Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
18. 7. 2014 21:50 − 3226× − 0

MČRHA: Krejča po dvou letech slaví vítězství mezi historiky

Na Rally Bohemia se k dalším bojům o body sešli účastníci MČRHA a po odstoupení Kalisty zvítězil Jan Krejča.

Jednou z novinek letošního kalendáře mistrovství historických automobilů ČR v rally byla Rally Bohemia kam se posádky podívaly poprvé v historii soutěže a fanoušci tak mohli po desítkách let vidět opět v akci soutěžní speciály, které mnohdy na tratích Rally Bohemia psaly historii minimálně českého rallysportu. Na start se postavila velice slušná sestava více jak 30 soutěžních dvojic a vzhledem k přihlášce Kalisty se měla opět opakovat hra z předchozích soutěží s názvem Kdo dostihne modré Legacy? Do role nejbližších pronásledovatelů mohli být pasování především Krejča se 130 LR, Jírovec s BMW M3 či či v poslední době velmi rychlí piloti vozů LADA VFTS Karlík s Hostašem. Zapomínat se nemohlo ani na další, ale více už napoví pohled na průběh samotné soutěže.

Do té nejlépe vstoupil dle všech očekávání Kalista, který si v průběhu úvodní trojice rychlostních zkoušek dokázal vybudovat náskok dvou a tři čtvrtě minuty na nejbližšího pronásledovatele, kterým byl navrátilec Petrášek. Pilot Ascony však měl k dobru pouhých 19 desetin náskoku na třetího Karlíka, který pokračoval v dobrých výkonech z Vltavy. Na čtvrté pozici byl Hloušek a další čtvrt minuty zpět byl Knížek. Šestý následoval Steiner, který byl se soutěží od začátku spokojen: "Letos se ,,bohemka" jela v rámci MČRHA a proto jsme ji nemohli vynechat. Už seznamovačky naznačily, že to bude pěkná a těžká soutěž, hlavně v sobotu. Ještě k seznamovačkám, radši bych uvítal je rozdělit do dvou dnů. Končili jsme po půlnoci a bylo toho dost. První etapu jsme začali dobře. Hned jsme se usadili na druhém místě ve třídě."

Sedm sekund nazpět následoval Steiner Krejča, který do soutěže vstoupil až příliš opatrně: "Začátek byl hrozně opatrný protože městské erzety prostě nejsou mojí doménou a hlavně jsem nechtěl udělat na začátku nějaký problém na autě. Dvojka byla snad ještě horší .Prostě hrozně opatrně a bez tempa. Na trojce už to bylo lepší a tak jsme si říkali, že za tmy na posledních dvou pátečních RZ něco stáhneme." Úvod do soutěže si naplno "vychutnala" posádka Jun – Jun, více už prozrazuje spolujezdec: "Bohužel vstup nebyl zrovna šťastný, protože hned za startovní rampou jsem se dopustil fatální chyby a jako spolujezdec zapoměl "dojít" do časovky první RZ napěchované ostatními čekajícími historiky. Nechal jsem se unést sledováním startů předku pole a najíždějících legend a dostal penál 10ti minut bez diskuze. Po Staroměstské však počal vykazovat zvláštní hodnoty motor – teplota vody neukazovala a chlazení oleje bylo na nízkém tlaku a vyšší teplotě než je obvyklé. Nebyl čas na delší kontrolu a nechtělo se nám končit po první RZ, tak jsme s rizikem poškození motoru jeli opatrněji dál. Co už, pomalejší jízda nebude vadit po penálovém fiasku na startu :) Po RZ2 jsme měli pár minut čas zkontrolovat stav oleje a elektriku na čidlech. Teplota vody byla jen špatně zapojená a po přendání kabelu ukázala normální hodnoty. Vypnuli jsme motor abychom mohli dolít kapku oleje. Dolili, ale nenastartovali. Startér jen zacvakal a byl konec. Tak, motor zadřený, na začátku rally… Zkusili jsme roztlačit a Škodovka naskočila."

Po setmění byly na programu další dvě zkoušky a Kalista svůj náskok již zdvojnásobil a na druhého Petráška měl k dobru přes pět minut. Toho však i nadále měl relativně na dostřel Karlík, jehož ztráta se však navýšila na 17 sekund. Nic se nezměnilo ani na příčce čtvrté, kde to i nadále byla 130 LR Hlouška a pátý byl Knížek. Šestý post absolutně a druhý ve třídě držel Steiner, kterému pomalu započaly trable s autem. "Bylo dost vytahaného bahna, takže noční rychlostky byly těžké. Na poslední zkoušce začalo lehce vibrovat auto z motorové části. V nočním servisu jsme nic nenašli,ale vše odpovídalo naštíplému zubu na stálým převodu. Rozhodli jsme se pokračovat i druhý den s tím, že zvolíme šetřivé tempo a udržet pozici." Na sedmé příčce jej následoval Krejča, který měl problémy s přepínačem světel: "Bohužel odešel přepínač světel a tak když jsem chtěl něco vidět tak jsem musel jednou rukou držet světelnou houkačku."

Aby toho nebylo málo, tak své konto penalizací si o další minutu rozšířil Jun: "Do 3 rz jsme "chytili" další minutu. To už nás nemohlo rozhodit. Duševně jsme se připravovali na výměnu startéru a špatně zvolených pneumatik v prvním servisu. Vše jsme stihli a na 4. a 5.rz mohli jet naplno.". V sobotu to nadále vypadalo dle not z předchozího dne, ale pak přišla RZ7 kdy se se soutěží musel rozloučit Kalista, kterého zradilo zavěšení jeho Legacy. Čelo soutěže se uvolnilo pro Petráška aby jej po RZ8 přeskočil Karlík. Deset sekund nazpět byl Knížek a mocně zrychlující Krejča byl už třetí: "Sobota byla už o něco lepší, ale na to že by jsme snad mohli vyhrát nebylo ani pomyšlení .Naše časy nebyly nic moc a nějak nám nešlo přidat. Pak odstoupili Jirkové a hlavně se jel poprvé Sychrov který nám celkem vyšel. Něco jsme stáhli a říkali si že by to možná mohlo být do třetího místa." Za Krejčou následoval čtvrtý Hloušek a na páté pozici se objevil Hustý.

Závěr soutěže nakonec přinesl další zvrat, když na druhém průjezdu Sychrova mocně zaútočil Krejča, který poskočil do čela a v cíli tak slavil první vítěství v MČRHA po dvou letech a své vítězství hodnotí následovně: "Na  RZ10 jsem dělal hodiny a tak už jsme  s nějakými postupy vpřed ani nepočítali. Druhý Sychrov se ale zase povedl a najednou jsme vedli. Pak už jen nic neudělat na Bondy a nakonec se to povedlo. Je třeba říct že jsme vyhráli díky velkému štěstí souhře hodně náhod." Opět druhá příčka tak "zbyla" na Karlíka, třetí místo si připsal Knížek s nejlepší předokolkou. Čtvrtý byl Bělohradský a pátý Hejhal. Druhou polovinu elitní desítky otevřel Tejkal následovaný Mihulkou a osmým Kříšťanem. Při svém druhém startu za volantem BMW dojel devátý Nešetřil a desátý byl Suda.

Na absolutně 14. příčce dokončila soutěž rodinná posádka Junových, která si v sobotu již jen užívala soutěže: "V sobotu jsme již jen užívali výbornou diváckou atmosféru a konečně po třech rally i suchého počasí. A bojovali o čas. Sice chyba stále mrzí a stála nás 3.místo ve třídě, ale já říkám že: "Nebojujeme pro vítězství, ale pro radost z boje!" A byli jsme rádi, že jsme opět dokončili další závod v řadě :) Závěrem i já chci poděkovat pořadatelům, organizátorům, časoměřičům a všem dobrovolníkům." Jak jsme již naznačili, v závěru prvního dne postihly počáteční technické problémy Steinera a když se tyto zhoršily, musel se Swift se soutěží rozloučit. Více již pilot: "To vydrželo zkousku a pul,kdy se to tak zhoršilo,že jsme museli odstoupit. Bohužel jsme zjistili,že to převodovka není, ale vytrhly se šrouby na uložení kliky a bylo po motoru. Mrzelo nás to, ale takové jsou závody. Moc se nám ale soutěž líbila. Diky všem,hlavně mechanikům a RZ1.cz za umožnění startu. "

RallyBohemia – MČRHA
1.Jan KrejčaŠkoda 130 LR1. E51:49:55,7
2.Pavel KarlíkLADA VFTS1. E6+7,1
3.Martin KnížekŠkoda Favorit 136L1. E1+17,7
4.Tomáš BělohradskýBMW 318 IS1. E3+5:48,8
5.Martin HejhalŠkoda 110 L1. C0+6:06,4

Kompletní výsledky z Rally Bohemia mezi historiky naleznete jako obvykle na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!