho, co řiká Honza. Na 100% se to říct opravdu nedá....
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!