Redakce - eWRC.cz
21. 1. 2006 00:00 − 11023× − 655

Rallye Monte Carlo 2006 – druhá etapa

Update: 22:10 – Sledujte s námi vše podstatné z druhé etapy Rally Monte Carlo 2006.

Pro rychlou orientaci můžete kliknout přímo na odkazy s jednotlivými RZ
RZ7 Sigale – Bif.
RZ8 St Antonin – Toudon
RZ9 La Tour Sur Tinee – Utelle
RZ10 St Antonin – Toudon 2
RZ11 La Tour Sur Tinee – Utelle 2
RZ12 La Bollene Vesubie – Sospel

Nebo můžete kliknout sem a dostanete se na místo, které bylo v článku naposledy změněno.

Stejně jako v pátek budete moci i dnes sledovat na stránkách ewrc.cz podrobné online zpravodajství z druhé etapy Rallye Monte Carlo.

Oficiální stránky: http://www.acm.mc

Počasí:
Pětidenní předpověď počasí pro Monaco
Dvoudenní předpověď počasí pro Sospel

Důležité informace:
Rally Guide 1
Rally Guide 2
Startovní listina

Další zajímavé odkazy:
Col de Turini
Online webkamera v Monaku

O všem, co se děje na Monte Carlu, můžete diskutovat v našem diskusním fóru.

Časový harmonogram pro druhou etapu:

Mapy rychlostních zkoušek pro druhou etapu:


Mapa RZ 7, Mapa RZ 8+10, Mapa RZ 9+11, Mapa RZ 12

Výsledky:
http://www.vysledky-rally.cz/vysledky/

Odkaz na neoficiální splity:
http://www.nuclear.pri.ee/rally/index.php?rally=Monaco&stage=1
http://www.zone.ee/wrcmasters/analyzer.php?rally=1&results=1

Fotografie:
Ekluzivní fotografie Petra Luska, www.eWRC.CZ


Sebastien Loeb


Sebastien Loeb

Start první rychlostní zkoušky je v 7:53. Do té doby vám přineseme aktuální informace přímo z centra dění od našich zpravodajů.



RZ7 Sigale – Bif. D10/ D110 22,54 km, start 7:53

INFO: Sebastien Loeb nastoupil po včerejší nehodě do druhé etapy.

Ohlasy v cíli RZ7
Andreas Aigner: "Bylo to těžké, místy led, pak zase sucho. Ale jinak v pohodě."

Henning Solberg: "Čas je velmi špatný, zvolil jsem špatně gumy."

Xavi Pons: "Udělal jsem hodiny, ale gumy jsou dobré. Na konci jsem nemohl předjet Henninga."

Mikko Hirvonen: "Něco je poškozené, na přejezdu se na to podíváme."

Dani Sordo: "Je to velmi těžké, hodně sněhu a ledu."

Seb Loeb: "Snažil jsem se neudělat chybu, protože jsou na trati obtížné podmínky. Místy jsem si nebyl jistý, ale nakonec je to OK.

Manfred Stohl: "Hodně to klouže, ale je to dobré. Pokusíme se dostihnout Panizziho."

Giles Panizzi: "Bojuji stále s autem, které je strašně nervózní."

Toni Gardemeister: "Zvolil jsem příliš tvrdé gumy."

Chris Atkinson: "Je to obtížné, stále se učím."

Marcus Gronholm: "Velmi těžké podmínky, jako stvořené pro Seba. Moc si nevěřím, ale dělám co můžu."

Gigi Galli: "Jel jsem opatrně, nemohl jsem chytit rytmus."

Do dnešní první zkoušky odstartovali všichni jezdci mimo Pettera Solberga, který po včerejších problémech s motorem odstoupil. Po páteční havárii se na trať vrátil i Sebastien Loeb a hned dokázal, že jezdit nezapomněl. Zkoušku vyhrál o skoro šestnáct sekund před Marcusem Gronholmem, který si ale i tak s velkým náskokem udržel celkové prvenství.
Pěkného dílčího třetího času dosáhl Manfred Stohl, těsně následován Sordem, Gardemeisterem, Duvalem, Ponsem a Hirvonenem. Naopak Gilles Panizzi nadále bojuje s Fabií WRC, ztratil přes půl minuty a celkově se propadl na průběžné páté místo. Ještě hůře dopadl Chris Atkinson, který byl donucen opustit druhé místo a je nyní čtvrtý za Stohlem.
Třetí nejrychlejší Fabií v tomto testu byl Jan Kopecký na čtrnáctém místě, celkově je třináctý za Švýcarem Burrim. Na volbě pneumatik zatím prodělal Henning Solberg, který na vítězného Loeba ztratil přes dvě minuty a o více než půl minuty ho porazil i Al-Attiyah s produkčním Subaru.


Mezičasy na RZ7

Výsledky po RZ7
1. Gronholm Ford Focus WRC 06 01:26:37.0
2. Gardemeister Peugeot 307 WRC +1:30.4
3. Stohl Peugeot 307 WRC +1:39.2
4. Atkinson Subaru Impreza WRC +1:39.3
5. Panizzi Škoda Fabia WRC +1:46.9
6. Duval Škoda Fabia WRC +2:09.0
7. Sarrazin Subaru Impreza WRC +2:56.9
8. Loeb Citroen Xsara WRC +3:27.9
9. Sordo Citroen Xsara WRC +3:58.9
10. Hirvonen Ford Focus WRC 06 +4:02.9
11. Pons Citroen Xsara WRC +4:13.7
12. Burri Peugeot 307 WRC +5:33.8
13. Kopecký Škoda Fabia WRC +5:42.7
14. Solberg H. Peugeot 307 WRC +6:23.8


Francois Duval



RZ8 St Antonin – Toudon 1 20,22 km, start 9:06

Další důkaz o konkurenceschopnosti Škody Fabia WRC podal opět Francois Duval. Na osmé rychlostní zkoušce zajel čtvrtý nejrychlejší čas. Zkoušku opět vyhrál Loeb před Sarrazinem, o dvě desetiny rychlejší než Duval byl i stále vedoucí Gronholm.
Duval se tak posunul již na průběžné páté místo, na čtvrtého Atkinsona ztrácí třináct sekund. Celkovým pořadím se stále propadá Panizzi, jenž ztratil přes čtyřicet sekund a na tomto testu tak dojel až za Janem Kopeckým. Ten byl o jedenáct sekund rychlejší než Burri a nyní na něj ztrácí pouhou sekundu.
Pozice v celkovém pořadí si prohodili Hirvonen se Sordem, když finský jezdec byl o deset sekund rychlejší. Velkou ztrátu na vítěze opět nabral Henning Solberg, který na Loeba ztratil skoro dvě minuty a propadnul se až za Aignera.
Mnohem větší problémy ale měl Galli. V cíli zkoušky měl ztrátu přes pět minut, důvodem jeho ztráty byly problémy s převodovkou.


Mezičasy na RZ8

Výsledky po RZ8
1. Gronholm Ford Focus WRC 06 1:41:23.2
2. Gardemeister Peugeot 307 WRC +1:34.5
3. Stohl Peugeot 307 WRC +1:51.1
4. Atkinson Subaru Impreza WRC +1:56.5
5. Duval Škoda Fabia WRC +2:09.2
6. Panizzi Škoda Fabia WRC +2:23.3
7. Sarrazin Subaru Impreza WRC +2:54.2
8. Loeb Citroen Xsara WRC +3:22.9
9. Hirvonen Ford Focus WRC 06 +4:06.9
10. Sordo Citroen Xsara WRC + 4:13.6
11. Pons Citroen Xsara WRC + 4:26.5
12. Burri Peugeot 307 WRC + 6:10.8
13. Kopecký Škoda Fabia WRC + 6:11.9
14. Aigner Škoda Fabia WRC + 8:14.1


Gigi Galli



RZ9 La Tour Sur Tinee – Utelle 18,73 km, start 10:19

Sobota, 10:21, info SMS od Mikuldy: "Jsme 2 km po startu rz9, samá zatáčka, značné převýšení. Vidíme asi 4 km RZ. Mravence zastavil policajt, že nemá pojištění na motorovou koloběžku, na které jede. Hodně na něho řval a doteď ho nepustil. Auta v údolí najíždějí na start."

Sobota, 10:34, info SMS od Jirky Pertlíčka: "Loebovi na startu zhasl motor"

Sobota, 10:44, info SMS od Mikuldy: "Mravence uz pustili, dokonce ho chtěli zatknout."

Devátá RZ znamenala konec šancí na dobrý výsledek pro Francoise Duvala. Ten se svou Fábií vylétl cca ve třetině testu z trati a v rally nepokračuje. Tímto nejspíše nastaly belgičanovi další potíže, jelikož dobrý výsledek dle předstartovních zpráv měl do značné míry mít vliv na jeho další možné starty v MS.
V pokusu o návrat do horních příček tabulky pokračoval Sébastien Loeb. Přestože mu na startu zhasl motor, zaznamenal další vyhranou RZ.
Marcus Grönholm ovšem nemíní vítězství pustit z rukou a Sébovi dovolil jen 6,1 s. Tímto výsledkem si udržel druhý čas v testu a s dostatečnou rezervou průběžné vedení.
Pořadí se však měnilo hned za lídrem soutěže, když na stříbrný stupínek postoupil Manfred Stohl. Ten dokončil zkoušku jako čtvrtý (+13,8) a vzhledem k tomu, že Toni Gardemeister ztratil sedmým časem 40,6 s má rázem vídeňan k dobru 10,2 s.
Třetím časem v cíli (+7,4) šel dopředu také Stéphane Sarrazin. Ten společně s vítězem testu Loebem odsunul na průběžnou sedmou příčku Gillese Panizziho. Velmi slušný šestý čas (+28,3) zaznamenal Dani Sordo a po této zkoušce mu patří devátá příčka.
Honza Kopecký dokončil zkoušku jako třináctý (+57,3), Andreasi Aignerovi se již tolik nedařilo a jeho výsledkem byl až 21.čas s hodnotou o 1:38,2 minuty horší, než vítěze Loeba. Přesto si mladík v barvách Red Bull drží průběžnou třináctou pozici.


Mezičasy na RZ9

Výsledky po RZ9
1. Gronholm Ford Focus WRC 06 1:57:10.8
2. Stohl Peugeot 307 WRC +1:58.8
3. Gardemeister Peugeot 307 WRC +2:09.0
4. Atkinson Subaru Impreza WRC +2:47.1
5. Sarrazin Subaru Impreza WRC +2:55.5
6. Loeb Citroen Xsara WRC +3:16.8
7. Panizzi Škoda Fabia WRC +3:51.2
8. Hirvonen Ford Focus WRC +4:25.4
9. Sordo Citroen Xsara WRC +4:35.8
10. Pons Citroen Xsara WRC + 5:15.5
11. Burri Peugeot 307 WRC + 6:52.6
12. Kopecký Škoda Fabia WRC + 7:03.1
13. Aigner Škoda Fabia WRC + 9:46.2
14. H. Solberg Peugeot 307 WRC + 9:46.7

Sobota, 10:44, info SMS od Mikuldy: "Největší sport tady předváděl Errani. Furt plný plyn, smyky od skály ke svodidlům a ještě se při tom smál. Fakt nekecám, tady tomu nikdo nevěříme, co předvedl"


Francois Duval


Francois Duval

Ohlasy v servisu po RZ9

Stéphane Sarrazin: "Všechno je OK, ale na trati to hodně klouzalo – obzvláště v závěrečné části dnešní první erzety (RZ7), kde bylo velmi snadné udělat chybu. Jedu naplno v okamžicích, kdy jsem si jistý, že je všechno v pořádku. Pokud tomu tak není, projíždím kritická místa mnohem pomaleji. Byl jsem velmi spokojený s výkonem v dnešní druhé a třetí rychlostní zkoušce. Mým cílem je dobře vybrat pneumatiky a dokončit rally bez chyb."

Chris Atkinson:: "Všechno jde celkem dobře, ale ráno to bylo docela obtížné. Jeli jsme na slickách, přitom ale byly na trati ledové plotny. Naštěstí všechno dopadlo dobře. Na předchozím testu (RZ9) jsme udělali dvoje malé hodiny ve velmi pomalých zatáčkách. Bylo to dost frustrující, protože jsme museli několikrát couvat a znovu popojíždět dopředu.Ztratili jsme přibližně 30 až 40 sekund. Velkých chyb jsme se ale nedopustili. Trochu jsme se propadli v celkovém pořadí, ale stále jsme spokojení a daří se nám zajíždět dobré časy. Nasadili jsme od začátku obezřetné tempo a nehodláme tento přístup měnit. Chceme hlavně dojet na bodech a pokud se nám to podaří, budeme spokojení."

Marcus Gronholm: "Jsem šťastný, že se mi během dopoledne podařilo zvýšit svůj náskok. Ovšem podmínky byly opět velmi obtížné. Poslední erzeta byla extrémně kluzká a je těžké zvolit odpovídající tempo. Mám radost z vedení, ale zdejší podmínky si rozhodně neužívám. Spíše než o jízdě v plné rychlosti je vše o tom, jak přežít. Ovšem mně se daří přežít docela dobře. Volba pneu byla dobrá. Nyní je před námi stojí těžké rozhodování, protože Col de Turini pokrývá vrstva rozbředlého sněhu."

Pieter Tsojen (Stobart): "Nesnáším všechen ten led. U nás v Belgii nemáme příliš mnoho soutěží, které se podmínkami podobají Monte Carlu. Ok, trochu se vymyká Boucles de Spa rally konající se v únoru, ale není to tak extrémní jako tady. Jsem skutečně velmi šťastný, pokud je asfalt suchý. Na takových úsecích zajíždím dobré časy. Pokud se ale dostanu na led, vzdávám se. Nechci havarovat."

Matthew Wilson (Stobart): "Podmínky na trati nebyly tak hrozné jako včera – nebylo tady tolik ledu. Jako velmi obtížné se jeví číst trať a odhadnout, kde led začíná a kde končí. Když je asfalt suchý, pneumatiky jsou fantastické. Ráno jsme použili měkčí směs BF Goodrich a jeli naplno. Můžete se do gum opřít naplno – je to úžasné. Potom přejíždíte přes most nebo něco podobného a objeví se led. Když se auto začne smýkat, ubere vám to na jistotě. Když jsem se chystal na tuto soutěž, očekával jsem, že to bude těžké. Ani ve snu mě nenapadlo, že to bude až tak těžká soutěž. Je to skutečná výzva."

Mikko Hirvonen: "Abych překonal problémy s vozem, odpojil jsem po první erzetě systém řízení podvozku. Další dvě rychlostní zkoušky jsem odjel v klidu. V poslední jsem sice trefil zeď, ale nebyl to příliš velký problém. Trať byla úzká a pokrytá šotolinou, lemoval ji hluboký příkop a bylo velmi jednoduché udělat chybu. Zkoušel jsem najít dobré tempo, ale zároveň jsem chtěl být obezřetný, protože chci vybojovat co nejlepší umístění, aniž bych jel na maximum."



RZ10 St Antonin – Toudon 2 20,22 km, start 14:30

INFO: Očekává se, že se odpolední erzety pojedou na suchém a tudíž i hodně rychlém asfaltu.

INFO od posádky Jan Kopecký-Filip Schovánek: Na startu erzety nám zhasnul motor – ztráta cca 6-7 vteřin. RZ11 zrušena, jedeme rovnou na Col de Turini. Start dle časového harmonogramu. Na sjezdu bude 4,5 km na sněhu. Bude to boj.

Sobota, 13:12, info SMS od Áši: "Na RZ9 jsme pomáhali tahat Duvala. Byl opřen o strom pravou stranou ve stráni. Auto omlácené, ale OK. Myslím, že zítra nastoupí, byla to jen kosmetika."

Sobota, 14:38, info SMS od J.Matějky: "Jsme na stejné erzetě jako ráno. Polojasno, sucho."

Sobota, 14:58, info SMS od J.Matějky: "Aigner, Burri a Kopecký čistě a bez problémů Pons i Hirvonen hodně dravé průjezdy."

Sobota, 15:02, info SMS od J. Matějky: "Loeb tahá auto na výjezdech ze zatáček pěkně smykem"

Sobota, 15:03, info SMS od Jirky Pertlíčka: "RZ11 zrušena."

Sobota, 15:15, info SMS od J.Matějky: "Tak ze špičky projeli všichni bez problémů. Loeb nejlepší průjezd."

Ohlasy v cíli RZ10
Andreas Aigner: "Bylo to dobré, ale bohužel jsem zvolil měkčí směs pneumatik."

Henning Solberg: "Je to mnohem lepší než dopoledne, ale musím se ještě hodně učit a zvyknout si na slicky."

Xavier Pons: "V pohodě, žádný problém."

Mikko Hirvonen: "Vše je fajn. Udělali jsme kompromis při výběru směsi pneumatik s ohledem na příští erzetu."

Dani Sordo: "Čas není špatný."

Sebastien Loeb: "Pojedu tvrdě a pokusím se dostat na druhou pozici."

Stéphane Sarrazin: "Kvůli následující rychlostní zkoušce jsme zvolili měkčí směs pneumatik. Byla to kompromisní volba. Tato erzeta byla na měkkých gumách obtížná."

Manfred Stohl: "Bylo to OK, místy obtížné, jinak ale fajn."

Gilles Panizzi: "Auto je lepší, bojuji."

Toni Gardemeister: "Zvolené pneumatiky byly pro tuto erzetu naprosto nevyhovující. Vybírali jsme je s ohledem na další rychlostní zkoušku."

Marcus Gronholm: "Vybral jsem příliš měkké gumy. Doufám, že budou fungovat na Col de Turini. Jinak vše OK."

Dnešní v pořadí čtvrtou a celkově desátou rychlostní zkoušku znovu opanoval Sébastien Loeb a posunul se tak již na čtvrtou pozici průběžného hodnocení.
Za ním se v rozmezí 13. vteřin seřadila skupinka šesti pronásledovatelů, z nichž nejlepší Daniel Sordo za Loebem zaostal o 18,6 s. Mladý Španěl tak zaznamenal velmi povzbudivý výsledek a při svém prvním startu s vozem WRC v MS si vede více než slušně.
Třetí čas si pak připsal ještě o devět desetin pomalejší lídr průběžného hodnocení Marcus Grönholm.
Pokles o dvě příčky (na průběžnou šestou) zaznamenal Chris Atkinson, jenž v testu dosáhl až dvanáctého času se ztrátou 52,4 s.
Posun v pořadí na 13. pozici se naopak podařil Henningu Solbergovi, jenž si pomalu zvyká na slicky a asfaltový povrch.
Gilles Panizzi má dle svých slov z vozu lepší pocit, než v předchozích testech a bojuje, nicméně na lepší než devátou pozici se ztrátou 41 sekund jeho snažení tentokrát nestačilo.
Někteří z jezdců před RZ zvolili měkké pneu s ohledem na RZ11. Test však byl dle posledních informací zrušen a tak tato volba byla nevědomky pro některé piloty nešťastná.
Mezi „postižené“ patří například Stéphane Sarrazin (v testu 8. / +35,8) nebo Toni Gardemeister (6. / +25,1). Na stejnou věc si stěžoval také Marcus Grönholm, nicméně jak vidno, jeho výsledek tímto nijak významně neutrpěl.
Jan Kopecký ve testu dosáhl 10. času (+ 46,5) a stále drží dvanáctou příčku. Andreas Aigner dokončil jako patnáctý (+1:06,7) a průběžně je o jednu pozici výše.


Mezičasy na RZ10

Výsledky po RZ10
1. Gronholm Ford Focus WRC 06 2:11:50.5
2. Stohl Peugeot 307 WRC +2:11.2
3. Gardemeister Peugeot 307 WRC +2:14.6
4. Loeb Citroen Xsara WRC +2:57.3
5. Sarrazin Subaru Impreza WRC +3:11.8
6. Atkinson Subaru Impreza WRC +3:20.0
7. Panizzi Škoda Fabia WRC +4:12.7
8. Hirvonen Ford Focus WRC +4:26.1
9. Sordo Citroen Xsara WRC +4:34.9
10. Pons Citroen Xsara WRC + 5:17.8
11. Burri Peugeot 307 WRC + 7:22.3
12. Kopecký Škoda Fabia WRC + 7:30.1
13. H. Solberg Peugeot 307 WRC + 10:20.5
14. Aigner Škoda Fabia WRC + 10:33.4


Marcus Gronholm



RZ11 La Tour Sur Tinee – Utelle 18,73 km, start 15:43

INFO: Rychlostní zkouška byla zrušena. Pokračuje se až dvanáctou erzetou přes Col de Turini.

Sobota, 14:33, info SMS od Áši: "Prý je zavřená trať, diváci na ni nesmějí – jen media. Přitom se tady v protisměru projíždějí civilní auta."


Martin Prokop



RZ12 La Bollene Vesubie – Sospel 31,25 km, start 16:38

INFO od posádky Jan Kopecký-Filip Schovánek: "Přejezd přes Col de Turini byl velkým zážitkem. Nahoře vypneš ALS, zařadíš dvojku a pomalu slaňuješ dolů rychlostí 30 km/h… A respekt máš větší, než když letíš 150 km/h nad roklí. U nás vše O.K. Jedeme do Monaca."

Závěrečný test druhé etapy se nesl znovu ve znamení ataku Sébastiena Loeba. Přestože multišampion tohoto podniku zkoušku vyhrál a ukrojil tak opět poměrně slušnou část ze své ztráty, postup na vyšší příčky se již nekonal. Ke zdolání Manfreda Stohla bylo potřeba být rychlejší o 2,28 s/km a to při přihlédnutí ke Stohlovým kvalitám byl i pro Loeba pořádný krajíc.
Pakliže Séb změny postavení v průběžném pořadí nedosáhl, podařilo se to Toni Gardemeisterovi. Fin se v testu umístil jako druhý (+7,0) a časem o 6,3 s lepším se protáhl právě přes zmíněného Stohla. Ten v testu skončil na 4. příčce, když se musel sklonit ještě před o 3 desetiny rychlejším Sarrazinem.
Dosavadní lídr Grönholm nabral na Loeba dalších 15,7 s, přesto však do nedělní etapy vstoupí s náskokem 2:05,9 minuty na průběžně druhého Gardemeistera. Na Loeba pak bude mít k dobru ještě o 35,7 s více.
Velmi slušný čas zaznamenal také stále se zlepšující Sordo, jenž na testu ukořistil šestou příčku a průběžně se probojoval na sedmou pozici před Panizziho a Hirvonena.
Velké problémy měl v testu Henning Solberg (+6:24,5) a propadl se v průběžném pořadí za Aignera i Wilsona. Rakouský mladík v barvách Red Bull se tak vrací na průběžnou 13. pozici. Bližší informace o Solbergových potížích přineseme po jejich ověření.
Jan Kopecký zaznamenal 11.čas a zůstává na 12. příčce průběžně. Jeho největší konkurent Olivier Burri dojel do cíle jako sedmý a na Honzu si připsal k dobru 30,2s.


Mezičasy na RZ12

Výsledky po RZ12
1. Gronholm Ford Focus WRC 06 02:36:08.4
2. Gardemeister Peugeot 307 WRC +2:05.9
3. Stohl Peugeot 307 WRC +2:08.8
4. Loeb Citroen Xsara WRC +2:41.6
5. Sarrazin Subaru Impreza WRC +3:03.4
6. Atkinson Subaru Impreza WRC +4:42.8
7. Sordo Citroen Xsara WRC +5:01.6
8. Panizzi Škoda Fabia WRC +5:20.0
9. Hirvonen Ford Focus WRC 06 +5:27.3
10. Pons Citroen Xsara WRC +6:22.9
11. Burri Peugeot 307 WRC +8:08.6
12. Kopecký Škoda Fabia WRC +8:46.6
13. Aigner Škoda Fabia WRC +12:27.7
14. Wilson Ford Focus WRC 04 +14:27.3


Jan Kopecký

Sobota, 14:33, info SMS od Áši ze servisu: "Garde přijel a jeho 307 hodně bíle kouřila – asi olej. Hirvo + Gronholm měnili kompletní zadní zavěšení kol. Duvalova Fabka uz byla OK v servisu."

Ohlasy v cíli 2.etapy
Sébastien Loeb líčí událost, která ho potkala v jedné z dnešních erzet: "Ve vracáku na první rychlostní stupeň šel vůz zadkem do smyku. Kvůli mechanickým diferenciálům se Xsara WRC ovládá trochu jinak než dříve, takže se mi ji nepodařilo udržet ve stopě. Zhasnul nám motor a než se mi podařilo znovu nastartovat, ztratili jsme šest až osm vteřin." "Neriskuju a dávám si pozor. Auto funguje dobře. Zvolili jsme správné pneumaiky. Gronholma těžko dostihneme, ale stále můžeme snít sen o tom, že skončíme na "bedně". Bojuji tvrdě, ale přesto si to užívám."

Marcus Grönholm: „Točil jsem hodiny hned po projetí přes vrchol Col de Turini. Tamější podmínky byly strašné – nejhorší, jaké jsem kdy viděl. A to musíme tuto rychlostní zkoušku zítra absolvovat ještě dvakrát. Stát se může cokoliv.
Náš Ford Focus WRC byl dnes opět velmi dobrý. Podmínky panující na trati ovšem znamenají, že si řízení vůbec neužívám, protože v každé zatáčce čekám, že se něco stane. Je těžké odhadnout, co je správné tempo. Sleduju Loebovy časy a kalkuluju, jak rychle potřebuju jet. Nezkouším jej na erzetách porážet.
Doufám, že zítra neudělám žádnou chybu. V takových podmínkách je velmi snadné nějakou udělat.“

Mikko Hirvonen popisuje svoji chybu při „šplhání“ na Col de Turini, která jej stála 30 vteřin: „V jednom z vracáků jsem byl příliš široký, zadkem vozu jsem škrtnul o sníh a už jsem se točil. Průjezd přes Col de Turini byl pro mě fantastickým zážitkem, protože jsem se tam v minulosti nikdy nedostal. Každý mi říkal, jak je to nesmírně těžká zkouška. Opravdu je tomu tak. Konečně jsem měl možnost si ji projet v závodě, takže jsem šťastný“

Manfred Stohl (OMV Peugeot Norway): „Po testech, které se konaly minulý týden, jsme přesně nevěděli, jak na tom jsme. Ovšem úvodní erzety nám dodaly sebevědomí. Také jsme až doteď neudělali žádnou závažnou chybu, což je základní kámen našeho dosavadního úspěchu. Nedělní etapa ale bude těžká a časové rozestupy nejsou moc velké.
Očekávám těžký souboj mezi mnou a Gardemeisterem. Pokud Loeb nesleví ze svého dnešního tempa, bude těžké s ním udržet jakkoliv krok. Jestli budu chtít vystoupat na stupně vítězů, musím porazit Toniho. A to je přesně to co chci. Ovšem Toni zná tuto rally velmi dobře. Přece jen zde v loňském roce skončil druhý.“

Henning Solberg (OMV Peugeot Norway) Henninga Solberga postihly problémy s motorem poté, co na poslední sobotní erzetě dostal hodiny. Erzetu sice dokončil, ale ihned odstavil svůj Peugeot 307 WRC, aby předešel většímu poškození: „Nevíme, co se skutečně stalo. Ale bylo lepší to vzdát a zítra pokračovat znovu díky systému SupeRally. Protože se to stalo na poslední dnešní rychlostní zkoušce a problém sám o sobě způsobil velkou časovou ztrátu, neděláme si velkou hlavu z pětiminutové penalizace. Alespoň na to budeme moci v poslední etapě pořádně šlápnout.“

Pieter Tsojen (Stobart VK M-Sport Ford Rally Team): „Nejsem tady od toho, abych s někým soutěžil. Nechci příliš tlačit „na pilu“ – není to mým plánem. Jsem tady proto, abych se učil a to je to, co dělám.
Ve stoupání na Turini jsem se snažil jet plynule a hladce. Pouze jsem na ledě lehce korigoval vůz a snažil jsem se neudělat žádnou chybu. Jakmile jdete do hodin, ztrácíte spoustu času. Projel jsem rychlostním testem bez chyby a to bylo důvodem ke spokojenosti.“

Matthew Wilson (Stobart VK M-Sport Ford Rally Team): „Byl to velmi rozmanitý den. Některé erzety byly fantastické – na suchu a s dobrou přilnavostí – dodávaly mě spoustu sebevědomí. Pak jste přejeli na další vložku a vše bylo naprosto odlišné – velmi kluzký povrch se spoustou ledu. Věděl jsem, že na Turini to bude těžké a tento test plně dostál své pověsti.
Když jsem stál na startovní čáře, cítil jsem se privilegovaný a v hlavě se mi hodily jména všech skvělých jezdců, kteří tady stáli přede mnou. Erzeta byla sama o sobě absolutně neuvěřitelná. Řeknu Vám, že pokud jste tam nejeli, je to jako byste nežili.
Když jsme se přehoupli přes vrchol Col, zrovna se začalo stmívat – byla to další cenná zkušenost. Viděl jsem blesky od fotoaparátů a planoucí ohně, bylo to něco úžasného. Myslím, že jsem dokonce viděl nějaké naše vlajky. Byla to jedna z životních zkušeností, něco, na co nikdy nezapomenu.“
„Po to všem jsem byl pořádně rád, že jsem uviděl cíl. Dostali jsme se na vrchol Col a na cestě dolů nás čekalo kolem pěti kilometrů na ledu. Jel jsem strašlivě pomalu, ale věděl jsem, že jakmile se pokusím zrychlit, okamžitě vylétnu z trati. Tento způsob myšlení mě povzbudil a já se cítím mnohem více v pohodě . Zkušenosti přicházejí – a to je to, proč jsem zde.“

Komentářů celkem: 655
Anonym IP:84.242.95.131
21. 1. 2006 21:36
0 0
co porad mate s Romanem??
nechtel jezdit za becko!!Go Kopec go!!!!!!!!
21. 1. 2006 21:37
0 0
TO Anonym IP:213.235.64.65 : Nez tu budes priste placat nesmysly o tom,jak ma Sordo o 200% vic zkusenosti nez Kopecky v MS,tak si zjisti fakta hochu.Sordo do dneska odjel pouhych 12 soutezi v MS a s WRC v MS jede poprve az tuto soutez.Kopecky 9,prevazne s WRc.KDe mas tech tvych 200% prosim te????PRehled kompletni o vsech jezdcich mas na rallybase.nl (snad to pisu dobre),jinak nic ve zlem,ale stve me,ze sem lidi pisou nesmysly,o KRestovi i Kopejdovi,pritom oni dva jsou to nejlepsi co ve WRc mame,ale zaroven budme realisti,Sordo je o stupinek vys nez Kopejda.
Anonym IP:195.22.34.80
21. 1. 2006 21:39
0 0
Vsichni nasi co jezdi MS tak jsou machri a uvedomte si,kolik narodu ma piloty v MS... myslim ze neni spatne rict Byl jsem 12.nebo 6. na svete!!! Samozrejme mi fandové chceme vic,ale tlacenice je velka. Mejte trochu ucty k temto borcum. Kopejda i Schovanek jsou fajn kluci,tak tady po nich neplivejtea drzte jim palce. A ani po ostatnich!
Anonym IP:84.242.95.133
21. 1. 2006 21:43
0 0
Co takhle zmenit tema a kecat o monte???
Anonym IP:84.242.95.133
21. 1. 2006 21:54
0 0
Zavidim klukum kteri tam sou a pisou sem sms!!!musi to tam byt skvele.wrc,emoce,pocasi...snad se tam taky jednou dostanem teda az na tohoto-85.160.76.233 smajlík
Anonym IP:82.117.134.2
21. 1. 2006 22:06
0 0
Monte nic moc.10let jezdím na Barumku,Šumavu,a je to lep3í"""?
petrik
21. 1. 2006 22:08
0 0
já nejsem ani kresta ani nekresta,ale pánové co Col de Turini -12.rz 2005? Komu čest,tomu čest. čest
21. 1. 2006 22:23
0 0
Souhlas s Petrikem.Nejsem nejakej skalni Krestovec nebo Kopecak-fandim vsem cechum a ceskejm autum,ktery jedou (no loni to melo jednu vyjimku a letos ji nahradil nekdo u koho zatim asi nema moc smysl fandit),ale podle meho nazoru vetsina tech kdo tady plivou po Romanovi,si asi mysli ze pri svy prvni kompletni sezone bude pravidelne porazet spicku v kazdy RZ aspon o minutu.Ja vim-najezdil toho ve svete pomerne dost uz predtim,ale chybela nejaka navaznost.Loni jezdil jako tymova dvojka a az na par pripadu tuhle roli plnil tak jak mel-staral se o pravidelnej prisun bodu do poharu konstrukteru a to je presne uloha tymovy dvojky.Az letos by se ukazalo,jak na tom vlastne je-vecna skoda ze nejede.Nicmene coby testovaci pilot se celkem dost vyjezdi a to by mu mohlo v Nemecku pomoci udelat vysledek a upoutat na sebe pozornost a to je presne to co ted potrebuje.Tohle je muj osobni nazor na vec-at se nekomu libi nebo ne.
petrik
21. 1. 2006 22:42
0 0
kdo má prozkoumanou cestu ke hvězdám od seba -od roku 95 pochopí
Anonym IP:82.114.206.70
21. 1. 2006 22:49
0 0
Chlapi nehadejte se tu ja myslel ze to tu ma byt o nejakem fandeni nebo prisunu informaci a ne o tom jak tu kazdy chvali ci hani nejakeho jezdce.Az se tam nekdo z nas dostane tak delejme machra ale takto?Budme radi ze nam to WRC vubec ta Fia nechla zit mejte se mejte radi rally
Anonym IP:84.242.95.133
21. 1. 2006 22:54
0 0
dost dobry vyjadreni MPI!!!foti tady nekdo???
Anonym IP:84.242.95.133
22. 1. 2006 00:19
0 0
v kolik je to dneska na eurosportu???
22. 1. 2006 00:49
0 0
Nevíte, kde bych našel nějaká videa z Monte..Jinak škoda Duvala..
22. 1. 2006 06:28
0 0
To:Jose.Na http://www.rally.sk je video:Crash Loeb
Anonym IP:88.81.67.223
22. 1. 2006 07:24
0 0
FUCK OFF FAS !!!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!